Het laden van een error-pagina ipv een verkeerd-zijn pagina

Tips om handig gebruik te maken van Firefox als webbrowser.
Plaats reactie
Teletoebie
    unknown unknown

Het laden van een error-pagina ipv een verkeerd-zijn pagina

Bericht door Teletoebie »

Hallo ik ben kort overgestapt op firefox maar ik irriteer mij aan dat wanneer firefox moeite heeft een pagina te renderen dat er dan een foutmelding wordt gegeven ipv de standaard fout-pagina als in internet explorer.

Hoe kan ik dat veranderen.

Teletoeb
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is.
De oplossing is vrij simpel:

Je moet de error-pagina's aanzetten. Type in je adresbalk about:config, en zoek naar deze verwijzing: browser.xul.error_pages.enabled en dubbelklik om de waarde naar True te veranderen.
Vanaf nu verschijnt er een error-pagina in plaats van de foutmelding... :wink:
Administrateur Steun Firefox
Teletoeb
    unknown unknown

Bericht door Teletoeb »

He bedankt :D

Waarom is zoiets niet standaard ingesteld? Het lijkt me dat er meer mensen zijn die zich daar aan ergeren.

ps. hoe kom je eigenlijk aan die verandering, uit het hoofd?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Verplaatst naar Firefox-tips

Bericht door nirwana »

Ik heb dit onderwerp maar even verplaatst naar ons nieuwe Firefox-tips forum, want het zal vast niet de laatste keer zijn dat dit wordt gevraagd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Teletoeb schreef:Waarom is zoiets niet standaard ingesteld? Het lijkt me dat er meer mensen zijn die zich daar aan ergeren.
Het hangt er maar van af wat je gewoon bent natuurlijk. IE gebruikers zijn een speciale pagina gewoon, maar eigenlijk is de logische melding een dialoogvenster, aangezien het een fout is...
ps. hoe kom je eigenlijk aan die verandering, uit het hoofd?
Tuurlijk, na een tijdje op dit forum ben je gebrainwashed met een hele hoop configuratietoestanden en instellingen. Die informatie kunnen we dan snel doorgeven aan anderen. ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:
ps. hoe kom je eigenlijk aan die verandering, uit het hoofd?
Tuurlijk, na een tijdje op dit forum ben je gebrainwashed met een hele hoop configuratietoestanden en instellingen. Die informatie kunnen we dan snel doorgeven aan anderen. ;)
Hier op het forum komen enkele lopende Mozilla-encyclopedieen, maar daar kom je vanzelf achter als je hier met enige regelmaat komt. Het is een schat van informatie die we graag met anderen delen om zo nog meer te kunnen halen uit de Mozilla-software.

Bekijk bijvoorbeeld eens de tips onder http://help.mozbrowser.nl/firefox/tips.html
Dan krijg je een idee van de diverse tips die we je zo kunnen vertellen...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
magicmans
Berichten: 241
Lid geworden op: 8 januari 2005, 17:45
    unknown unknown

Bericht door magicmans »

nirwana schreef:
ByteWarrior schreef:
ps. hoe kom je eigenlijk aan die verandering, uit het hoofd?
Tuurlijk, na een tijdje op dit forum ben je gebrainwashed met een hele hoop configuratietoestanden en instellingen. Die informatie kunnen we dan snel doorgeven aan anderen. ;)
Hier op het forum komen enkele lopende Mozilla-encyclopedieen, maar daar kom je vanzelf achter als je hier met enige regelmaat komt. Het is een schat van informatie die we graag met anderen delen om zo nog meer te kunnen halen uit de Mozilla-software.

Bekijk bijvoorbeeld eens de tips onder http://help.mozbrowser.nl/firefox/tips.html
Dan krijg je een idee van de diverse tips die we je zo kunnen vertellen...
Waar ik overigens de tips pagina handig vindt, is het misschien niet beter om de veranderingen middels about:config aan te brengen?
Daarover wordt op de tips-pagina niets gezegd.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

magicmans schreef:Waar ik overigens de tips pagina handig vindt, is het misschien niet beter om de veranderingen middels about:config aan te brengen?
Daarover wordt op de tips-pagina niets gezegd.
Dat is idd een snellere manier van instellingen wijzigen. Het is echter een directe vertaling van de Engelse help, waar het ook zo gedaan wordt. Misschien idd een idee om about:config er ook bij te melden.

Trouwens kan bij het inschakelen van die foutpagina's ook het installeren van ShowFailedURL handig zijn. Soms krijg je in Firefox namelijk een erg lange pagina URL te zien, wat niet handig is als je even 1 lettertje moet veranderen..
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

ByteWarrior schreef:Het hangt er maar van af wat je gewoon bent natuurlijk. IE gebruikers zijn een speciale pagina gewoon, maar eigenlijk is de logische melding een dialoogvenster, aangezien het een fout is...
Euhm, maar dat maakt het nog niet echt gebruiksvriendelijk. Zie ook Bugzilla Bug 28586 - meta bug - show error pages instead of dialogs for network errors (placeholder page in the content area) (http error pages) en de vele reacties daar. (Vooral die van de reporter zelf zijn de moeite waard.)
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
ReTeP
Berichten: 39
Lid geworden op: 6 december 2004, 11:20
Locatie: Twello
    unknown unknown

Bericht door ReTeP »

Bedankt voor de tip. Maar nu krijg ik een vrij kale error-pagina. Je snapt het ws al, die wil ik gaan aanpassen. maar ik kan die nergens vinden. Bovenin staat wel iets van chrome://global/content/netError.xhtml?..... maar kan nergen zo'n document vinden. Wie weet waar die staat?
----------------------
ReTeP
fvds
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 februari 2005, 23:25
Locatie: Hoogeveen
    unknown unknown

Bericht door fvds »

Ronald-Jan schreef:Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is.
De oplossing is vrij simpel:

Je moet de error-pagina's aanzetten. Type in je adresbalk about:config, en zoek naar deze verwijzing: browser.xul.error_pages.enabled en dubbelklik om de waarde naar True te veranderen.
Vanaf nu verschijnt er een error-pagina in plaats van de foutmelding... :wink:
Bedankt heb e.e.a. uitgevoerd en het functioneert!

Maar dat zou beter standaart kunnen worden ingepast!
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Smaken verschillen. Ik heb liever de foutmelding (omdat het ook een foutmelding is) dan een of andere pagina waar ik al helemaal niet om gevraagd heb. Ook is het fijn dat de foute url gewoon blijft staan en dat je deze slechts hoeft te verbeteren dan helemaal opnieuw moet intypen.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

De reden dat het niet standaard aanstaat heeft ermee te maken dat bv de URL verandert en dat reload op de pagina niet werkt. Deze zaken zijn ondertussen opgelost en daarom is er een kans dat de foutpagina's in versie 1.1 wel standaard ingeschakeld zullen zijn, maar de foutmeldingen zijn dan wel terug te krijgen door een verborgen instelling zoals nu het geval is.
Plaats reactie