cmail.dll

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
pamali
    unknown unknown

cmail.dll

Bericht door pamali »

Hallo allemaal,

Sinds een week gebruik ik ook de firefox browser. Eigenlijk ben ik er tevreden mee maar bij het opstarten van de firefox browser krijg ik telkens de melding dat de DLL op locatie program files\3721\CES\CMAIL.DLL ontbreekt. Weet iemand wat dit voor DLL is ? Mijn browser werkt volgens mij zonder problemen. Is er soms ondanks een firewall en steeds actuele virusscanner toch een virus od spyware of i.d. binnengeslopen?
Ik heb de browser al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Met het zelfde resultaat.

Paul
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Dat heeft alles met een hijacker te maken lees bijvoorbeeld:
http://www.pestpatrol.com/PestInfo/C/CnsMin.asp

Je doet er verstandig aan je pc eens goed te scannen/cleanen.
Ik raad persoonlijk het programma Hitman Pro aan hier voor :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: cmail.dll

Bericht door nirwana »

pamali schreef:Ik heb de browser al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Met het zelfde resultaat.
Paul,
Firefox bevat in elk geval geen spyware en via Firefox kun je ook niet eenvoudig spyware oplopen (daar moet je wel heel wat moeite voor doen).

Daarnaast staat spyware er niet om bekend dat het zichzelf eenvoudig laat verwijderen. De bedoeling van die software is om het gebruikers zo lastig mogelijk te maken en zo lang mogelijk op de PC te blijven staan. Het de-installeren van een programma laat doorgaans de spyware die daarbij hoort vrolijk op het systeem staan.
Het de-installeren van Firefox heeft op dat gebied weinig zin, want zoals ik al aangaf: de spyware komt vast niet met Firefox mee.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie