Advertentie in de krant

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.

In welke krant moet er een advertentie komen?

Algemeen Dagblad
2
6%
Volkskrant
4
11%
NRC Handelsblad
2
6%
Telegraaf
14
40%
Een andere krant
5
14%
Er moet helemaal geen advertentie komen.
8
23%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ronald-Jan schreef:Ze wilde daarom eerst meer informatie over de organisatie Mozilla.
Gewoon naar het artikel in de NYT verwijzen. Dan gaat er wel een lichtje branden. ;-)
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Update...

Bericht door Ronald-Jan »

Zoals op Spreadfirefox.com te lezen is, is de advertentie voor de New York Times klaar...ik vind het een prachtig initiatief...

Helaas heeft de Telegraaf nog niet gereageerd, ik stuur ze het mailtje opnieuw...

:wink:
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Eindelijk!

Bericht door Ronald-Jan »

Het is zover, de Telegraaf had me blijkbaar al eerder gemaild maar die is door een virus op hun server niet aangekomen...

Hieronder de prijzen inclusief alle kortingen:

- Hele pagina, plaatsing op doordeweekse dag, zwart-wit = €36.606,74
- Hele pagina, plaatsing op doordeweekse dag, full colour = €53.689,88

Geef hieronder in een bericht aan wat jij liever hebt, de pagina in zwart/wit of de pagina in kleur. En natuurlijk of je wat wilt doneren.

@ Nirwana: Kun jij misschien een bankrekening openen die bij deze site hoort of moet ik zelf iets regelen?
Laatst gewijzigd door Ronald-Jan op 6 januari 2005, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Eindelijk!

Bericht door ByteWarrior »

Ronald-Jan schreef:- Hele pagina, plaatsing op doordeweekse dag, zwart-wit = €40.674,15
- Hele pagina, plaatsing op doordeweekse dag, full colour = €59.655,42
40 000 EURO?? Dat is 1,6 miljoen oude Belgische franken... (en iets van een 0,8 miljoen oude guldens of zo)
Kan dat geld niet beter aan andere dingen besteed worden? (ik denk aan het gratis weggeven van cd'tjes of zo).

Kunnen we zo'n bedrag überhaupt wel bij elkaar krijgen?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ronald-Jan schreef:
- Hele pagina, plaatsing op doordeweekse dag, zwart-wit = €40.674,15
- Hele pagina, plaatsing op doordeweekse dag, full colour = €59.655,42
voor dat bedrag kunnen we zelf wel een krant gaan uitgeven!
Dit krijgen we nooit bij elkaar :cry:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik vind 40 000 euro idd wel erg veel. Dit betekent dat we bv 2000 mensen moeten hebben waarbij iedereen gemiddeld 20 euro geeft.
Het is niet onmogelijk, maar dan moet echt veel gebruikers in Nederland wat willen bijdragen. In Duitsland is het gelukt meer dan 2000 mensen bij elkaar te krijgen, maar voordat we hier aan willen beginnen moeten we weten dat we iig een stuk in de richting komen.

Ik wil best bijdragen aan zo'n initiatief, maar het moet wel goed opgezet worden. Bv een eigen website, in overleg met Mozilla Europe ed. Als we zo in Nederland veel publiciteit hier omheen kunnen krijgen is er een kans dat we het gaan halen. Maar het blijft een enorme uitdaging, iets wat niet vanzelfsprekend gaat lukken..
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Het lijkt me inderdaad een uitdaging om het geld bijelkaar te verzamelen.

Ik weet niet wie er contact op wil nemen met Mozilla Europa?
Misschien kunnen we op www.spreadfirefox.com ook om een kleine bijdrage vragen. Verder weet ik nog wel een aantal plaatsen waar we kunnen vragen om donaties...

We kunnen bedrijven polsen en vragen om een donatie. In ruil daarvoor komt hun naam ook op de advertentie...

Wie nog meer ideeën heeft mag het gerust laten weten...

Is er dan iemand die een website wil maken?

Ik ben het met Gert-Paul eens dat dit goed voorbereid moet worden.
We hebben ook verder geen haast met dit project. Desnoods plaatsen we een advertentie als Firefox 1.5 of 2.0 uitgekomen is...

In ieder geval moeten we een bankrekening hebben en wat banners. verder zouden we Rakaz (www.rakaz.nl) kunnen vragen om het één en ander op zijn website te zetten.

In ieder geval wil ik een aantal nieuwe topics openen om de informatie een beetje te ordenen...
Administrateur Steun Firefox
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Eindelijk!

Bericht door Anne »

ByteWarrior schreef:(en iets van een 0,8 miljoen oude guldens of zo)
Hmm, de omrekenfactor is 2,20371 als ik me niet vergis.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Hmm, de omrekenfactor is 2,20371 als ik me niet vergis.
Inderdaad, het komt op zo'n 96000 guldens uit...

Bedenk wel dat de advertentie in de NYT 250.000 dollars kostte.
Nu is dollars wel minder waard dan de euro, maar de NYT is ook niet de meest bekende krant in de VS.

/Edit: Was iets te snel met berekenen..
Laatst gewijzigd door Ronald-Jan op 5 januari 2005, 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Inderdaad, het komt op zo'n 18150 guldens uit...
omrekenfactor is vemenigvuldigen dus 96.000 duizend oude guldens. 8)
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
michieldumon
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 april 2004, 9:47
Locatie: Assebroek (Brugge, België)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door michieldumon »

Die verdomde omzettingen, hou dat voor je eigen hé :) , we werken met euro's, en dan verstaan de Vlamingen (zoals ik) het tenminste ook goed.

Waar staan de Vlaamse dagbladen trouwens? :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Eindelijk!

Bericht door nirwana »

Ronald-Jan schreef:@Nirwana: Kun jij misschien een bankrekening openen die bij deze site hoort of moet ik zelf iets regelen?
Ik stel voor dat je zelf iets regelt zodra je een indicatie hebt van of het haalbaar is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Update vorderingen
Inmiddels hebben weten we hoe we de advertentiecampagne gaan aanpakken.
Mensen zullen via de site kunnen doneren. Dit geld kan op de bankrekening worden gestort of via Paypal worden gedoneerd.
Joost hoopt na een paar dagen met een site te komen.
Ideeën om geld in te zamelen of ideeën voor de website kunnen hier worden geplaatst.

Mensen gevraagd
Naast werk dat al wordt gedaan hebben we nog een aantal mensen nodig die mee willen helpen om de advertentiecampagne tot een succes te maken.
Hieronder een overzicht van taken die nog moeten gebeuren.

- Iemand die het geld beheert. Ik ben zelf nog net minderjarig en kan dus geen gewone rekening openen. Daarnaast hebben we eigenlijk een creditcard-account nodig om de donaties die op Paypal binnenkomen naar de bankrekening te sluizen.

- Iemand die buttons en banners kan maken met teksten als 'Steun Firefox' en 'Verspreid het vuur in Nederland' erop. Deze buttons en banners moeten op sites geplaatst worden.

- Iemand die de advertentie wil ontwerpen. Het is de bedoeling dat alle namen van donateurs op de advertentie komen. We willen het voorbeeld van de advertentie in de NYT volgen. Een voorbeeld is hier te vinden.

En natuurlijk een hoop donateurs. Geef alvast aan wat je zou willen doneren in dit topic. Als je geld overmaakt, vergeet dan niet om je voor- en achternaam te vermelden.

Ik hoop dat we alles rond kunnen krijgen. Dit kan ik niet alleen, maar dit moeten we samen doen. :wink:
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
Simius
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 november 2004, 13:55
Locatie: Amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Simius »

Ronald-Jan schreef:- Iemand die buttons en banners kan maken met teksten als 'Steun Firefox' en 'Verspreid het vuur in Nederland' erop. Deze buttons en banners moeten op sites geplaatst worden.
Misschien kan ik helpen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

De tweede tekst klinkt alleen misschien wat aggressief.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Geweldig Simius :lol:

Ontzettend bedankt voor je steun. We zullen ze goed kunnen gebruiken :wink:

Kun je misschien de 'verspreid het vuur in Nederland' ook vertalen naar het Engels? Dus 'Spread the Fire in The Netherlands'.
Die kunnen we dan gebruiken op Spreadfirefox.com 8)
Administrateur Steun Firefox
Plaats reactie