Installatie probleem met Windows Installer

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Motormuis
    unknown unknown

Installatie probleem met Windows Installer

Bericht door Motormuis »

Vanaf http://thunderbirdnl.mozdev.org/ de Nederlandse MT5 gedownload.
(MozillaThunderbird-0.5-nl-setup.exe).

Wanneer ik deze installeer, dan meldt het programma overal "${MUI_PRODUCT} ipv ....(?)....

Ook in de Start-Programma's, de snelkoppeling op het bureaublad en in de taakbalk.

Lijkt me niet de bedoeling.... :?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1447
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

dit is een bekend probleem die ik al heb doorgegeven aan de maker van de installer, maar die hij helaas nog niet opgelost heeft.

Dit veranderd niks aan de werking van het programma (je kan eventueel met de hand de boel hernoemen.

ik zal het nog een keer doorgegeven aan de maker van de installer.

groet

MM

p.s. vanaf de volgende versie van TB zal er een officiele installer gebruikt worden en niet meer deze.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mad Maks schreef:p.s. vanaf de volgende versie van TB zal er een officiele installer gebruikt worden en niet meer deze.
$MUI_PRODUCT wijst mij in de richting van de NSIS-installer. Dit is het installatieprogramma dat ooit is gemaakt om Winamp te installeren, maar vervolgens via de opensource een eigen leven is gaan leiden. Je kunt er dan ook prima andere software mee installeren. Echter heeft NSIS een aardige tijd in de 2.0 beta-fase verkeert. En iedere keer dat ik een NSIS-template gebruikte om een installer mee te maken, liep ik weer tegen andere problemen aan. Dan was het template niet meer compatible met de NSIS-versie die ik net had gedownload. Nu kan ik me voorstellen dat zoiets in een beta-fase voorkomt, maar ik werd er wel erg moe van.

Overigens heb ik geen idee welke installer door Ben voor Firefox is gebruikt en welke nu net voor Thunderbird is ingezet. Mogelijk is dat ook wel NSIS. En op zich biedt NSIS ook best veel mogelijkheden. Alleen vond ik dat je aardig ingevoerd moest zijn in het project om het bij te kunnen houden. Hopelijk is dat over nu 2.0 volgens mij echt uit is en alles wat stabieler kan worden.

Een ander goed en gratis programma om installaties mee te maken is InnoSetup. Daarmee wordt het installatieprogramma van GIMP voor Windows (= een grafisch programma) altijd gemaakt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie