Een voorstel: FEP

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Een voorstel: FEP

Bericht door magicmans »

Hallo ik zat eens te denken, aangezien er allerlei vragen binnenkomen (wellicht ook van mij :lol: ) waar het antwoord al op bekend is maar waar mensen niet goed zoeken of helemaal niet zoeken naar antwoorden op problemen die zij ervaren in het gebruik van Firefox.

Mij voorstel is dus ook om een soort "Frequent Encountered Problems" sectie danwel sticky in het firefox gedeelte te zetten:

Om even duidelijk te maken wat ik hier mee bedoel:

Help!!! Ik heb net een aantal extensies gedownload. maar ik kan 'm niet in mijn 'aanpassen'-menu vinden zodat ik die in die taakbalk daarboven krijg.
reply: heb je firefox wel opnieuw opgestart na het installeren van al die extensies?
Help!!! Bij sommige websites zien dingen er heel andere uit dan bij Explorer.
reply: In tegenstelling tot Internet Explorer houdt Firefox zich wél aan de geldende webstandaarden. Websites die de standaard niet volgen, worden niet goed weergegeven. Meestal betreft het hier kleinere fouten, zoals het vergeten sluiten van tags of het gebruiken van IE-only-code (code die enkel in Internet Explorer werkt).

In de meeste gevallen heeft dit geen grote impact. Streepjes voegen niet echt iets toe aan de website. Anders is het gesteld met bijvoorbeeld website voor internetbanking. Verschillende van die websites zijn al aangepast aan de standaarden, maar sommigen weigeren nog over te gaan (onwetendheid of onwil)... (met dank aan Bytewarrior :D )
Help ik heb een probleem: .........
Reply: ..................
Uiteraard kan iedereen dit topic dan aanvullen

Wat vinden jullie hiervan, naar mijn mening voorkomt dit een hoop onnodige topics.

Groeten Magicmans :wink:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Dit lijkt mij wel een goed idee, maar dan kunnen we misschien beter de FAQ aanvullen die al bestaat (http://help.mozbrowser.nl/firefox/faq.html). Anders krijg je ongeveer dezelfde informatie op verschillende plekken.

Daarbij kan daar een link naar toe worden geplaatst bij het opstellen van een nieuw bericht, zoals ik hier voorstelde.
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Bericht door magicmans »

Jouw voorstel op: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=2558
ben ik het helemaal mee eens,

Een FAQ wekt toch de indruk dat het gaat om vragen die je hebt over firefox ipv de problemen die je ervaart in het gebruik van Mozilla firefox.
Daarbij, waar is die FAQ, hij zit erg verrstopt? Aanvullen daarbij kan ook maar mijn voorstel is meer een aparte sectie of een sticky te hebben met daarin de meestvoorkomende problemen.


Daarbij lijkt het verschil tussen FAQ en problemen met firefox niet groot maar is het wel, omdat je bij FAQ's meestal vragen en antwoorden verwacht van algemene aard. Die geen antwoord hebben op 'jouw' specifieke vraag.

Magicmans
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

magicmans schreef:Een FAQ wekt toch de indruk dat het gaat om vragen die je hebt over firefox ipv de problemen die je ervaart in het gebruik van Mozilla firefox.
De bedoeling van een FAQ is net om veelgestelde vragen te beantwoorden. Ook veelgestelde probleemvragen (zoals "hoe installeer ik een extensie") zouden daar dus in moeten komen.
Daarbij, waar is die FAQ, hij zit erg verrstopt?
Op de hoofdwebsite MozBrowser.nl, in het menu, staan er 3 dingen in het vet. Klik eens op de help die bij Firefox staat. Daar vind je een sectie met veelgestelde vragen en tips.
Aanvullen daarbij kan ook maar mijn voorstel is meer een aparte sectie of een sticky te hebben met daarin de meestvoorkomende problemen.
Het nadeel daarvan is dat de informatie al zeer hard gespreid is, naar mijn mening. Hoe meer onderverdelingen je gaat maken, hoe onoverzichtelijker het gaat worden.

Beeld je eens in dat je nog nooit Firefox gebruikt hebt. Je ziet ineens een advertentie (;-) ) en je komt na een beetje zoeken hier terecht. Hoe meer onderverdelingen, plaatsen met informatie, hoe langer het duurt eer iemand bij een toereikend antwoord komt...
Daarbij lijkt het verschil tussen FAQ en problemen met firefox niet groot maar is het wel, omdat je bij FAQ's meestal vragen en antwoorden verwacht van algemene aard. Die geen antwoord hebben op 'jouw' specifieke vraag.
Voor specifieke vragen dient het forum. ;-)

Er is trouwens nog altijd de zoekfunctie. Die zoekfunctie heeft zeker zijn nut, hoewel het spijtig genoeg zo weinig gebruikt wordt.
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Bericht door magicmans »

oke oke, laten we dan tenminste de zeer dynamische FAQ-sticky opnemen bij de firefox sectie dan komt er ook geen nieuwe onderverdeling meer bij :wink: en is deze ook snel te vinden als je een vraag/probleem wilt voorstellen
Plaats reactie