account is verwijderd maar toch

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Stippel404
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 januari 2023, 11:25
    Linux Firefox

account is verwijderd maar toch

Bericht door Stippel404 »

Hoi, ik heb een account aangemaakt in Thunderbird (mailfence.com) die ik nu niet meer gebruik. Dus ik heb dit account verwijderd via de accountinstellingen. Inmiddels is dit account niet meer actief, maar Thunderbird blijft elke keer bij het opstarten om het wachtwoord vragen.
Ik snap dat niet omdat ik het account verwijderd heb. Het heeft geen zin om het wachtwoord in te voeren want het account is inactief.
Hoe krijg ik die hinderlijke melding bij het opstarten weg?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: account is verwijderd maar toch

Bericht door Mad Maks »

hi

waarschijnlijk is het niet goed verwijderd uit je config.
- Ga naar de configuratie editor, Instellingen => Algemeen = > helemaal onderaan; Configuratie editor.
- Type in het zoek veld "server" (zonder de " ) en vink alleen gewijzigde voorkeuren tonen aan
- kijk in de lijst naar server1 of server2 of server3 enz, een van deze heeft als hostname de server die verwijderd zou zijn.
- klik op het prullenbak symbool bij de instellingen van die betreffende server (let op dat je zeker weet dat het de juiste is!)

succes

Tim Maks
Gebruikersavatar
Stippel404
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 januari 2023, 11:25
    Linux Firefox

Re: account is verwijderd maar toch

Bericht door Stippel404 »

Mad Maks schreef: 14 januari 2023, 11:38 hi

waarschijnlijk is het niet goed verwijderd uit je config.
- Ga naar de configuratie editor, Instellingen => Algemeen = > helemaal onderaan; Configuratie editor.
- Type in het zoek veld "server" (zonder de " ) en vink alleen gewijzigde voorkeuren tonen aan
- kijk in de lijst naar server1 of server2 of server3 enz, een van deze heeft als hostname de server die verwijderd zou zijn.
- klik op het prullenbak symbool bij de instellingen van die betreffende server (let op dat je zeker weet dat het de juiste is!)

succes

Tim Maks
Dank voor de hulp. Ik heb 3 keer mailfence gevonden in de lijst, ik heb ze alle drie verwijderd. Thunderbird gesloten en weer geopend, maar er is nog niets veranderd. Misschien nog de computer opnieuw opstarten? Kan ik natuurlijk altijd proberen.
Gebruikersavatar
Stippel404
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 januari 2023, 11:25
    Linux Firefox

Re: account is verwijderd maar toch

Bericht door Stippel404 »

Nee het opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen...

Ik heb Thunderbird ook al eens verwijderd, maar het onthoudt de mailadressen die ik toegevoegd heb, inclusief dus de mailfence die niet meer actief is.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: account is verwijderd maar toch

Bericht door Pettic »

Een nieuw profiel lost je problemen op; je moet dan wel je accounts en adresboek opnieuw instellen.
Zie: https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... anmaken-en
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
Stippel404
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 januari 2023, 11:25
    Windows 10 Firefox

Re: account is verwijderd maar toch

Bericht door Stippel404 »

Pettic schreef: 15 januari 2023, 12:48 Een nieuw profiel lost je problemen op; je moet dan wel je accounts en adresboek opnieuw instellen.
Zie: https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... anmaken-en
Pff ik heb een paar weken alles opnieuw ingesteld en nu zou ik het dus weer moeten doen?
In mijn bestaande profiel ben ik op zoel gegaan naar alles wat met mailfence te maken had en ik kom (nog) maar 1 bestand tegen:
mailfence.jpg
Zou ik dat kunnen verwijderen?
Gebruikersavatar
Stippel404
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 januari 2023, 11:25
    Linux Firefox

Re: account is verwijderd maar toch

Bericht door Stippel404 »

Ik geef het op, op de Acer (Windows) heb ik de melding niet meer, op de Dell (Linux) komt de melding steeds weer terug. En ik kom er echt niet meer uit... Dan maar elke keer wegklikken, want als ik ook maar iets uitprobeer, gebeurt er weer iets anders wat ik niet snap. Op de Linux werkt de Probleemoplossingsinformatie van Thunderbird niet goed. Geen idee of er iets verkeerd gegaan is bij de installatie door de computerwinkel die naast Linux ook Thunderbird er op gezet heeft. Maar al die tijd die er in gaat zitten om 1 klein mankementje op te lossen... die tijd heb ik gewoon niet.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: account is verwijderd maar toch

Bericht door Mad Maks »

Stippel404 schreef: 15 januari 2023, 16:10
Pettic schreef: 15 januari 2023, 12:48 Een nieuw profiel lost je problemen op; je moet dan wel je accounts en adresboek opnieuw instellen.
Zie: https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... anmaken-en
Pff ik heb een paar weken alles opnieuw ingesteld en nu zou ik het dus weer moeten doen?
In mijn bestaande profiel ben ik op zoel gegaan naar alles wat met mailfence te maken had en ik kom (nog) maar 1 bestand tegen:

mailfence.jpg

Zou ik dat kunnen verwijderen?
hi,
Ja je kan dat bestand verwijderen, wellicht is het verstandig om het to kopiëren naar buiten je profiel zodat je het kan herstellen als dat nodig is.
Groet

Tim Maks
Gebruikersavatar
Stippel404
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 januari 2023, 11:25
    Windows 10 Firefox

Re: account is verwijderd maar toch

Bericht door Stippel404 »

Ga ik nog eens proberen, idd is kopiëren een goeie, kan ik hem toch terug zetten mocht ik hem nodig hebben.
Gebruikersavatar
Stippel404
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 januari 2023, 11:25
    Linux Firefox

Re: account is verwijderd maar toch

Bericht door Stippel404 »

Niet te geloven, maar het is me gelukt! :lol: :lol:
Door het berichtje van Mad Maks (gisteren) ben ik er toch maar eens weer voor gaan zitten en heb van alles geprobeerd.
Wat blijkt nu? Bij het item 'calender' stond mijn mailfence account nog.
Ik heb voor ´verbergen' gekozen en de computer weer opnieuw opgestart.
En weg was de irritante mededeling dat ik mijn wachtwoord moet geven...

Niet te geloven, maar de aanhouder wint dus (weer). :!:
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: account is verwijderd maar toch

Bericht door Mad Maks »

Fijn!
Gesloten