Opnieuw problemen na Update, wanneer stopt dat?????????

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Android Firefox

Opnieuw problemen na Update, wanneer stopt dat?????????

Bericht door Pieszyce »

Mijn heren,

Na een tijd van rust, zowel in de updates van Firefox, als voor mijn persoon omdat ik internet behoorlijk zat was, vandaag verrassing nummer *******

Maar eerst iets anders.

Mozilla verandert en verandert maar en ik zou graag willen dat ze dat alleen deden qua veiligheid en niet telkens in de lay out. Ik werk 13 uur per dag met FF en al zeer lang, dus het is hoogst irritant dat men steeds aanpassingen doet in thema’s zonder dat gebruikers mogelijkheid hebben het terug te draaien, c.q. aan te passen. Mij ontbreekt namelijk de tijd om telkens alles weer te zetten zoals het was en als dit niet verandert, volgt er een vaarwel na ruim 18 jaar FF.

Probleem 1:

Ik gebruik Proton als thema, was blij met de zwarte bladwijzer achtergronden, maar de heren konden er met hun vingers niet afblijven dus nu is het weer MS standaard. WAAROM???? HOE kan ik dat weer terugzetten?????

Probleem 2:
Ik heb nu 100 geïnstalleerd, maar met de laatst twee 99.x.x. versies had ik volgend probleem.
Ik gebruik Roundcube actief voor mail ontvangst en verzending, is speciaal op mijn serverdeel geïnstalleerd, zodat ik niet met de versie problemen van de host in de clinch kwam.
Regelmatig en ook met verschillende providers van mensen die mij schrijven gebeurd het dat ik een mail krijg, die ik wil beantwoorden en wat dan in Firefox niet lukt. Ik moet dan speciaal overschakelen naar Seamonkey, Chrome, Brave, of Edge om dat antwoord verzonden te krijgen en daar lukt het dan perfect en snel. Wat is daar de oorzaak van want mijn Host komt er niet uit en wijt het aan FF omdat de andere browsers wel werken en dat probleem niet hebben.


Wie O wie
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Opnieuw problemen na Updat, wanneer stopt dat?????????

Bericht door markh »

Vervelend dat je problemen ondervindt!

Op AMO zie ik verschillende Proton-thema’s, welke is het precies? En wat geeft je add-onbeheerder erover aan? Het kan zijn dat het thema niet compatibel is met je Firefox-versie, dat zou de wijziging kunnen verklaren. Wellicht is er dan een alternatief beschikbaar.
Met betrekking tot je problemen met Roundcube: het is niet uit te sluiten dat dit aan cookie- of beveiligingsinstellingen ligt. Probeer de oplossingen in https://support.mozilla.org/nl/kb/websi ... nen-anders eens om te kijken of deze soelaas bieden.
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: Opnieuw problemen na Updat, wanneer stopt dat?????????

Bericht door Pieszyce »

Hai Markh,

AMO?

Ik heb
Photon Colors door damagnat
This theme brings the colors of Firefox versions 57-88 to any version of Firefox.
Laatst bijgewerkt
9 januari 2022

Dit thema bevalt mij goed, omdat bladwijzer balk grijs blijft, een goede scheiding tussen, mijn werkblad en de omgeving van de menubalk, maar voor mij was het sneller zoeken als de bladwijzers zoals voorheen zwart waren..
Wat roundcube betreft ga ik de host nog eens pesten :wink:

Heb in je link gekeken, maar ik zie daar niets, vraag me af of er in about:config niets aan te passen is.

Groet en voorlopig bedankt. :wink:
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: Opnieuw problemen na Updat, wanneer stopt dat?????????

Bericht door Pieszyce »

Hai Markh,

Met roundcube kom ik er ook niet uit, ook de host niet, veel instellingen aangepast, maar via elke browser kan ik mer roundcube mail verzenden, alleen met Firefox niet. Ook via je link komt geen oplossing.

Er moet iets in FF zitten wat niet goed is, omdat andere browsers geen problemen hebben.

Mvg
P.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Opnieuw problemen na Update, wanneer stopt dat?????????

Bericht door nirwana »

Beste Pieszyce,

Ik zou Firefox eerst eens starten in de Veilige Modus en het dan nog eens proberen met Roundcube. In die modus gebruik je de schoonste Firefox en daarmee sluit je aangepaste instellingen en thema's uit. Dan weet je of het goed werkt met Firefox in de basis.

Voor de webmail van een domein gebruik ik ook Roundcube, maar dan vooral met de Android versie van Firefox. Daar heb ik weinig problemen mee al kan ik me wel een oudere versie van Roundcube herinneren die mij een lege mail gaf als ik mail wilde beantwoorden.

Eens kijken of ik nog kan achterhalen welke versie van Roundcube dat was...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Opnieuw problemen na Update, wanneer stopt dat?????????

Bericht door nirwana »

Beste Pieszyce,

Zojuist heb ik de versienummers vergeleken van de beide installaties van Roundcube. Daaruit blijkt dat het gewoon dezelfde versie is met ook dezelfde plug-ins geinstalleerd in Roundcube.

Toch ziet degene die bij mij niet werkte met beantwoorden er veel ouder uit. Daarom ben ik eens gaan kijken naar de instellingen van beide Roundcubes.

In degene die niet werkte stond onder Gebruikersinterface > Interfacestijl het Classic thema ingesteld. In degene die wel werkt staat het Larry-thema ingesteld.

Als ik bij degene die niet werkte een ander thema instel dan lijkt dat een stuk beter te werken. Zo heb ik ook eens voor Elastic gekozen en dat lijkt mij een heel handig thema voor gebruik op mobiele apparaten. Zo heb ik hier zelf ook nog weer iets van geleerd doordat ik jou hiermee probeer te helpen. Altijd handig.

Dit gaat dus allemaal over de mobiele versie van Firefox, al denk ik dat die rendering engine weinig verschilt van de desktop versie. Dus ik hoop dat dit ook jou gaat helpen met Roundcube.

Overigens geef ik nog wel altijd de voorkeur aan een echt mailprogramma zoals Thunderbird dan aan een webmail. Al moet ik ook dat nuanceren, want het webmail-programma van Googles Gmail vind ik bijvoorbeeld wel erg goed gelukt. Die gebruik ik vooral op de desktop. Op mobiel gebruik ik daarvoor uiteraard de Gmail-app van Google.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: Opnieuw problemen na Update, wanneer stopt dat?????????

Bericht door Pieszyce »

Hai nirwana,

Antwoord op twee mails. En excuses voor het late antwoord. :oops:

Van de 10 keer werk ik 8 keer met Veilige Modus, probleem blijft hetzelfde.

Roundcube gebruik ik al zeer lang en altijd zoals ik nu doe, dus mails schrijven, verzenden, beantwoorden etc,etc. Dit om reden dat dit een fijn programma is.

Vanaf het moment dat het thema Larry er is gebruik ik deze al, omdat deze voor mij de prettigste is.

Ik heb ze alle drie geprobeerd al bij het begin, toen ik ze in DirectAdmin vond bij een host. Is echt al tig jaar geleden. Larry werd het en nog steeds.

Misschien is het probleem moeilijk te omschrijven. Ik heb er last van bij een paar contacten, waarvan twee met hotmail, de rest werkt vlekkeloos. Waar het mij in eerste instantie omging, was, dat als ik via de FF browser een error krijg, probeerde ik er een paar anderen, zoals Seamonkey, Chrome , Edge, etc. Bij alle drie staat roundecube in het menu, dus het is even inloggen en hola. Ik zoek de persoon op die ik wilde antwoorden, plak de tekst in antwoord, klik op verzenden en Hopla weg is de mail, die in FF niet weg wilde.
Als ik dat dan zie, denk ik, dat moet aan FF liggen want bij anderen werkt het wel.

Voor ik roundcube met een eigen domein had, werkte ik met outlook, Gmail en zeer zelden met een Pools mailprogramma. Na een crash veroorzaakt met Gmail, heb ik alle drie links laten liggen en ben met roundcube aan het werk gegaan. Op mijn forum is Gmail verbannen, teveel spammers maken er gebruik van. Ik heb roundcube van de host, en er rechstreeks een in het domein staan. dat laatste is door de host gedaan wegens dat verzend probleem maar dat hielp niet.

Ik zit ook niet op een nieuw mailprogramma te wachten en wel om reden, dat vanaf ik jaren geleden met roundcube begon, ik NOOIT problemen had, sinds de laatste ik dacht 3 updates, eigenlijk ook sinds ik over updates begin te klagen is het MIS. Voorheen verliep alles vlekkeloos.

Ik kan natuurlijk overstappen naar een andere browser, maar ook dat wil ik niet ben FF maniak. :D :D

Dus tja, wat is de oorzaak??

O ja, weet jij een methode om mijn bladwijzers weer zwart te krijgen met witte tekst, zonder mijn thema aan te moeten passen bijvoorbeeld via about:config???

Alsvast dank voor je reactie

P.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Opnieuw problemen na Update, wanneer stopt dat?????????

Bericht door nirwana »

Pieszyce schreef: 22 mei 2022, 14:46O ja, weet jij een methode om mijn bladwijzers weer zwart te krijgen met witte tekst, zonder mijn thema aan te moeten passen bijvoorbeeld via about:config???
Dan moet je iets specifieker zijn, want er zijn verschillende plaatsen waar je in Firefox bladwijzers kunt opvragen.

Zo staan er bladwijzers in de Bladwijzersbalk die je onder de adresbalk kunt tonen.
Ook kun je bladwijzers tonen in een zijbalk.
En je kunt bladwijzers tonen in het menu van Firefox (zowel via het "hamburger"-menu als ook via het gewone menu (dat standaard wordt verborgen).

Welk van deze bladwijzers wil je met een zwarte achtergrond en witte letters zien?

Overigens hebben in mijn Firefox de werkbalken een zwarte achtergrond met witte tekst, dus volgens mij is dat als zoals jij het zou willen.
Daarvoor heb ik weinig vreemde instellingen hoeven te wijzigen.

Ook de bladwijzer-zijbalk heeft een zwarte achtergrond met witte letters.
Het menu heeft ook een donkere achtergrond met witte letters, dus ook waar de bladwijzers getoond worden.

Ter info: in Firefox gebruik ik nu het systeem-thema.
Dat volgt de instelling van mijn Windows en die is ingesteld op donkere kleuren (Dark mode).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: Opnieuw problemen na Update, wanneer stopt dat?????????

Bericht door Pieszyce »

De bladwijzers die je opvraagt vanuit menu, de bladwijzerbalk en zijbalk mogen windowskleur zijn

Ik weet dat ik lastig ben, :D :wink:

Heb veel thema’s bekeken, maar wat ik zeer irritant vind, is dat die grote lap, waar de website komt te staan, meestal ook zwart is en dat wil ik juist niet.

Photon Colors van damagnat, is in principe perfect en toen waren die menubladwijzers ook zwart, maar sinds de laatste twee upgrades hebben ze weer die windows kleur.

Er zijn ook donkere thema’s waarvan de letters niet wit maar tegen het grijze aan zijn en dat is niets als je veel en snel moet schakelen.

Mooi zou zijn als er een thema is zoals Phton die alleen de menu en werkbalk en de menubladwijzers zwart heeft
Plaats reactie