Nederlandse vertaling voor FireFTP

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Nederlandse vertaling voor FireFTP

Bericht door nirwana »

Ik vond dat ik ook maar eens een extensie moest vertalen en FireFTP is het daarvan het slachtoffer geworden. Voor wie het nog niet weet: FireFTP is een FTP-programma dat je vanuit het menu Extra van Firefox kunt gebruiken. Het werkt net als WS_FTP met een local view en een remote view. Vooral handig om vanuit je browser een website te onderhouden, zonder dat je een apart FTP-programma daarvoor nodig hebt.

Als je voorheen de internationale versie van FireFTP downloade dan kreeg je als Nederlander/Belg de Duitse versie aangeboden. Nu heb ik niets tegen Duitsland of hun taal, maar ik vond dat er dan ook wel een Nederlandse vertaling van mocht komen.

Een installatiebestand met daarin de Nederlandse vertaling is vooralsnog te downloaden via http://www.mozbrowser.nl/downloads/fireftp.xpi
Hierin heb ik alleen de Nederlandse taal gestopt (dan is de download ongeveer 50 KB; anders bijna 100 KB). De Engelse versie (en de andere talen) is te downloaden via http://fireftp.mozdev.org

Ik ben benieuwd naar reacties op deze vertaling.
Laatst gewijzigd door nirwana op 23 januari 2005, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik ga op de machine hiernaast 'm eens proberen :) . Zelf ben ik echter NCFTP-fan ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
shadowforce
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 december 2004, 15:16
Locatie: Nederland
    unknown unknown

Bericht door shadowforce »

Het ziet erg goed uit en ziet er ook makkelijk uit. Ik gebruik meestal ws-ftp. Nu er ook ftp extensies is, zal ik die ook wat vaker gebruiken. Hoe meer extensies die ik dagelijks gebruikt, hoe minder progie ik gebruikt.. :lol:
Gebruikersavatar
w3news
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 december 2004, 10:25
    unknown unknown

Bericht door w3news »

Is wel handig al die plugins, ben je minder afhankelijk met OS, en is lekker klein en gratis.
Ik gebruikte eerst filezilla, maar ben ook overgegaan op fireftp.
En wel goed dat er al meer nederlandse vertalingen komen, ik ben zelf ook wat aan't vertalen al.
Ik zal deze ook wel even uitproberen, en een reactie plaatsen.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

straks wordt firefox zelf nog een half operating system :X
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
w3news
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 december 2004, 10:25
    unknown unknown

Bericht door w3news »

nee, geen OS, maar een platform, net als .net zooi van concurrent, maar dan beter natuurlijk :P
En via firefox kan op meerdere besturingssystemen de extensie gebruikt worden, wat meer mensen doet overstappen op linux of zo 8)
shadowforce
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 december 2004, 15:16
Locatie: Nederland
    unknown unknown

Bericht door shadowforce »

Een mozilla als eigen OS..dat zou erg mooi zijn met dezelfde uiterlijk als windows... :D
Gebruikersavatar
w3news
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 december 2004, 10:25
    unknown unknown

Bericht door w3news »

gebruikte linspire niet mozilla gebaseerd iets om op pc rond te snuffelen?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ziet er goed uit!

Ik wil vanmiddag wel een lijstje maken, maar het gebruik van gebiedende wijs/hele werkwoord is niet consequent. Het is beter om overal het hele werkwoord te gebruiken. In de opties komt dit best vaak terug.

Verder:
Diskruimte > Schrijfruimte (onderaan)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Ziet er goed uit!

Ik wil vanmiddag wel een lijstje maken, maar het gebruik van gebiedende wijs/hele werkwoord is niet consequent. Het is beter om overal het hele werkwoord te gebruiken. In de opties komt dit best vaak terug.

Verder:
Diskruimte > Schrijfruimte (onderaan)
Voordat je een lijstje gaat maken, zou ik eerst even de nieuwe versie bekijken (zelfde naam; zelfde plaats). Daar heb ik namelijk de meeste gebiedende wijzen verwijderd. Daar had ik het bij het vertalen namelijk niet echt op gelet en dan sluipen die er nogal eens in.

Ook heb ik diskruimte nu vervangen door schijfruimte (wel zonder de 'r') en andere zaken wat beter laten lopen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

w3news schreef:gebruikte linspire niet mozilla gebaseerd iets om op pc rond te snuffelen?
Ik zou het je niet durven zeggen. Het Canadese bedrijf OEOne is wel degene die ooit met de Calendar-extensie voor Mozilla zijn begonnen. Daaruit is inmiddels Sunbird voortgekomen. Dit was onderdeel van het platform van dit bedrijf dat bovenop Linux een browserbased userinterface had gebouwd. Zij wilden onafhankelijk kunnen werken van de KDE/GNOME-discussie en namen Mozilla als applicatieplatform. Zo integreerden zij ook AbiWord en waren er plannen om OpenOffice.org ook te integreren. Wat de status van dit alles nu is, is mij overigens onbekend. Sindsdien niet veel meer van het bedrijf vernomen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Lijstje lijkt me inderdaad niet meer nodig. Ziet er zo goed uit, ik heb geen opmerkingen meer.

Verder kun je soms iets te snel typen..
Gebruikersavatar
Lowietje
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 januari 2005, 18:17
Locatie: Oudkarspel
    unknown unknown

Re: Nederlandse vertaling voor FireFTP

Bericht door Lowietje »

nirwana schreef:Ik vond dat ik ook maar eens een extensie moest vertalen en FireFTP is het daarvan het slachtoffer geworden. Voor wie het nog niet weet: FireFTP is een FTP-programma dat je vanuit het menu Extra van Firefox kunt gebruiken. Het werkt net als WS_FTP met een local view en een remote view.

Ik ben benieuwd naar reacties op deze vertaling.
Ik heb niet zozeer een reactie op de vertaling. Daarvoor moet ik het ftp programma eerste wat meer gebruiken. Heb het vanmiddag geinstalleerd, maar had het idee dat het er al standaard in stond. Maar goed. Wanneer ik moet kiezen voor de server (ik heb er een ingetikt) kan ik later niet met het pijltje "V " kiezen. Ik moet dan de naam van de server steeds intypen. Daarna krijg ik wel gelijk de gebruikersnaam en het wachtwoord ingevoerd en is de verdere verbinding en werking niet zo'n probleem. N.m.m. zou ik bij het veld "Server"op de pijltje "V "moeten kunnen drukken om de te hanteren server te kiezen. Dan is het lekker snel en gemakkelijk. Of gaat er iets niet goed?

Ik ben er hierna ff niet meer dus een eventuele reactie van mijn kant zal wel ff duren.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Nederlandse vertaling voor FireFTP

Bericht door nirwana »

Lowietje schreef:N.m.m. zou ik bij het veld "Server"op de pijltje "V "moeten kunnen drukken om de te hanteren server te kiezen. Dan is het lekker snel en gemakkelijk. Of gaat er iets niet goed?
Zo zou het inderdaad ook moeten werken, maar welke logica daar precies achter zit is mij ook nog niet geheel duidelijk. Zo heb ik in dat lijstje nu standaard 2 servers staan. Maar ik heb daarmee ook wel eens naar een andere server iets ge-upload. Kortom, het is mij nog niet duidelijk waarom die derde server dan niet in dat lijstje erbij staat. Maar misschien is de logica wel als volgt: op het moment dat je deze server een 2e keer gebruikt, dan wordt die wel standaard in dat lijstje getoond. Puur om te voorkomen dat servers die je slechts eenmalig gebruikt niet het lijstje vervuilen. Maar dat is puur wat ik er tot op heden van begrijp en ik zou dus niet weten hoe het intern in elkaar steekt.

Er zal vast nog wel eens een beheerschermpje komen waarin je kunt aangeven welke servers in dat lijstje moeten komen te staan. Tot die tijd werkt de huidige implementatie wel aardig. In elk geval worden gebruikersnaam en wachtwoord bij de server onthouden, dus dat scheelt al een hoop.

Overigens kreeg ik vandaag een mail van de maker dat een nieuwe versie aanstaande is, dus ik ben benieuwd wat hij daar voor zaken in heeft verbeterd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Lowietje
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 januari 2005, 18:17
Locatie: Oudkarspel
    unknown unknown

Re: Nederlandse vertaling voor FireFTP

Bericht door Lowietje »

nirwana schreef:
Lowietje schreef:N.m.m. zou ik bij het veld "Server"op de pijltje "V "moeten kunnen drukken om de te hanteren server te kiezen. Dan is het lekker snel en gemakkelijk. Of gaat er iets niet goed?
Zo zou het inderdaad ook moeten werken, maar welke logica daar precies achter zit is mij ook nog niet geheel duidelijk. Zo heb ik in dat lijstje nu standaard 2 servers staan. Maar ik heb daarmee ook wel eens naar een andere server iets ge-upload. Kortom, het is mij nog niet duidelijk waarom die derde server dan niet in dat lijstje erbij staat. Maar misschien is de logica wel als volgt: op het moment dat je deze server een 2e keer gebruikt, dan wordt die wel standaard in dat lijstje getoond. Puur om te voorkomen dat servers die je slechts eenmalig gebruikt niet het lijstje vervuilen. Maar dat is puur wat ik er tot op heden van begrijp en ik zou dus niet weten hoe het intern in elkaar steekt.

Er zal vast nog wel eens een beheerschermpje komen waarin je kunt aangeven welke servers in dat lijstje moeten komen te staan. Tot die tijd werkt de huidige implementatie wel aardig. In elk geval worden gebruikersnaam en wachtwoord bij de server onthouden, dus dat scheelt al een hoop.

Overigens kreeg ik vandaag een mail van de maker dat een nieuwe versie aanstaande is, dus ik ben benieuwd wat hij daar voor zaken in heeft verbeterd.
Bedankt voor de reactie, ik zal hier ook 2 servernamen vermelden en kijken of het dan wel werkt. Mogelijk dat de neiuwe versie inderdaad een oplossing geeft. We wachten dus af en kunnen na de nieuwe versie dit probleem mogelijk bij de maker aankaarten.
Plaats reactie