Webmasters met Nvu-ervaring gezocht

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Anonymous schreef:Dat is erg leuk, maar als je als beginner Css moet leren, en dan zeker in het engels, dan valt dat niet mee. (is er dus ergens een stap voor stap tut in het nederlands)
Wat ik ook als minpunt zie is dat de coderegels niet gelijk lopen met de designer. (sta met met designer onderaan de pagina en je wilt dus even zien welke code daarbij hoort, dan kan dat dus niet)
En laten we eerlijk zijn voor dummies zit frontpage wel beter in elkaar. Zeker het linken en het plaatsen van plaatjes en clipart
De dubbele view zou ook mooi zijn in Nvu, ik denk alleen niet dat we dat zeker niet voor versie 1.0 kunnen verwachten.
Verder mogen sommige dingen in Nvu wel wat duidelijker worden, dat ben ik met je eens. Er is dus nog een hoop te doen..

Hier trouwens 2 CSS handleidingen in het Nederlands:
- link -
- link -
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Jack van Zundert schreef:kijk voor css sjablonen op http://www.csszengarden.com daar kan je de kracht zien van CSS gebruik, er staan honderden sjablonen.
Ook interessant: die website is er ook in een Nederlandse vertaling: http://www.csszengarden.com/tr/dutch/ (met dank aan Bjorn Wijers)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
bert76
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 maart 2005, 17:23
    unknown unknown

late reactie

Bericht door bert76 »

een wat late reactie, maar ik gebruik Nvu in de cursus webdesign in het volwassenenonderwijs, misschien ben ik wel de eerste in B

het loopt wel, de cursisten vinden het leuk in WYSIWYG, maar Nvu is idd nog niet echt AF

wil je reacties van cursisten, dan vraag ik die wel eens...

:roll:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: late reactie

Bericht door Gert-Paul »

bert76 schreef:het loopt wel, de cursisten vinden het leuk in WYSIWYG, maar Nvu is idd nog niet echt AF

wil je reacties van cursisten, dan vraag ik die wel eens...
Hoewel het artikel al wel af is ben ik wel benieuwd wat de mensen ervan vinden. Dus vraag maar raak...

Leuk trouwens dat Nvu hiervoor gebruikt wordt :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: late reactie

Bericht door nirwana »

bert76 schreef:wil je reacties van cursisten, dan vraag ik die wel eens...
Alle cursisten zijn bij deze uitgenodigd om hier hun reacties te spuien...

En iedereen die iets met educatie en computers/websites doet is bij deze uitgenodigd om Nvu eens uit te proberen...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Gert-Paul schreef: Ik weet dat er nog veel dingen aan Nvu moeten verbeteren op dat terein, maar het ging meer om jou specifiek. Het kon natuurlijk ook zijn dat je sommige functies miste etc.
Als ik hier dan toch op mag reageren, de mogelijkheid van frames zou wel uiterst mooi zijn
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Asterxx schreef:Als ik hier dan toch op mag reageren, de mogelijkheid van frames zou wel uiterst mooi zijn
Met CSS kun je hetzelfde bereiken als met frames, alleen zijn zulk soort pagina's beter voor zoekmachines te indexeren en zijn ze gewoon toegankelijker. Ik weet dat dit geen prioriteit is, maar misschien dat het nog eens in versie na 1.0 te zien zullen krijgen.
Plaats reactie