contacten laten zich niet verwijderen uit adresboek

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Lou
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 mei 2006, 14:24
Locatie: Ilpendam
    Linux Firefox

contacten laten zich niet verwijderen uit adresboek

Bericht door Lou »

Ik probeer een aantal overbodige contacten te verwijderen uit het adresboek van Thunderbird dat ik draai onder Linux Mint. Echter, of ik nu probeer bij "alle adresboeken", "persoonlijk adresboek"of "verzamelde adressen", er zijn een aantal contacten die zich niet laten verwijderen. Wie weet raad?
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 10 Firefox

Re: contacten laten zich niet verwijderen uit adresboek

Bericht door oeekker »

Welke versie van Thunderbird gebruik je? Ik geloof dat al vanaf versie 78 de e-mailadressen in de Van en Aan kopregels met een ster er achter worden getoond, die helemaal blauw is als het e-mailadres in een adresboek zit. Als je daar met je rechtermuisknop op klikt en Contact bewerken selecteert, krij je een pop-up venster waarin je kan zien ik welk adresboek het e-mailadres zit en waarmee je het Contact kan verwijderen...

Voordat je het contact Verwijdert, misschien even Details bewerken kiezen. Misschien staat het e-mailadres als Extra e-mailadres bij een contact die je nog wel wilt bewaren!
Lou
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 mei 2006, 14:24
Locatie: Ilpendam
    Linux Firefox

Re: contacten laten zich niet verwijderen uit adresboek

Bericht door Lou »

# oeekker,
Dank voor het meedenken. Ik werk met Thunderbird 91.11.0. onder Linux Mint. Een ster achter het e-mailadres in de Van en Aan kopregels heb ik niet ontdekt.
Wel heb ik inmiddels een methode ontdekt om toch de contacten te verwijderen. Ik ga naar het betreffende contact in één van de adresboeken toe en haal de e-mailadressen weg bij het contact. Als ik daarna het contact verwijder is het ook daadwerkelijk verdwenen uit alle adresboeken, het persoonlijk adresboek en uit de verzamelde adressen.
Hiermee is mijn probleem opgelost.
Plaats reactie