Direct agenda starten

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Paul van der Vlis
    unknown unknown

Direct agenda starten

Bericht door Paul van der Vlis »

Hallo,

Ik heb de agenda geinstalleerd als extentie van Firefox. Ik zou graag direct de agenda willen kunnen starten. Dus niet eerst Firefox starten, en dan "extra | calendar", maar een commando om direct de agenda op het scherm te krijgen zonder browser, zoiets als "firefox calendar" (alleen werkt dat niet)...

Iemand een idee?

Wordt er eigenlijk nog gewerkt aan de stand-alone versie?

Groet,
Paul.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Aan de standalone versie wordt nog steeds hard gewerkt. Zie bijvoorbeeld dit nieuwsbericht over het lightning project. Zo wordt de kalender goed in Thunderbird geïntegreerd.

Verder is het ook mogelijk de calender alleen op te starten. Daarvoor moet je de volgende URL gebruiken
"..firefox.exe" -chrome chrome://calendar/content/calendar.xul.

Dit is dus niet specifiek voor de kalender, maar je roept aan waar de calender staat. Dit werkt bv ook met de opties of een andere extensie die je geïnstalleerd hebt.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik geloof dat je de Calendar onder TB kon starten met de optie "-calendar". Of het onder Firefox ook gaat, weet ik niet zeker (niet getest).
erikvp
    unknown unknown

Bericht door erikvp »

Hoi,
Ik heb 't ding net aan de praat gekregen. Ik heb de map met uitgepakte bestanden in de map vanmozilla bij progr. files geplaatst. Vervolgens heb ik met het klassieke windows startmenu een snelkoppeling gemaakt naar sunbird exe en die vervolgens in een voor mij handig mapje in het startmenu gezet. Daarna de boel weer teruggezet naar de XP versie.
Succes, Erik
Fedde
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 januari 2005, 1:28
    unknown unknown

Bericht door Fedde »

Gert-Paul schreef: Verder is het ook mogelijk de calender alleen op te starten. Daarvoor moet je de volgende URL gebruiken
chrome://calendar/content/calendar.xul
Zelf heb ik deze URL als startpagina, de eerste blik 's ochtends op de afspraken van de maand. Om afspraken/taken toe te voegen wel even via tools naar SB, de URL toont alleen de weergave.
Plaats reactie