verzendknop in Thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
BenH
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2022, 10:06
    Android Firefox

verzendknop in Thunderbird

Bericht door BenH »

Is het met Thunderbird mogelijk om gescheiden te ontvangen en te verzenden?
Toelichting, is het mogelijk om te verzenden mails van meerdere email-accounts te verzamelen in een enkele UIT map en alles in die UIT map op een commando (b.v. een soort “verzendknop definitief”) te verzenden? Voor mensen met cognitieve schade (bij mij als gevolg van een chronische ziekte) is het vaak fijn om een kans te hebben om bepaalde mails nog eens te kunnen doorlezen voordat deze echt worden verzonden. Via concepten kan zoiets wel maar dat vergt wel veel extra handelingen en is niet handig voor meerdere mailberichten.
Met vriendelijke groet, Ben
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: verzendknop in Thunderbird

Bericht door Pettic »

Dat is mogelijk en wel als volgt.
1. U stelt een bericht op en wilt dat later verzenden.
2. U kiest in het berichtvenster menu Bestand>Later verzenden, of gebruikt de toetscombinatie Control-Shift-Enter.
3. Het bericht komt dan in de map Postvak UIT te staan. Daar kunt u alsnog het bericht bekijken.
4. Alle berichten ook als die vanuit andere accounts gemaakt zijn komen in deze map te staan.
5. Een bericht kan niet in deze map gewijzigd worden, daarvoor sleept u het bericht naar de map Concepten, corrigeert het en kiest dan opnieuw voor later verzenden.
6. Zijn alle berichten goedgekeurd dan klikt u met de rechter muisknop op de map Postvak UIT en kiest voor "Niet-verzonden berichten verzenden".
7. Klaar.
Windows; Firefox; Thunderbird
BenH
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2022, 10:06
    Windows 10 Chrome

Re: verzendknop in Thunderbird

Bericht door BenH »

Beste Pettic, ik weet niet of je dit hier leest maar zo ja, mijn dank! Hiermee kan ik verder. Groet, Ben
Gesloten