Mozilla 1.6 en java applets

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Manuzzi
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 maart 2004, 20:05
Locatie: Groningen
    unknown unknown

Mozilla 1.6 en java applets

Bericht door Manuzzi »

In heb een simpele java-applet gemaakt: het weergeven van een rechthoek.
Nu verander ik de grootte van de rechthoek. Compileer het javabestand opnieuw. Echter als ik in Mozilla de pagina waarin ik de applet opvraag vernieuw, wordt de applet niet vernieuwd, terwijl de rest van de site wel vernieuwd wordt. (als ik daar ook wat aan veranderd heb.)
Ik moet lijdzaam toezien hoe het in een andere browser wel werkt
Wat staat er verkeerd?

gr, Herman

WindowsXP
jre 1.4.1.7 (met jre 1.4.2.3 werkt het ook niet)
Mozilla 1.6
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

CTRL+refresh
en anders ligt het aan de Java plugin die de JAR/classes cacht.
Enige manier is dan om de browser af te sluiten en opnieuw te openen.
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Helaas CTRL + Reload (of CTRL+Shift+R) helpt niet. Mozilla afsluiten en opnieuw opstarten wel, maar dat ga ik natuurlijk niet doen als ik ontwerpjes aan het testen ben...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het zal toch iets met de cache te maken moeten hebben. Een optie is om tijdelijk de cache eens uit te schakelen via het opties-scherm (Edit > Preferences > Advanced > Cache) en te zien of het probleem dan nog optreedt.

Ook zou je de cache-instelling op "Every time I view the page" kunnen instellen, zodat iedere keer moet worden gecontroleerd of er een nieuwere versie is. Maar ik weet niet of dat ook met Java-applets gaat werken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuzzi
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 maart 2004, 20:05
Locatie: Groningen
    unknown unknown

Bericht door Manuzzi »

Het uitschakelen van de cache helpt niet; had ik ook niet verwacht aangezien een reload via Ctrl+Shift+R een "forcing reload" uitvoert, waarbij ook de cache gepasseerd wordt en dat had ik al geprobeerd. Bovendien wordt de rest van de site wel vernieuwd, alleen de Java-applet niet.

Het zal wel, zoals Irmen schreef, iets met de cache van de Java-plugin te maken hebben in combinatie met Mozilla.

Wat nu?

groet,
Herman
Manuzzi
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 maart 2004, 20:05
Locatie: Groningen
    unknown unknown

Bericht door Manuzzi »

Ik heb inmiddels uitgevonden dat, wanneer ik in de Java Console de "clear classloader cache" uitvoer de applet zich wel verniewd na het herladen van de html-pagina.
Maar Mozilla zou dat toch automatisch moeten doen..?

Herman
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Ik ben dat met je eens! Vervelend eigenlijk.... caching is leuk, maar niet als het te "goed" gebeurt :wink:
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Irmen schreef:Ik ben dat met je eens! Vervelend eigenlijk.... caching is leuk, maar niet als het te "goed" gebeurt
Voor een ontwikkelaar is een browser-cache vaak erg irritant. Maar dat hoef ik Irmen vast niet te vertellen... Je moet je er in elk geval van bewust zijn dat er zoiets als een cache is en weten hoe je er zeker van kunt zijn dat je inderdaad naar de laatste versie kijkt.

PS: de Java Console is buiten de invloed van Mozilla. Als die iets gecacht houdt, dan weet Mozilla daar in principe niets van af. Vanuit Mozilla gezien is het een plugin die ervoor zorgt dat iets goed uitgevoerd wordt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

nirwana schreef:PS: de Java Console is buiten de invloed van Mozilla. Als die iets gecacht houdt, dan weet Mozilla daar in principe niets van af. Vanuit Mozilla gezien is het een plugin die ervoor zorgt dat iets goed uitgevoerd wordt.
Nou heb ik mij niet verdiept in de technische achtergrond --en ben dat ook niet van plan-- maar ik kan me voorstellen dat Mozilla bepaalde browser events zoals 'reload page', 'window wordt gesloten' enz. door kan geven aan de plugin die op de pagina staat. Dan zou in dit geval de java plugin ervoor moeten zorgen dat de classloader geflushed wordt (inderdaad, dat is niet iets wat Mozilla zelf kan afdwingen, dat moet de plugin doen...).
Het is b.v. wel zo dat bij het verlaten van de pagina je java applet daarvan op de hoogte gesteld wordt doordat er een speciale stop() method wordt aangeroepen....

Zo weer genoeg gewauwel opgepend :wink:
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Plaats reactie