Video op l1.nl werkt niet

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Bart
    unknown unknown

Video op l1.nl werkt niet

Bericht door Bart »

Systeem: Windows XP, Firefox 0.8 EN installer.

Ik heb een probleem met een site (www.l1.nl). Op de site staan videofragmenten (aangegeven met een filmcamera-icoontje). Als ik hier op klik opent FF een nieuw venster (site moet toegestaan worden popups te openen) met een "L1 Mediaplayer". Ik ga er van uit dat een Windows Media Player codec gebruikt wordt omdat het in IE wel werkt.

In plaats dat het fragment wordt afgespeeld blijft het venstertje zwart en staat er een mededeling 'undefined'. WMP op zich werkt. Ik heb RealAlternative en Media Player Classic versie 6.4.7.5 geïnstalleerd. Windowsmedia.com en de videos die daar staan werken gewoon. Kunnen jullie dit probleem reproduceren? Ligt het aan mijn systeem of aan de site? Het is geen pure IE-only site, voor het overige werkt 'ie goed.
Bart
Gast
    unknown unknown

Re: Video op l1.nl werkt niet

Bericht door Gast »

Ik ben er zojuist achter gekomen dat het om een asf-bestand gaat. Dit is de link (uitgesmeerd over vier regels):

http://www.l1.nl/nl/html/module/avnieuw ... .asp?mode=
mediaplayer&submode=video&file=http://www.l1.nl/nieuwsfiles/
55V5FXQX60IOE1JR6PME/video/Vijftien%20tot%20twintig%20maanden
%20celstraf%20geëist%20tegen%20MVV-supporters%20(breedband).asf

Ik zie dat asf niet in mijn lijst met file types staat. Kan dit het probleem zijn? Hoe kan ik dit oplossen?
Bart
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Kun je het .asf bestand niet gewoon downloaden en afspelen met je media player? Dat lijkt me de makkelijkste optie.

Je kunt je filetypes wel bewerken. Ik gebruik Things They Left Out (TTLO) daarvoor. Daar kun je je mime-types instellen.

Je kiest daarvoor More Options > MIME Types > New Type. Dan voeg je asf toe en koppel je dat aan Windows Media Player (of iets anders). De volgende keer dat je een asf-bestand aanklikt wordt het automatisch geopend in WMP (en dat is toch wat je wilt denk ik...).
Gast
    unknown unknown

Re: Video op l1.nl werkt niet

Bericht door Gast »

OK, dat krijg je als je eerst vragen gaat stellen en dan pas gaat zoeken. Ik heb de volgende mail naar de webmaster gestuurd:
Geachte heer Janssen,

Ik heb een probleem met uw site (www.l1.nl).

Ik gebruik Mozilla Firefox versie 0.8 (www.mozilla.org) onder Windows
XP. Als ik op een link naar een videofragment klik opent mijn browser
een nieuw venster met een "L1 Mediaplayer". In plaats dat het fragment
wordt afgespeeld blijft het venstertje zwart en staat er een mededeling
'undefined'. WMP op zich werkt. In Internet Explorer speelt het probleem
niet.

Na wat uitzoekwerk blijkt het volgende aan de hand te zijn. Het
camera-icoontje bevat uiteindelijk de volgende link:
http://www.l1.nl/nl/html/module/avnieuw ... r&submode=
video&file=http://www.l1.nl/nieuwsfiles/55V5FXQX60 ... tien%20tot%
20twintig%20maanden%20celstraf%20geëist%20tegen%20MVV-supporters%20(breedband).asf

(Ik heb de link over drie regels verdeeld)

Uit de link blijkt dat de mediaplayer wordt aangeroepen, met als af te spelen bestand
http://www.l1.nl/nieuwsfiles/55V5FXQX60 ... tien%20tot%
20twintig%20maanden%20celstraf%20geëist%20tegen%20MVV-supporters%20(breedband).asf

Nu zijn asf-bestanden op zich geen probleem voor mijn browser. Mozilla kan onder Windows overweg met de windows mediacodecs. Het probleem is dat de L1 mediaplayer wordt aangeroepen en daar gaat het fout.

Kan hier iets aan gedaan worden, zodat ik niet gedwongen ben telkens als ik een videofragment wil zien over te schakelen op Internet Explorer?

Met vriendelijke groet,
Bart Vliegen
Brunssum
Ik zal het antwoord hier posten.
Groet,
Bart
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ByteWarrior schreef:Kun je het .asf bestand niet gewoon downloaden en afspelen met je media player? Dat lijkt me de makkelijkste optie.

Je kunt je filetypes wel bewerken. Ik gebruik Things They Left Out (TTLO) daarvoor. Daar kun je je mime-types instellen.

Je kiest daarvoor More Options > MIME Types > New Type. Dan voeg je asf toe en koppel je dat aan Windows Media Player (of iets anders). De volgende keer dat je een asf-bestand aanklikt wordt het automatisch geopend in WMP (en dat is toch wat je wilt denk ik...).
Bedankt voor de tip. Ik heb een test gedaan. Als ik de rechtstreekse link naar het bestand als url in een html-bestandje stop en ik klik er op wordt mijn default speler aangeroepen en speelt 'ie het bestand af (blijkt bsplayer te zijn). Het probleem zit hem dus in de mediaplayer die de site zelf gebruikt. Die kan blijkbaar alleen met IE overweg.
bvliegen
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 maart 2004, 21:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door bvliegen »

Ik heb een antwoord gekregen van de webmaster, en het valt me alleszins mee:

<quote>
Geachte heer Vliegen, beste Bart,

Hartelijk dank voor onderstaande reactie.

We laten de zaak bekijken door de programmeurs achter onze site.

Mocht de zaak eenvoudig op te lossen zijn, dan komt er een aanpassing. Je zult dat dan in principe begin april merken.

Wat wel blijft is het oproepen van de L1-shell. Het verschijnen van die shell vinden wij nodig om duidelijk aan te geven dat het gaat om een L1-videoclip. Copyright kortom.

Groet,
Jules Janssen
L1 internet en teletekst
</quote>
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Dat is een mooie reactie denk ik. Soms krijg je niets terug of een standaardmailtje. Ze laten zien dat ze moeite doen.

Nu gewoon in april eens gaan checken of er al iets veranderd is...
bvliegen
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 maart 2004, 21:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door bvliegen »

Inderdaad een positieve reactie. Even in de gaten houden, en als er in april niks verandert nog eens mailen.
john38
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 februari 2004, 10:07
Locatie: Sittard
    unknown unknown

Bericht door john38 »

Hallo mensen ,

Ook zit met dit probleempje ,

Ik kijk ook vaak naar het nieuws op www.L1.nl .

De filmpje kunnen inderdaad niet afgespeeld worden :(
Verder is firefox een te gekke browser.

Ik heb nog niet 1x spyware aangetroffen sinds ik met deze surf nu .

Hoor graag de oplossing .

groetjes
John
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zie ook dit bericht dat we vandaag op de site hebben geplaatst:
http://www.mozbrowser.nl/node/view/457
Ook handig om deze inhoud met de beheerders van L1 te delen. Zo kunnen zij ook Mozilla-gebruikers bedienen...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Peet
Berichten: 45
Lid geworden op: 1 januari 2004, 11:33
Locatie: Beeg
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Peet »

Peet kijkt ook veel op L1 duss ff mailen :wink:
Afbeelding Groetjes Peet
Peets Website
My jabber ID mandrakeclub-peet@jabber.org
Mozilla 1.7 +mail & NVU
Peet
Berichten: 45
Lid geworden op: 1 januari 2004, 11:33
Locatie: Beeg
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Peet »

Peter,
Hartelijk dank voor je reactie.
Zoals je in die link ook al ergens kunt lezen - een mail van mijn 'hand'
dus - leggen we het probleem voor aan de technische mensen achter onze
site.
En die gaan er vast voor zorgen dat ook jullie video- en audioclips van
ons kunnen afspelen.

Groet,
Jules Janssen
L1 internet en teletekst
Afbeelding Groetjes Peet
Peets Website
My jabber ID mandrakeclub-peet@jabber.org
Mozilla 1.7 +mail & NVU
Gast
    unknown unknown

Re: Video op l1.nl werkt niet

Bericht door Gast »

Tja; Ik heb eens even in de broncode gekeken en wat tref ik daar aan?

Code: Selecteer alles

<embed src="true" width="318" height="221" autostart="true"></embed>
src="true"??? Zou het niet nuttiger zijn als daar het daadwerkelijke pad naar het videobestand stond? Als de programmeurs daar drie weken voor nodig hebben, is het wel heel erg. Dit is een duidelijk voorbeeld van de klok en de klepel...

Fabian.
Gustav
    unknown unknown

Bericht door Gustav »

Hey Bart,

Niet meer Mozilla op je WERK-pc installeren! Ik blijf niet aan de gang met verwijderen :mrgreen:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gustav schreef:Niet meer Mozilla op je WERK-pc installeren! Ik blijf niet aan de gang met verwijderen
Verwijderen ? Mozilla moet je nooit verwijderen, hoor. Dat zou zo zonde zijn. Probeer liever die Internet Explorer van het systeem te knikkeren. Dat is meteen een mooie uitdaging.

Op het werk is Mozilla juist een productiviteits-tool. Stel dat je tijdens je werk wordt lastiggevallen met stomme popups enzo. Dan wordt je steeds afgeleid en dat schiet zeker niet op. Daarnaast is Mozilla zo in te richten dat je er lekker mee kunt werken op de manier die je zelf prefereert.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie