Ideeën om geld in te zamelen voor advertentie...

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.

Hoe moet de site van de advertentiecampagne gaan heten?

www.steunfirefox.nl
12
63%
www.verspreidfirefox.nl
1
5%
www.firefoxadvertentie.nl
0
Geen stemmen
www.promootfirefox.nl
2
11%
www.wijhoudenvanfirefox.nl
0
Geen stemmen
www.ilovefirefox.nl
0
Geen stemmen
www.tijdvoorfirefox.nl
4
21%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Eris schreef:Het is misschien een idee om op de main page van mozbrowser.nl een "Firefox" logo met daarbij:

Nog xxxxxx,xx Euro te gaan tot de advertetie ofzo...
We kunnen op de voorpagina een blokje maken dat hier aandacht aan besteed. Het bedrag dat nog gehaald moet worden kan dan bijvoorbeeld van een andere server gehaald worden (bijvoorbeeld met een eenvoudige Javascript document.write-methode in een .js-bestand).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Als dat zou kunnen, zou dat erg mooi zijn :wink:

Verder gaat Aasgier alle bankzaken regelen en bijhouden. In het dagelijkse leven is hij administrateur, hij weet er dus al het één en ander van af.
Verder heeft hij mij zijn naam en adres doorgegeven en hij stuurt me nog een kopie van zijn identiteitsbewijs. Dit uit voorzorg en om donateurs gerust te stellen dat hij er niet met het geld vandoor gaat :lol:
Verder is Aasgier ook erg bekend op dit forum. Ik ben blij dat hij de financiën wil regelen.

:!: We hebben nu alleen nog iemand nodig die de advertentie gaat ontwerpen. Daarom een oproep aan mensen die een beetje met Photoshop e.d. overweg kunnen en een ontwerp wil maken. We kunnen bestaand materiaal gebruiken. Ik hoop dat iemand dat wil doen.
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Op http://spreadfirefox.nl/ staan we in iedergeval al op de voorpagina! :D
Hallo,

Ik heb het artikel bij persberichten.com geplaatst op de frontpage van
spreadfirefox.nl

Ik heb ook al rondgesnuffeld en ben wat artikelen tegengekomen op mozbrowser.

Ik kan het volgende aanbieden:

Webhosting
Domeinnaam
Genoeg datatraffic
(Content op spreadfirefox.nl)

Gratis als bijdrage voor de duur van het project.

Tip: Post ook een persbericht naar EMEA.nl

Met vriendelijke groet,
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Dat is mooi :wink:

De domeinnaam www.steunfirefox.nl is alleen nog niet geregistreerd door Eris. Ik weet niet of hij dat nog moet doen, maar anders is er iets fout gegaan in de aanmeldingsprocedure...
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ronald-Jan schreef:Dat is mooi :wink:

De domeinnaam www.steunfirefox.nl is alleen nog niet geregistreerd door Eris. Ik weet niet of hij dat nog moet doen, maar anders is er iets fout gegaan in de aanmeldingsprocedure...
Ik heb ergens gelezen dat ie dat maandag zou doen en dat het dan disdag geregeld zou zijn.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Je hebt gelijk, hij moest eerst nog een antwoord van zijn provider terugkrijgen. Waarschijnlijk krijgt hij dat morgen en kan hij morgen ook de domeinnaam reserveren...
Administrateur Steun Firefox
ruben
    unknown unknown

Bericht door ruben »

ik weet niet of jullie al hosting hebben, maar mijn bedrijf wil het opzich wel hosten, uiteraard geheel gratis.

ruben apestaartje bolink.org
chille
    unknown unknown

onzin

Bericht door chille »

Beste Firefox idolen,
wat is dat voor een onzin al die actie voor een gratis browser. Wie denken jullie met al die actie te bereiken??? Mensen die het nodig hebben of zich ergeren aan de micro*knip* zooi zijn al lang gaan zoeken naar een alternatief. De mensen die dat niet doen hebben helemaal geen zin in een andere browser en al dat gezeur over weer iets nieuws op het internet dat je weer moet downloaden. Vergeet niet dat het merendeel van de internetgebruikers gewone mensen zijn die alles prima af kunnen met iexplorer.

sc00zy: Let op je taalgebruik a.u.b.
Johan H.
    unknown unknown

Re: Ideeën om geld in te zamelen voor advertentie...

Bericht door Johan H. »

wat is firefox???
Bas van den Wijngaard
    unknown unknown

Sponsering

Bericht door Bas van den Wijngaard »

Hoi firefox freaks!!

Uiteraard zijn jullie niet als enige fan van deze geweldige browser. Wij ook. Wij zijn 4 studenten van de Hogeschool Rotterdam die samen een teamvormen. Dit team verzorgt onder andere semi-professionele hosting. Wat onze deal is....

Sponsering van de door jullie gekozen domeinnaam + webhosting. Want wij willen graag onze favoriete browser steunen.

Een paar voorwaarden:
- Op de website word ons team duidelijk vermeld.
- Website moet zich aan de internet standaarden houden(DUH!!)
- Geen hosting van downloads (uiteraard wel links naar..)
- En uiteraard zijn de standaard nettiquette van toepassing

Laat maar horen wat jullie er van vinden.

Groeten,
Bas van den Wijngaard
Sebastian van Gils
www.plusje.com / info@plusje.com

Afbeelding :lol:
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Beste mensen,

Bedankt voor de positieve reacties. Als je niet weet wat Firefox is, kun je kijken op: www.mozbrowser.nl en dan op de algemene inleiding klikken.

We hebben inmiddels al een hoster gevonden met daarbij behorende domeinnaam: www.steunfirefox.nl :wink:

Jullie donaties zjn van harte welkom, de bankrekening hoopt deze week geopend te zijn...
Administrateur Steun Firefox
cygnusx
    unknown unknown

Bericht door cygnusx »

vet dat jullie zo'n actie houden.
ik zal jullie promoten op Fok!
(oh robert jan, ik heb je toegevoerd op msn, kom ns online..)
mischien kan ik nog iets voor jullie betekenen.
cygnusx
    unknown unknown

Bericht door cygnusx »

ronald jan, was het. .. mijn excuses :)
Vuurvos
    unknown unknown

Lalalala......geld

Bericht door Vuurvos »

Wat een actie... ik kom hier via nu.nl dus de aandacht hebben jullie in ieder geval op je weten te richten. Het is een nobel streven, maar ik vraag me af of het gaat lukken en of het zinvol is.
Ik heb wel een tip: kun je niet Netscape of welke bedrijf er verder achter Firefox zit niet vragen om het bedrag dat je binnenhaalt te verdubbelen? Dat scheelt nogal wat!

Groeten & veel succes!
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Lalalala......geld

Bericht door Gert-Paul »

Vuurvos schreef:Wat een actie... ik kom hier via nu.nl dus de aandacht hebben jullie in ieder geval op je weten te richten. Het is een nobel streven, maar ik vraag me af of het gaat lukken en of het zinvol is.
Ik heb wel een tip: kun je niet Netscape of welke bedrijf er verder achter Firefox zit niet vragen om het bedrag dat je binnenhaalt te verdubbelen? Dat scheelt nogal wat!

Groeten & veel succes!
Mozilla, het bedrijf dat Firefox ontwikkelt, is juist een non-profit organisatie die niet op winst uit is en geld haalt uit sponsoring van bedrijven als Red Hat, IBM etc. De Firefox-advertentie in Amerika is ook alleen uit donaties betaalt en zo'n actie zal dan weer gehouden moeten worden willen ze ons geld gaan verdubbelen.. niet echt haalbaar dus.
Gesloten