Subcategorie voor tips?

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Subcategorie voor tips?

Bericht door ByteWarrior »

Ik heb net een tip gepost die me wel handig leek. Wat bleek? We hebben wel een cateogorie met 'Tips voor Mozilla', maar er is geen subcategorie om tips voor Firefox en Thunderbird te plaatsen. De subcategoriën onder 'Tips voor Mozilla' volstaan dus niet.

Bij gebrek aan beter heb ik het dus maar in de Mozilla Thunderbird subcategorie geplaatst, hoewel het daar een beetje 'off-topic' is (maar dat is misschien subjectief).

Mijn voorstel: maak een nieuwe subcategorie onder 'Tips voor Mozilla' voor tips voor Firefox en anderen. Daar kunnen dan handige tips geplaatst worden.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik denk ook dat het erg handig is als mensen daar ook kijken voordat ze iets vragen :) . Ik moet zeggen dat ik nog nooit echt in dat subforum met tips gekeken heb, maar als je dat een beetje aanmoedigt...
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

ucchan schreef:Ik denk ook dat het erg handig is als mensen daar ook kijken voordat ze iets vragen :) .
Het is niet de bedoeling dat het een categorie wordt voor FAQ's en verschillende vragen. Ik heb het hier puur over tips die iedereen kan gebruiken om de Firefox/Thunderbird experience te verbeteren. ;)
Ik moet zeggen dat ik nog nooit echt in dat subforum met tips gekeken heb, maar als je dat een beetje aanmoedigt...
Misschien ligt het wel aan mij, maar als ik een interessant forum tegenkom, neem ik eerst een hoop threads door. Een categorie met 'tips' zou alvast mijn aandacht trekken. Ik zou ze allemaal lezen. :)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Een apart forum voor zoiets zou goed zijn en ik weet dat Frits dat idee had toen ik met de MozillaTips rubriek in OpenMagazine begon. Nu is het idee dat er op de vernieuwde OpenMagazine site plaats moet komen voor oa deze tips. Het zou dus ook kunnen dat meer mensen hun tips daarvoor kunnen insturen (en dat ik die eventueel in OpenMagazine mee kan nemen).

Tot die tijd zou zo'n forum wel een goede tussenoplossing zijn. Straks 2 plekken voor tips is niet echt heel handig..
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Een MozillaTips rubriek in OM lijkt me ook wel een goed idee. Dan kan er eventueel een tip uitgebreid besproker worden of zo. Veel hoeft het nooit te zijn, maar ik vind het altijd leuk als ik een goede tip lees. Als die tip dan ook nog zeer nuttig is voor mij (bijvoorbeeld tijdbesparend), dan heb ik weer iets bijgeleerd! :)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

ByteWarrior schreef:Een MozillaTips rubriek in OM lijkt me ook wel een goed idee.
Deze is er al en er zijn al 2 edities van verschenen:)
Dan kan er eventueel een tip uitgebreid besproker worden of zo. Veel hoeft het nooit te zijn, maar ik vind het altijd leuk als ik een goede tip lees. Als die tip dan ook nog zeer nuttig is voor mij (bijvoorbeeld tijdbesparend), dan heb ik weer iets bijgeleerd! :)
Hierin bespreek ik tot nu vooral ongebruikte functies etc en soms een powertip als ik die heb. Vaak zijn het alleen dingen die gebruikers zoals jij en ik allang kennen en daarom zijn tips zoals jij ze plaatste het beste. Ik heb er alleen niet heel veel van :-)
Ik heb de afgelopen dagen hier op het forum al weer een aantal leuke dingen gezien, dus heb weer wat inspiratie voor komende nummers.. ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ben,

Jouw Thunderbird-tip heb ik zojuist verplaatst naar het spiksplinternieuwe "Tips voor Thunderbird"-forum. Zo heb ik ook maar meteen een "Tips voor Firefox"-forum aangemaakt. Deze zijn bedoeld als uitbreiding op de MozBrowser Wiki en de Help-pagina voor Firefox en Thunderbird op http://help.mozbrowser.nl
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gert-Paul schreef:Deze is er al en er zijn al 2 edities van verschenen:)
Weet ik wel, maar die tips zijn vrij kort. Ze zijn niet slecht, maar als je voor een 'poweruser' (als ik mezelf zo mag noemen) een goeie tip wilt hebben, zal je toch even moeten zoeken vrees ik. :)

Ik snap dus best dat het niet altijd tips voor gevorderden kunnen zijn. Als je moet kiezen vind ik trouwens tips voor beginners veel beter, die hebben er nood aan.
Hierin bespreek ik tot nu vooral ongebruikte functies etc en soms een powertip als ik die heb. Vaak zijn het alleen dingen die gebruikers zoals jij en ik allang kennen en daarom zijn tips zoals jij ze plaatste het beste. Ik heb er alleen niet heel veel van :-)
Als ik nog eens iets bedenk, zal ik het je mail in plaats van op het forum te plaatsen. ;)

Een geslaagde tip is voor mij een tip die m'n leven weer wat makkelijker maakt. Spijtig genoeg zijn zo'n tips niet al te dik bezaaid, dat weet ik ook wel. Het kan trouwens ook iets simpel zijn. Veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat er berichtenfilters zijn of dat er labels zijn (en hoe ze er efficiënt van gebruik kunnen maken). Nochtans zijn dat dingen die je leven weer wat leuker kunnen maken. Goed berichtenfilters en labels zorgen ervoor dat je mails overzichtelijk blijven, waardoor je sneller door je stapel mails bent (vooral 's morgen :) ).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Jouw Thunderbird-tip heb ik zojuist verplaatst naar het spiksplinternieuwe "Tips voor Thunderbird"-forum.
Bedankt, Martijn! :-)

En nu er voor zorgen dat er regelmatig nieuwe tips bijkomen. :D
Plaats reactie