Horizontale scrollbar verschijnt

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
musicfreak
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2004, 20:54
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Horizontale scrollbar verschijnt

Bericht door musicfreak »

Als ik sommige pagina's van Mozbrowser, bijv. http://www.mozbrowser.nl/node/view/457 open, dan verschijnt er een horizontale scrollbalk. Kan dat niet voorkomen worden, kunnen de kolommen bijv. niet automatisch aangepast worden aan de breedte van je scherm?

Martijn
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ja, ik ervaar hier hetzelfde. Ik had het eigenlijkn nog nooit opgemerkt... :?

Ik weet nu niet zo direct welk cms jullie gebruiken, maar werkt het met stylesheets voor de thema's? Dat kan je het makkelijk veranderen dat de 2 buitenste kolommen een vaste breedte hebben en dat de contentkolom variabel is...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Martijn,

Zojuist heb ik de Google-advertenties iets minder breed gemaakt. Dat zou al wel iets moeten schelen. De totale breedte wordt voornamelijk veroorzaakt door afbeeldingen:
1) het MozBrowser-logo
2) de banner rechtsboven die aandacht vestigt op de Mozilla Nieuwsbrief
3) de banners van onze sitepartners linksonder

We doen ons best om de totale breedte zo klein mogelijk te houden. Misschien verdwijnt die banner rechtsboven nog wel eens en dan denk ik dat die horizontale schuifbalk steeds minder vaak getoond gaat worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
musicfreak
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2004, 20:54
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door musicfreak »

Dank je, het ziet beter uit (al verschijnt er nog steeds een scrollbalk). Ik snap alleen niet waaromn de "kwaal" niet bij alle pagina's optreed...

Martijn
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

musicfreak schreef:Dank je, het ziet beter uit (al verschijnt er nog steeds een scrollbalk). Ik snap alleen niet waaromn de "kwaal" niet bij alle pagina's optreed...
We gebruiken 1 template voor de website (en 1 voor het forum en 1 voor de Wiki), dus zou ik inderdaad verwachten dat het bij alle berichten voorkomt. Het enige wat in feite verandert is het bericht zelf. En die past zich in principe aan aan de ruimte die het krijgt om zichzelf in te tonen. Heel soms komt het voor dat de content niet afgebroken kan of mag worden en dan wordt een pagina wel wat breder. Maar in het voorbeeld dat jij aanhaalde zag ik zoiets niet terug.

Het blijft dus een wat vreemd probleem en ik ben blij dat je ziet dat het al ietsje beter wordt. Daarnaast zou het best kunnen dat we dat binnenkort een stuk gaan verbeteren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
musicfreak
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2004, 20:54
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door musicfreak »

nirwana schreef:Daarnaast zou het best kunnen dat we dat binnenkort een stuk gaan verbeteren.
Nieuwe layout?

Martijn
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

musicfreak schreef:Nieuwe layout?
Nee, er staan geen drastische layout-wijzigingen op de planning. Maar zoals ik eergisteren al aangaf zou de MozillaLinks-banner bovenin wel eens kunnen gaan verdwijnen of verhuizen. En dat zou het horizontale scrollbalk-probleem ook kunnen verhelpen of de situatie kunnen verbeteren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
    unknown unknown

XScroll

Bericht door Ria »

Ik had net een nieuwe extensie gevonden om horizontaal te kunnen scrollen, XScroll, en ik wou hem op Mozbrowser.nl uitproberen, maar het was niet meer nodig. Op Breekpunt.nl kon ik toch nog zien dat hij prima werkt: wieltje naar je toe draaien en hij scrolt naar rechts, wieltje van je af draaien en hij scrollt naar links.
Echt handig. Ik hoop dat hij geen ruzie krijgt met andere extensies als ze iets aan FF veranderen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: XScroll

Bericht door nirwana »

Ria schreef:Op Breekpunt.nl kon ik toch nog zien dat hij prima werkt: wieltje naar je toe draaien en hij scrolt naar rechts, wieltje van je af draaien en hij scrollt naar links.
Op Breekpunt heb je ook problemen met de breedte van de pagina's ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ja, één centimeter, maar alle tekst valt toch binnen het venster. Ook in Internet Explorer zie je onderin een scrollbalk, maar ook daar valt er geen tekst buiten het scherm.
Het komt overigens vrij vaak voor dat ik op een website heen en weer moet scrollen, dus die nieuwe extensie is een vondst. :)
Scheelt kramp in je vinger.

Vriendelijke groet,
Ria
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Dat komt door de witte kant rechts, die is breed.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ria schreef:Dat komt door de witte kant rechts, die is breed.
Hmm, ja, nu valt het mij ook op. Ik vermoed dat dat een probleempje met de tabel-structuur is. Die hele site wordt namelijk met tabellen opgebouwd. Ik zal eens kijken of dat ook aan te passen is...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie