samenvoegen bestanden

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
JohanD
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 februari 2023, 17:51
    Windows 10 Chrome

samenvoegen bestanden

Bericht door JohanD »

Kan ik de Thunderbird bestanden van twee laptops van dezelfde gebruiker samenvoegen? Op mijn oude laptop was Thunderbird geïnstalleerd en heeft daar berichten ontvangen die deels bewaard zijn. Op mijn nieuwe laptop heb ik opnieuw Thunderbird geïnstalleerd maar de oude bestanden toen niet overgebracht. Is het mogelijk dat alsnog te doen? Samenvoegen dus.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: samenvoegen bestanden

Bericht door Pettic »

Op de oude laptop exporteer je de berichten en op de nieuw importeer je ze.
Het beste installeer je op beide pc's de extensie ImportExportToolsNG, vergeet die 'NG' niet.
Je kiest dan de te exporteren map of berichten en gaat dan naar menu Extra>ImportExportToolsNG en je kiest de gewenste optie.
Berichten met '.eml' zijn goed te importeren. Probeer maar wat uit, veel kwaad kun je niet doen.
Windows; Firefox; Thunderbird
JohanD
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 februari 2023, 17:51
    Windows 10 Chrome

Re: samenvoegen bestanden

Bericht door JohanD »

Dank Petic, ga ik proberen.
JohanD
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 februari 2023, 17:51
    Windows 10 Chrome

Re: samenvoegen bestanden

Bericht door JohanD »

Blijkt toch ingewikkelder dan ik dacht. Wat moet je met ImportExport-etc kopiëren uit Thunderbird van de oude laptop naar bv een usb en waar moet je het dan weer plakken in Thunderbird van de nieuwe laptop? Hoe vind ik die bestanden en welk bestand is het handigst?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: samenvoegen bestanden

Bericht door Pettic »

ER zijn verschillende mogelijkheden zoals je ziet. Als je de afzonderlijke berichten wilt exporteren kun je ze als .eml exporteren en later weer importeren. Zie NG-menu [Alle berichten in de map exporteren> eml-indeling].
Nog sneller gaat het via een IMAP-account dat je wellicht nog moet aanmaken omdat er berichten bleven staan. Dat lijkt dus op een POP-account waar de berichten in de Lokale Mappen of in de accountmappen terecht komen.
Maak van een bestaand account een IMAP-account aan op de oude computer. Sleep de achtergebleven berichten naar een map in het IMAP-account.
Installeer hetzelfde IMAP-account op de nieuwe computer en je ziet direct de gesleepte berichten. Sleep die desgewenst naar de goede plek.
Ik adviseer sowieso gebruik te maken van IMAP, dan heb je dit soort problemen niet.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie