Composer en achtergronden.

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Peet
Berichten: 45
Lid geworden op: 1 januari 2004, 11:33
Locatie: Beeg
    unknown unknown
Contacteer:

Composer en achtergronden.

Bericht door Peet »

Ik heb vandaag wat achtergronden van het internet af gepikt,maar als ik ze in composer zet zie ik ze zelf wel, maar zodra ik ze online zet zijn ze niet zichtbaar op een anderre pc .
Op mijn eigen pc zie ik de achtergrond wel.
Wat doe ik fout !!!

Zijn er ook achtergronden verkrijgbaar die speciaal voor composer gemaakt zijn of niet.
Afbeelding Groetjes Peet
Peets Website
My jabber ID mandrakeclub-peet@jabber.org
Mozilla 1.7 +mail & NVU
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dat je ze zelf wel ziet, doet vermoeden dat ze hard refereren naar iets op jouw PC. Dat gebeurt wel vaker als je met een WYSIWYG-programma een webpagina aanmaakt, maar is hoogst irritant.
Ik heb dan ook geen idee waarom iemand in een webpagina een referentie naar iets als file:/// wil opnemen. Maar bekijk even in Composer de HTML van de pagina en ga op zoek naar dergelijke file:///-referenties. Dan kom je er snel genoeg achter waar de schoen wringt.

Zou je op een Windows-systeem werken, dan wist ik nog wel een andere mogelijke oorzaak: hoofd- en kleine letters. Dat werkt allemaal prima onder Windows (die geen verschil daartussen kent als het op bestanden aankomt), maar zodra je gaat uploaden gaat het meestal verkeerd. Maar dan zie je ze zelf ook niet meer als de site online staat. Die fout is wat dat betreft eenvoudiger op te lossen.

Wat moet je met een achtergrond speciaal voor Composer. Dat verandert toch weinig ? Composer genereert ook geen speciale HTML. Mogelijk zou je kunnen vragen naar speciale sjablonen (templates) voor Composer.

Als je het nieuws op MozBrowser goed volgt, dan weet je dat in Nvu 0.2 recentelijk template-management is toegevoegd: http://webperso.easyconnect.fr/danielgl ... u/nvu.html
Nvu is een verbeterde (lees: uitgebreidere) versie van Mozilla Composer.

Dit zijn .mzt-bestanden waarin een Nvu-template verpakt is. Ongetwijfeld krijg je dan binnenkort mensen die Nvu-templates gaan maken en uitwisselen. Dus dat is ook iets om in de gaten te houden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Peet
Berichten: 45
Lid geworden op: 1 januari 2004, 11:33
Locatie: Beeg
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Peet »

Okee bedank voor je antwoord.
Ik heb het ook al opgelost ,door de achtergrond eerst online te zetten en dan de url te kopieeeren. :wink:

Ps die site wat je me gaf is engels en mijn engels is te buggy :wink:
Afbeelding Groetjes Peet
Peets Website
My jabber ID mandrakeclub-peet@jabber.org
Mozilla 1.7 +mail & NVU
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Peet, je moet er altijd nakijken of de links naar je bestanden wel kloppen. In jou geval zou er inderdaad iets moeten staan als file://... en een hele directorystructuur daarna.

Even een voorbeeld.
Maak een map aan (in de hoofdmap van je html) met de naam "afbeeldingen". De link naar je afbeelding wordt dan: "./afbeeldingen/imgnaam.jpg".

Als je de afbeelding in dezelfde map zet, kom je toe met "imgnaam.jpg" (of "./imgnaam.jpg".


PS. zelfs al is het een vrij kleine site, dan nog plaats je je afbeeldingen het best in een map apart, anders wordt het een rommeltje...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Peet schreef:Ik heb het ook al opgelost ,door de achtergrond eerst online te zetten en dan de url te kopieeeren.
Dan heb je een absolute URL gemaakt en je kunt altijd beter een relatieve URL maken. Die laatste zorgt er namelijk voor dat je website portable is. Dan kun je die eenvoudig naar allerlei servers uploaden zonder dat je de code hoeft aan te passen. Dat is handig als je eens van server omschakelt.
Peet schreef:Ps die site wat je me gaf is engels en mijn engels is te buggy
Dat is jammer, maar daarmee kan ik niet altijd rekening houden. Als ik ergens iets tegenkom wat me handig lijkt, dan geef ik het adres daarvan. Dat lijkt me het belangrijkste (liever een adres dan geen adres). Als je daar dan zelf een vertaalprogramma overheen wilt halen, dan moet je dat vooral doen. Als je er echt niet uit komt wat er staat beschreven, dan zijn we niet te beroerd om je te helpen met de vertaling.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Peet
Berichten: 45
Lid geworden op: 1 januari 2004, 11:33
Locatie: Beeg
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Peet »

relatieve URL maken
Zou je me dit ff kunnen uitleggen !
Afbeelding Groetjes Peet
Peets Website
My jabber ID mandrakeclub-peet@jabber.org
Mozilla 1.7 +mail & NVU
Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 november 2003, 12:41
Locatie: antwerpen
    unknown unknown

Bericht door bertje »

hi peet,
een relatieve URL is bijvoorbeeld:
<body background="../imag/bg_eerst.jpg">
je verwijst dan naar een map binnen je eigen site, dat gaat iets sneller en is de gewone manier om naar eigen files te verwijzen

een absolute URL zou dan zijn:
<body background="http://mijnsite/imag/bg_eerst.jpg">
maar een absolute link gebruik je normaal alleen voor externe verwijzingen
Peet
Berichten: 45
Lid geworden op: 1 januari 2004, 11:33
Locatie: Beeg
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Peet »

bertje schreef:hi peet,
een relatieve URL is bijvoorbeeld:
<body background="../imag/bg_eerst.jpg">
je verwijst dan naar een map binnen je eigen site, dat gaat iets sneller en is de gewone manier om naar eigen files te verwijzen

een absolute URL zou dan zijn:
<body background="http://mijnsite/imag/bg_eerst.jpg">
maar een absolute link gebruik je normaal alleen voor externe verwijzingen
Owkee bedank voor je antwoord.
Afbeelding Groetjes Peet
Peets Website
My jabber ID mandrakeclub-peet@jabber.org
Mozilla 1.7 +mail & NVU
Peet
Berichten: 45
Lid geworden op: 1 januari 2004, 11:33
Locatie: Beeg
    unknown unknown
Contacteer:

nvu

Bericht door Peet »

Nou ik heb vandaag NVU gedownload en moet zeggen ziet er goed uit. http://nvu.com/index.html
Zeer makkelijk te installeren in mijn linux ,precies 5 muisklikken .
Werkt dus net als composer maar ziet er net wat beter uit .
Afbeelding Groetjes Peet
Peets Website
My jabber ID mandrakeclub-peet@jabber.org
Mozilla 1.7 +mail & NVU
Plaats reactie