useragent spoofing

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
cheetah
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 februari 2004, 18:23
    unknown unknown

useragent spoofing

Bericht door cheetah »

Klinkt een beetje als een "o la la onderwerp", maar valt eigenlijk wel mee. Zeker als je je bedenkt dat sommige websites javascript checks doen op deze string, en daar vervolgens vervelende dingen mee uithalen als redirects naar plekken waar je "die andere browser" kunt downen.

Wat me maar niet lukt: de useragent in Mozilla naar mijn hand zetten.
Waarmee ik dus bedoel, dat hij zich als I.E. op een windows systeem zou moeten kunnen identificeren.
Ik gebruik momenteel versie 1.5 en heb prefs.js geprobeerd, een user.js aangemaakt, de localstore.rdf verbouwd, de prefs-bar gedownload (werkt niet zonder root-rechten).
Wat ik ook doe, ik blijf deze string houden:
Mozilla/5.0 (X11; U; FreeBSD i386; en-US; rv:1.5) Gecko/20031208
Is er iemand die het wel is gelukt?
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

User agent switcher geprobeerd? Werkt in firefox prima....
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
cheetah
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 februari 2004, 18:23
    unknown unknown

Bericht door cheetah »

Irmen schreef:User agent switcher geprobeerd? Werkt in firefox prima....
Werkt ook in Mozilla 1.5 prima!
Dank je.
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Niet vergeten je UA weer terug op 'default' te zetten, anders lijkt het in de web logs alsof er nog meer IE users op visite komen, terwijl wij wel beter weten....

Iemand die misschien een vebeterde UA switcher kent waarbij je per website een UA kunt opgeven? (Konqueror kan dit standaard al geloof ik)
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Plaats reactie