hotmail account toevoegen lukt niet

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
jaa
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 november 2019, 8:24
    Windows 10 Chrome

hotmail account toevoegen lukt niet

Bericht door jaa »

Hallo iedereen,

Ik zit met een merkwaardig probleem.
Het lukt mij niet om een hotmail account toe te voegen in thunderbird.
Ik weet zeker dat ik mijn correcte gebruikersnaam en paswoord gebruikt aangezien ik me met diezelfde gegevens wel kan aanmelden in outlook.
Ik kan me ook aanmelden met deze gegevens binnen een MS account.

Ik heb thunderbird al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en al geprobeerd om de instellingen handmatig aan te passen.

Ik krijg te melding dat de configuratie gevonden is in de Mozilla ISP-database.
Ik voeg mijn account toe bij extra- account instellingen -accountacties - E-mail account toevoegen.
Daar geef ik mijn naam, correct email en paswoord in en vind hij mijn gegevens terug , maar wanneer ik daarna op gereed druk gaat het niet.

Een ander email account van proximus werkt wel naar behoren.

Ik weet niet wat ik fout doe.
Ik heb wel gezien onderaan in de balk van thunderbird dat het verzenden van mijn aanmeldingsgegevens niet vooruit gaat.

Kan iemand mij helpen bij het oplossen van dit probleem ?

Mvg,
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (8.22 KiB) 1109 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: hotmail account toevoegen lukt niet

Bericht door Pettic »

Het zou kunnen dat het hotmail-adres een alias is van het outlook-adres dat je al eerder in Thunderbird hebt geregistreerd.
Als dat zo is dan wordt dat gezien als een 'identiteit' van het outlook-adres. In het outlook account klik je in de accountinstellingen op de accountnaam en kies je voor [Identiteiten beheren]. Daar voeg je het hotmail-adres toe met de gegevens.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: hotmail account toevoegen lukt niet

Bericht door Mad Maks »

Misschien kan dit artikel je helpen: https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... en-hotmail

succes
Tim Maks
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: hotmail account toevoegen lukt niet

Bericht door Pettic »

Mad Maks schreef: 17 april 2022, 13:18 Misschien kan dit artikel je helpen: https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... en-hotmail
succes
Tim Maks
Het serveradres uit dit artikel is onjuist, het dient outlook.office365.com te zijn.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 184
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: hotmail account toevoegen lukt niet

Bericht door markh »

Pettic schreef: 17 april 2022, 20:13
Mad Maks schreef: 17 april 2022, 13:18 Misschien kan dit artikel je helpen: https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... en-hotmail
succes
Tim Maks
Het serveradres uit dit artikel is onjuist, het dient outlook.office365.com te zijn.
Bedankt voor de tip; dit is doorgegeven.
Plaats reactie