Opslaan pdf

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Moose
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 juni 2022, 8:26
    Android Firefox

Opslaan pdf

Bericht door Moose »

Hallo,

Wanneer ik op een website bv een pdf formulier wil bekijken gaat hij uiteraard naar Adobe reader, maar de browser slaat dit bestand dan automatisch op bij downloads. Dit zou ik graag anders zien,Ik wil namelijk zelf beslissen wanneer hij het moet opslaan of niet. iemand een idee hoe ik dit kan veranderen ?

Dank bij voorbaat
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Opslaan pdf

Bericht door nirwana »

Moose,

Tegenwoordig heeft een moderne browser zelfs een ingebouwde PDF-viewer, dus daarvoor heb je dan geen Adobe (Acrobat) Reader meer nodig.

Bij mijn weten is tegenwoordig zelfs de standaard-actie om de ingebouwde PDF-Viewer te gebruiken.

In de opties (voorkeuren / preferences) van Firefox kun je per type bestand aangeven wat je met het bestand wilt doen. Bijvoorbeeld direct downloaden of in de browser openen of openen in een externe toepassing zoals Adobe Reader.

Kom je daar verder mee?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Moose
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 juni 2022, 8:26
    Windows 10 Firefox

Re: Opslaan pdf

Bericht door Moose »

Dank voor de reactie, kom ik inderdaad verder mee.
Plaats reactie