Nederlandse versie Sunbird

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Gebruikersavatar
guyke
Berichten: 571
Lid geworden op: 8 december 2004, 20:03
    unknown unknown

Nederlandse versie Sunbird

Bericht door guyke »

Waar kan ik een Nederlandse versie van "sunbird" downloaden ?
Als er een bestaat namelijk.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Zoekt en gij zult vinden...

http://mozillanl.mozdev.org
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

De vertaling lijkt alleen niet helemaal actueel meer, de laatst vertaalde versie dateert van meer dan een jaar geleden..

Hopelijk gaat daar binnenkort weer wat aan gebeuren. Het afgelopen jaar is aan Sunbird volgensmij veel verbeterd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Hopelijk gaat daar binnenkort weer wat aan gebeuren. Het afgelopen jaar is aan Sunbird volgensmij veel verbeterd.
Kijk Martijn Ras eens lief aan: http://www.mozilla-nl.org/vertalen/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
guyke
Berichten: 571
Lid geworden op: 8 december 2004, 20:03
    unknown unknown

Bericht door guyke »

nirwana schreef:
Gert-Paul schreef:Hopelijk gaat daar binnenkort weer wat aan gebeuren. Het afgelopen jaar is aan Sunbird volgensmij veel verbeterd.
Kijk Martijn Ras eens lief aan: http://www.mozilla-nl.org/vertalen/
Veel Nederlands staat er niet in ,laat staan dat er Nederlands instaat.
Jammer.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik zit net even een Sunbird versie van iets meer dan een maand geleden te bekijken die nog op mn PC stond en daar zitten voor veel talen (ook Nederlands) de bestanden calendar-nl-NL.jar etc. in.

Het lijkt dus of het mogelijk is deze ook in het Nederlands te gebruiken. Vraag me alleen niet hoe je moet zorgen dat die geactiveerd worden..
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Ik zit net even een Sunbird versie van iets meer dan een maand geleden te bekijken die nog op mn PC stond en daar zitten voor veel talen (ook Nederlands) de bestanden calendar-nl-NL.jar etc. in.

Het lijkt dus of het mogelijk is deze ook in het Nederlands te gebruiken. Vraag me alleen niet hoe je moet zorgen dat die geactiveerd worden..
Werken -contentLocale en -UILocale daarbij niet ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

nirwana schreef:Werken -contentLocale en -UILocale daarbij niet ?
Het gaat alleen om een calender bestand, die nog naast de normale .jar bestanden (zoals en-US.jar, US.jar etc.) bestaan. Op die bestanden is die extra parameter normaalgesproken van toepassing. Ik verwacht dus van niet, maar ik het nog niets geprobeerd..
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Ik heb onlangs zonder na te denken over de taal Sunbird in Mozilla Suite geïnstalleerd.
Na opnieuw opstarten kreeg ik Sunbird op 1 PC direct in het Nederlands, terwijl op een andere PC de taal even op Engels moest en daarna weer op Nederlands en ook daar was Sunbird in het Nederlands.
Download was vanaf:
http://www.mozilla.org/projects/calendar/download.html
erikvp
    unknown unknown

Bericht door erikvp »

Ik heb sunbird niet in mozilla kunnen installeren. Als ik dit lees zou ik dat wel willen (ik heb mozilla firefox) want dan kan ik de kalender ook in het nederlands gebruiken begrijp ik. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe?
Vast bedankt,
Erik.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

erikvp schreef:Ik heb sunbird niet in mozilla kunnen installeren. Als ik dit lees zou ik dat wel willen (ik heb mozilla firefox) want dan kan ik de kalender ook in het nederlands gebruiken begrijp ik. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe?
Volgens mij is Calendar de extensie die je in andere programma's zoals Firefox en Thunderbird kunt installeren. Sunbird is een losstaande versie van de Calendar-extensie die dus geen Firefox of Thunderbird nodig heeft. Sunbird kun je dan ook nergens in installeren, maar kun je gewoon als programma opstarten (net als met Firefox, Thunderbird en Nvu).

Als je geinteresseerd bent in integratie van de mogelijkheden van Thunderbird en Sunbird, zoek dan eens naar informatie over het Lightning-project van Mozilla. Dat is recentelijk aangekondigd en kon wel eens de vervanging van Microsoft Outlook (en Exchange) worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
pvdv
    unknown unknown

Bericht door pvdv »

nirwana schreef:
erikvp schreef:Ik heb sunbird niet in mozilla kunnen installeren. Als ik dit lees zou ik dat wel willen (ik heb mozilla firefox) want dan kan ik de kalender ook in het nederlands gebruiken begrijp ik. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe?
Volgens mij is Calendar de extensie die je in andere programma's zoals Firefox en Thunderbird kunt installeren. Sunbird is een losstaande versie van de Calendar-extensie die dus geen Firefox of Thunderbird nodig heeft. Sunbird kun je dan ook nergens in installeren, maar kun je gewoon als programma opstarten (net als met Firefox, Thunderbird en Nvu).
Dat is niet juist. Sunbird moet je wel installeren in Firefox of Thunderbird. Er was welliswaar een losstaande variant, maar die is al een jaar oud en lijkt niet verder ontwikkeld te worden. Hieronder een installatie handleiding voor Mozilla.

----------
Dit bestand heb ik geinstalleerd, dan kan door erop te klikken:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... 041217.xpi

Mocht de regel te lang zijn waardoor hij wordt afgebroken, dan kunt u eerst naar deze directory gaan:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... i/windows/
En daar dan op het volgende bestand klikken:
calendar_windows_20041217.xpi

Hij zegt dan eerst dat de site niet op de lijst met vertrouwde sites staat, die had ik toegevoegt (ik weet niet meer precies hoe, maar het was vrij eenvoudig). Toen kreeg ik nog een waarschuwing en toen deed hij het. Daarna moest ik Firefox opnieuw opstarten.

De agenda is dan te starten met "extra | calendar". Het resultaat was wel engelstalig, ik denk dat de NL-versie nog moet komen. Die is er wel (sinds januari 2004), maar ik denk dat dat een nog wat oudere versie is.
--------

Paul van der Vlis.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

De vertaling zat steeds wel bij de Calender extensie, maar deze was in zo'n vorm aangeboden dat je er niets mee kon. De versie die ik nu op http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/NVU/cal ... 041217.xpi heb gezet bevat wel de Nederlandse taal in een Nederlandstalige Firefox. Ik heb alleen wat bestanden verplaatst en de andere vertalingen verwijderd, is de extensie ook weer 300kb minder groot.
Gebruikersavatar
Kieltje
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 juni 2004, 12:16
Locatie: NEDERLAND
    unknown unknown

Bericht door Kieltje »

Ik heb dat van alles geprobeerd ik snap er niks van!!! :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Kieltje schreef:Ik heb dat van alles geprobeerd ik snap er niks van!!! :twisted: :twisted:
Kun je uitleggen waar het verkeerd gaat? Dan kunnen we je proberen te helpen.

Je moet de extensie iig in Firefox/Thunderbird installeren. Dit doe je in Firefox bv via Bestand > Openen of sleep je de extensie naar het extensievenster, in Thunderbird is het Exra > Extensies > Installeren.
Plaats reactie