berichten verdwijnen uit Postvak IN

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Yannme
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 januari 2023, 22:03
    Windows 10 Firefox

berichten verdwijnen uit Postvak IN

Bericht door Yannme »

Beste forumleden,

Sinds kort verdwijnen e-mailberichten na ongeveer zes weken uit mijn Postvak IN, terwijl ik de berichten niet heb verwijderd. Het gaat hier om een IMAP-account. Bij Accountinstellingen, Synchronisatie & Opslag, Berichten synchroniseren staathet vakje 'Berichten in alle mappen voor deze account op deze computer bewaren' aangevinkt. Bij verzonden berichten speelt dit probleem niet en bij een ander (POP)-account evenmin. Wat kan ik hieraan doen? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Yannick
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: berichten verdwijnen uit Postvak IN

Bericht door Pettic »

Belangrijk om te weten is of op internet via webmail die berichten daar ook verdwenen zijn. Zo niet dan ligt het probleem alleen bij Thunderbird en zo wel dan is er iets anders aan de hand en dan kijken we verder.
Bij welke provider staat je e-mail?
Windows; Firefox; Thunderbird
Yannme
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 januari 2023, 22:03
    Windows 10 Firefox

Re: berichten verdwijnen uit Postvak IN

Bericht door Yannme »

Bedankt voor je reactie. Ik zit bij Ziggo en daar speelt het probleem ook (op de webmail). Ziggo geeft aan dat het met een e-mailprogramma op een oude machine te maken kan hebben. Hun tip is om het wachtwoord te veranderen, zodat e-mail alleen op de nieuwe computer wordt binnengehaald. Ik ga kijken of dat werkt.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: berichten verdwijnen uit Postvak IN

Bericht door Pettic »

Kijk eens in Thunderbird naar Extra> Accountinstellingen> (accountnaam): Synchronisatie & Opslag. Bij Schijfruimte> 'Om schijfruimte vrij te maken..' kies voor [o] 'Geen berichten verwijderen.'
Misschien is dat de oorzaak van je probleem.
Windows; Firefox; Thunderbird
Yannme
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 januari 2023, 22:03
    Windows 10 Firefox

Re: berichten verdwijnen uit Postvak IN

Bericht door Yannme »

Bedankt voor de tip. Staat 'aan'. Daar ligt het dus niet aan.
Plaats reactie