Bij plaatsen nieuw topic directe links naar informatie

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bij plaatsen nieuw topic directe links naar informatie

Bericht door Gert-Paul »

Op macosx.nl heb ik vandaag ook gepost dat er nu een Nederlandstalige mac versie beschikbaar is en toen merkte ik dat ze bij het plaatsen van een nieuwe reactie of een nieuw topic standaard links ziet naar Tips hoe een vraag te stellen en ook een link naar een soort van gedragsregels.
Zie ook deze schermafbeelding.

Zouden we misschien ook zoiets hier op MozBrowser.nl kunnen doen (ik doel vooral op tips hoe een vraag te stellen). De laatste tijd komen er wel vaker snelle vragen binnen die altijd even duidelijk zijn. Op die manier kunnen mensen gelijk de gewenste informatie melden en kunnen wij ze sneller helpen.

De links gaan trouwens naar http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=5419 en http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=9347 om te bekijken wat zij daar hebben staan. We kunnen hiervoor bv Bytewarrior's post gebruiken en deze wat aanvullen met plekken waar nuttige Mozilla informatie te vinden is.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Bij plaatsen nieuw topic directe links naar informatie

Bericht door ByteWarrior »

Gert-Paul schreef:Zouden we misschien ook zoiets hier op MozBrowser.nl kunnen doen (ik doel vooral op tips hoe een vraag te stellen). De laatste tijd komen er wel vaker snelle vragen binnen die altijd even duidelijk zijn. Op die manier kunnen mensen gelijk de gewenste informatie melden en kunnen wij ze sneller helpen.
Dat vind ik eigenlijk nog wel een mooie manier van werken. In het 'compose'-venster enkele links om zo de gebruikers al van hun vragen af te helpen. :)
We kunnen hiervoor bv Bytewarrior's post gebruiken en deze wat aanvullen met plekken waar nuttige Mozilla informatie te vinden is.
Mijn post was natuurlijk maar een voorbeeld. Ik som er enkele veelgemaakte fouten op waar ik me aan stoor (niet alleen hier trouwens, ook in nieuwsgroepen).

In de meeste fora staat er een 'sticky post' in het meestgebruikte forum met de forumrichtlijnen. Zo'n post wordt ook best gesloten, zodat niet iedereen er zomaar vragen kan beginnen stellen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb al even gekeken of we de FAQ van ons forum kunnen uitbreiden met handige informatie en dat blijkt wel mogelijk te zijn. Daarom heb ik bovenaan de FAQ enkele vragen en antwoorden toegevoegd: http://www.mozbrowser.nl/forum/faq.php#0

Hierbij heb ik ByteWarriors post overigens nog niet gebruikt, dus er kan vast nog wel iets aan verbeterd worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie