Thunderbird update

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Jean-Pierre
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 juni 2022, 9:44
    Windows 10 Chrome

Thunderbird update

Bericht door Jean-Pierre »

Beste mensen,

Ik zit met een vervelend probleem, een probleem dat ik reeds op Oplossing.be had voorgelegd maar niemand die mijn probleem kon oplossen.

Het is namelijk zo dat ik om de haverklap een melding krijg dat Thunderbird niet zelf kan updaten en of ik dat wil doen, ik heb dit steeds gedaan met het gedacht goed te doen tot ik erachter kwam dat er in wezen niets veranderde omdat de laatste update van mei dateerde.

Ik heb het w-end Thunderbird herhaaldelijk verwijderd (met Revo), register alles van Thunderbird verwijderd de updatemap verwijderd en her geïnstalleerd 4-5 keer, nu vandaag begint het weer.

Na het verwijderen van de updatemap stond er niets meer in updategeschiedenis, maar voorheen stond daar 91.9.0 terwijl ik 91.10.0 had geïnstalleerd.

Hoe kan ik dit nog oplossen?

Met dank bij voorbaat,

Mvg,

Jean-Pierre.
Jean-Pierre
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 juni 2022, 9:44
    Windows 10 Chrome

Re: Thunderbird update

Bericht door Jean-Pierre »

Beste mensen,

Ik had nu eerlijk gezegd verwacht dat ik al iets zou gehoord hebben, maar blijkbaar onbekend probleem.

Ik zet in bijlage de melding die ik steeds krijg.

Jean-Pierre
Bijlagen
Thunderbird.JPG
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Thunderbird update

Bericht door markh »

Hallo Jean-Pierre,

Gebruik je de gewone release-versie van Thunderbird of een speciale aangepaste versie? Waar kom je uit als je op ‘Meer info’ klikt?
Jean-Pierre
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 juni 2022, 9:44
    Windows 10 Chrome

Re: Thunderbird update

Bericht door Jean-Pierre »

In bijvoegsel de screenprint, wat er gebeurd als ik op "Meer info" klik moet ik nu even afwachten tot ik weer een oproep krijg...
Bijlagen
Thunderbird3.JPG
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Thunderbird update

Bericht door markh »

Inderdaad even afwachten of het euvel weer optreedt, je zit nu in elk geval op de nieuwste versie van TB.
Jean-Pierre
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 juni 2022, 9:44
    Windows 10 Chrome

Re: Thunderbird update

Bericht door Jean-Pierre »

Dat ik de nieuwste versie had wist ik al weken, maar het ontstaan en blijvend probleem met de meldingen terwijl er nieuwe updates zijn....

Nu juist weer de melding gekregen en op de knop "Meer info" geklikt met resultaat in bijlage.
Bijlagen
Thunderbird meer info.JPG
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Thunderbird update

Bericht door markh »

Ik kwam deze vraag nog tegen op het ondersteuningsforum voor Thunderbird: https://support.mozilla.org/bm/questions/1363800. Misschien dat hier iets nuttigs in staat? Ik zie zelf niet direct iets, maar ben dit probleem dan ook niet eerder tegengekomen.
Jean-Pierre
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 juni 2022, 9:44
    Windows 10 Chrome

Re: Thunderbird update

Bericht door Jean-Pierre »

Deze link is totaal naast de kwestie, ik "heb" de laatste versie al weken en ook herhaalde keren her-geïnstalleerd en toch steeds de vraag om te updaten dat is toch niet logisch.

Maar als de makers het niet weten wie zou het dan wel weten......
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Thunderbird update

Bericht door markh »

Jammer dat het niet wil lukken. Voor alle duidelijkheid: de makers van Thunderbird zitten niet op dit forum, hier vind je alleen maar (enthousiaste en goedwillende) vrijwilligers :wink:
Plaats reactie