Plaatjes?

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Plaatjes?

Bericht door magicmans »

Hallo een verbetering op Mozbroswser.nl zou kunnen zijn er plaajes bij de verschillende artikelen te plaatse(klinkt kinderachtig) maar het oog wil ook wat :lol: 8) .

Ik bedoel als een site alleen maar tekst heeft is dat saaier voor het oog. Doet niets af aan het feit dat ik mozbrowser een mooie en complete site vindt.
Maar als je mij vraagt wat er verbeterd kan worden zeg ik, integreer wat meer plaatjes in de frontpage.
De kleur is wellicht met opzet zo gekozen, is ook niks mis mee. Maar wat andere kleuren erbij zou geen kwaad kunne. just my two stuivers.

groeten Magicmans :D
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik zou de voorpagina dan weer zo simpel en eenvoudig mogelijk houden, maar dat is ieder zijn smaak natuurlijk.

Wat bedoel je met plaatjes? Doel je op een soort categorie-aanduidingen zoals op bijvoorbeeld OSNews? Of heb je het echt over foto's bij een artikel? (Of beide natuurlijk)
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Bericht door magicmans »

ByteWarrior schreef:Ik zou de voorpagina dan weer zo simpel en eenvoudig mogelijk houden, maar dat is ieder zijn smaak natuurlijk.

Wat bedoel je met plaatjes? Doel je op een soort categorie-aanduidingen zoals op bijvoorbeeld OSNews? Of heb je het echt over foto's bij een artikel? (Of beide natuurlijk)
Ja categorie-aanduidingen maakt het inderdaad mooier zoals bij OS, maar ook bijvoorbeeld passende foto's bij bepaalde artikelen 'fleurt de boel wat op'
of klink ik nu erg libelle-achtig :P
Nee maar serieus ik denk dat wat mooie plaatjes alleen maar de frontpage kunnen verbeteren en mooier maken.
Ook de kleur rood is mooi, maar wat andere kleuren erbij zou geen kwaad kunnen, maakt alles nog duidelijker (categorien e.d.)


Groeten Magicmans :D
Laatst gewijzigd door magicmans op 15 januari 2005, 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik denk dat soms 1 plaatje de boel wel wat kan verduidelijken, maar op een of andere manier vind ik het niet bij de huidige layout passen.
Als er over een nieuwe layout nagedacht gaat worden (die dan imo wat lichter zou moeten zijn) zouden er soms ook wat plaatjes bijgezet kunnen worden als dat van toepassing is. Dit is echter niet altijd mogelijk en de nieuwsberichten moeten hier ook lang genoeg voor zijn. Anders heb je straks meer plaatjes dan tekst..
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Bericht door magicmans »

De frontpage is duidelijk maar kan nog beter. In feite staan eral plaatjes op de frontpage (rechtsonderin) maar ook artikelen zouden dit soort plaatjes nodig hebben.
Wat die plaatjes kun je goed kijken naar bijvoorbeeld: www.seniorweb.nl (ben nog lang geen senior maar goed) en bijvoorbeeld op http://www.hccmagazine.nl/)
En wat die plaatjes betreft dat gaat absoluut niet ten koste van de grootte van de artikelen maar komt de overzichtelijkheid daardentegen alleen maar ten goede.

Magicmans
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

magicmans schreef:(...) bijvoorbeeld passende foto's bij bepaalde artikelen 'fleurt de boel wat op'
Euh... en welke foto's zouden er dan bij moeten staan? Iedere keer een vosje of wat? Ik zie niet in welke foto's je bij de artikels kan plaatsen. Zo nu en dan zal er wel eens een mogelijkheid zijn tot een foto, maar ik denk dat ik de artikels waarbij je een foto kan plaatsen, op één hand kan tellen...

Ik denk trouwens niet dat zoiets in de layout zou passen van de huidige voorpagina... :?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

De indeling van de Frontpage vind ik wel goed.
Af en toe een plaatje erbij kan ook geen kwaad.
Waar ik wel problemen mee heb zijn de kleuren van de voorpagina. De linken in de stukjes tekst zie ik niet. Ook in het forum. Ik moet er met mijn muis overheen gaan. Meestal heb je wel een aardig idee waar de link staat. Ik heb iets met contrasteerende kleuren. het eerder gegeven voorbeeld van seniorenweb is een pagina waar ik qua kleuren geen probleem mee heb. Ik zou liever als achtergrond kleur wit zien ipv grijs.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Waar ik wel problemen mee heb zijn de kleuren van de voorpagina.
Misschien moeten we Dive Into Accessibility eens doornemen en zien wat we aan de voorpagina kunnen verbeteren? Er staan zeer veel goede en bruikbare tips in die het leven voor mensen met een (lichte) handicap veel makkelijker kunnen maken...
Plaats reactie