firefox landinstelling

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
allanon
    unknown unknown

firefox landinstelling

Bericht door allanon »

Waar zit in firefox de landinstelling? In Mozilla 1.6 heb ik nl geinstalleerd zodat ik in google de optie "zoeken in pagina's in het Nederlands" erbij kreeg.

Ik bedoel dus niet de vertaling van de menu's die boeien me niet, maar een instelling waarnaar sites kijken om te bepalen uit welk land je komt.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Hiervoor zijn 2 manieren:

Je opent je prefs.js (in je Firefox profielmap) en je voegt deze regel toe:

Code: Selecteer alles

user_pref("intl.accept_languages", "nl-be, nl, en-us, en");
(voor Belgen) en

Code: Selecteer alles

user_pref("intl.accept_languages", "nl, en-us, en");
(voor Nederlanders).


Je kan ook de 'Things They Left Out' extensie installeren. Je krijgt dan een extra 'More options' dialoogvenser waar je het adhv enkele klikken kan instellen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mozilla kent zoiets als Region-packs. Dat zijn pakketten met aan het land aangepaste inhoud. Volgens mij wordt met de nl-vertaling ook zoiets mee geinstalleerd. Maar Martijn Ras van Mozilla-NL kan je daar vast meer over vertellen.
Daarom verplaats ik dit onderwerp ook even naar een ander forum (if you don't mind).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
cat
Berichten: 29
Lid geworden op: 7 maart 2004, 1:09
    unknown unknown

Bericht door cat »

Ik heb in mijn user.js het volgende gezet:
user_pref("intl.accept_languages", "nl, en, en-us");
op texturizer.net staat dat het in user.js moet en niet in prefs.js, of klopt dat niet? http://texturizer.net/firefox/tips.html#oth_language

Maar als ik nu naar grc.com ga om mijn browser headers te checken, komt daar vrolijk dit uit:
Accept-Language: en-us,en;q=0.5

Ik merk ook dat bepaalde pagina's die in het Nederlands zouden moeten worden weergegeven, toch in het Engels zijn.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

cat schreef:Ik heb in mijn user.js het volgende gezet:
user_pref("intl.accept_languages", "nl, en, en-us");
op texturizer.net staat dat het in user.js moet en niet in prefs.js, of klopt dat niet? http://texturizer.net/firefox/tips.html#oth_language
Ik denk dat dat enkel komt omdat ik die dingen altijd aanpas via about:config. Deze dingen komen dan in je prefs.js.
Ik merk ook dat bepaalde pagina's die in het Nederlands zouden moeten worden weergegeven, toch in het Engels zijn.
Daar heb ik geen last van. Ik krijg altijd mooi de Nederlandstalige versie. Dit is mijn header:

Code: Selecteer alles

Accept-Language: nl-be,nl;q=0.8,en-us;q=0.5,en;q=0.3
Ben je wel zeker dat je de juiste instelling gebruikt (misschien moet het toch in prefs.js?). Soms duurt het wel even eer je nieuwe browser headers verstuurt zijn. Probeer na enkele uren eens opnieuw...[/code]
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

OK, 'k heb eens zitten rondsurfen en ik heb een leuke extensie gevonden voor Firefox.

Je vindt de extensie "Language - Locale" op http://fls.moo.jp/moz/lang-locale.html.
Niet schrikken, alles is namelijk in het Japans. De extensie zelf is wel in het Engels. Deze extensie geeft je een optie meer in het menu. Je kunt dan zelf de taal instellen, de standaard Character coding en de region pack.

Direct install link
cat
Berichten: 29
Lid geworden op: 7 maart 2004, 1:09
    unknown unknown

Bericht door cat »

Bytewarrior: ik heb dit nu sinds 2 weken in mijn user.prefs staan, zo lang zullen mijn headers er toch niet over doen? :D Ik heb dan wel kabel, maar toch...:wink:
Ik heb het geprobeerd in about:config en dat werkte. Top!

Goed zoekwerk. Ik heb de extensie geïnstalleerd, maar ik vind het een beetje overdreven om uit 300 talen/landen -combinaties te kiezen, maar het werkt wel erg makkelijk. Eigenlijk zou zoiets er standaard in moeten.

Ik heb de maker(s) van texturizer.net een mail gestuurd met mijn/onze bevinden...of het niet aangepast moet worden bij de tips :wink:
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Wow, goeie extensie zeg ByteWarrior!! :D
Nu is mandrakelinux.com weer netjes in het nederlands tenminste :wink:
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Plaats reactie