"Alles weg"

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Linux Firefox

"Alles weg"

Bericht door Jan_Kol »

Toen ik mijn laptop vanmiddag startte was opeens en zonder duidelijke oorzaak alles van Thunderbird weg en kwam ik in een "blanco" omgeving terecht. Ik kon alleen een nieuw account aan maken of moest naar een tabblad er voor gaan dat de optie "importeren" kent. Dat laatste heb ik vaker gedaan nl. na een "schone installatie" (zoals dat bij Microsoft wordt genoemd). Dus niet getreurd en eigenlijk uit routine aangegeven dat er moest worden geïmporteerd. Nou kwam ik van een koude kermis thuis want dat werkt niet meer. Maar kijk hier even: https://sterntje.nl/TB_probleem.png. Waar ik nu naar zoek en niet vind is die in de rode balk genoemde foutenconsole
Kan het zijn dat een update van Firefox roet in het eten gooit? Ik heb er recent één ontvangen voor mijn Liunx Mint systeem meen ik mij te herinneren. Nu kan ik TB wel weer opzetten en alle accounts opnieuw aanmaken maar dat is flink wat werk en dat lost m.i. het raadselachtige probleem van het verdwijnen niet op. Ik zal niets kwijt zijn want alles, wat ik wilde bewaren, staat nog op de mailservers en in Google agenda.
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Linux Firefox

Re: "Alles weg"

Bericht door JacquesC »

In Thunderbird Foutconsole = ctrl +shift + j

Mvg Jacqus
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Firefox/126.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Thunderbird/126.0
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Linux Chrome

Re: "Alles weg"

Bericht door Jan_Kol »

Hartelijk dank, ga het proberen.
Overigens beperkt het probleem zich niet tot één computer maar op de reserve laptop ben ik ook alles kwijt. Komt op precies hetzelfde neer als op de andere. Ook daar dezelfde mededeling "Importeren mislukt... foutconsole". Omdat er een optie is om een "gezipt"-bestand te importeren dat ook geprobeerd met exact het zelfde resultaat. Toen geprobeerd de e-mail adressen opnieuw aan te maken. Aanmaken lukt tot het wachtwoord gecontroleerd gaat worden want dan blijft het zaakje rondtollen maar er gebeurt er, voor zover ik kan nagaan, niets meer en controleren van een wachtwoord zal toch geen 5 minuten of meer moeten duren dunkt mij.. Het wordt dus allemaal wat lastig.
Zal maar eens gaan zoeken naar een andere e-mail client programma of kijken of ik een oudere versie van TB kan vinden en die installeren.
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Linux Firefox

Re: "Alles weg"

Bericht door Jan_Kol »

Omdat Thunderbird onwiilig bleef ben ik over gestapt op BlueMail. Werkt aardig maar is mij toch te traag, ondank de .cross-platform mogeljikheden. Er zit dius niet anders op dat met TB maar helemaal op nieuw te beginnen, hartgrondig BAH!
Plaats reactie