Flash pagina's

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Bart
    unknown unknown

Flash pagina's

Bericht door Bart »

Nog een vraagje van mij,

Nu ik wat langer surf met firefox 0.8 (wat is trouwens het verschil met mozilla 1.6?) merk ik dat er een aantal sites zijn die gebruik maken van flash. Regelmatig als ik dan op een link klik op die flash pagina, wil hij die niet openen, terwijl hij het met IE wel wil openen. Is dit misschien de ingebouwde pop up killer aangezien die dan die links in IE in een nieuw venster opent? Of is het iets anders. Heb wel de flash plugin gedownload en geinstalleerd.

Sorry voor al die vragen, maar gebruik firefox/mozilla voor het eerst in mn leven en veel is dus nog nieuw.

CYA,
Bart.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Flash pagina's

Bericht door nirwana »

Bart schreef:Nu ik wat langer surf met firefox 0.8 (wat is trouwens het verschil met mozilla 1.6?)
Heb je even ? In Firefox zit inmiddels al meer dan een jaar ontwikkeling ten opzichte van de originele Mozilla-code. Daarin is veel aangepakt, waaronder de zijbalken (sidebars) voor History en Bookmarks. Het geheel is een stuk eenvoudiger qua gebruik geworden. Waar bij Mozilla bepaalde zaken nog wel eens wat omslachtig zijn, daar kan iemand met Firefox eigenlijk vrij intuitief aan de slag. Bepaalde dingen werken net even anders, maar over het algemeen is de overstap snel gemaakt.
Bart schreef:merk ik dat er een aantal sites zijn die gebruik maken van flash. Regelmatig als ik dan op een link klik op die flash pagina, wil hij die niet openen, terwijl hij het met IE wel wil openen. Is dit misschien de ingebouwde pop up killer aangezien die dan die links in IE in een nieuw venster opent? Of is het iets anders. Heb wel de flash plugin gedownload en geinstalleerd.
Dit kan inderdaad te maken hebben met popups. Als dit gebeurt, dan zie je linksonder op de statusbalk een icoontje verschijnen. Door daarop te klikken krijg je de mogelijkheid om deze site te deblokkeren. Ook is het mogelijk om een site handmatig toe te voegen aan de lijst met sites die wel popups mogen openen (whitelist). Dit doe je via het menu Gereedschappen > Voorkeuren (Tools > Options) en dan op Webmogelijkheden (Web Features) klikken. Dan kun je een site (stek in de Nederlandse vertaling) toevoegen.
Bart schreef:Sorry voor al die vragen, maar gebruik firefox/mozilla voor het eerst in mn leven en veel is dus nog nieuw.
Vragen staat gelukkig vrij en we helpen graag mensen verder om het beste in Mozilla naar boven te halen...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
ekid
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 april 2004, 7:05
Locatie: Almere
    unknown unknown
Contacteer:

Probleem met linkjes in flash

Bericht door ekid »

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de flash plugin in mozilla firefox. Na lang zoeken kwam ik het antwoord tegen. Ik had in mijn gretigheid alle plugins geinstalleerd die mij leuk leken, waaronder ook de ActiveX Plugin. Hier ging het fout want de ActiveX Plugin conflicteerd met de Flash plugin.
Oplossing: verwijderen of configureren. Met het configureren kan ik je niet helpen (lees update) maar met verwijderen wel. Ga naar de Mozilla Firefox/plugins Map (op windows OS) en verwijder het bestand genaamd npmozax.dll

Update!! Het configureren van de ActiveX Plugin word hier beschreven: linkje
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Probleem met linkjes in flash

Bericht door nirwana »

ekid schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad met de flash plugin in mozilla firefox. Na lang zoeken kwam ik het antwoord tegen. Ik had in mijn gretigheid alle plugins geinstalleerd die mij leuk leken, waaronder ook de ActiveX Plugin. Hier ging het fout want de ActiveX Plugin conflicteerd met de Flash plugin.
Oplossing: verwijderen of configureren. Met het configureren kan ik je niet helpen (lees update) maar met verwijderen wel. Ga naar de Mozilla Firefox/plugins Map (op windows OS) en verwijder het bestand genaamd npmozax.dll
Oh, je hebt me net erg goed geholpen hiermee. Ik had namelijk ook die ActiveX-plugin en die gaf op iedere pagina met Flash dus problemen.
Ik had voorheen al de Mozilla ActiveX-control verwijderd, maar bedenk me nu net dat dat dus een ander stukje ActiveX was. Ik vroeg me ook al af waarom die foutmeldingen nog altijd niet weg waren. Aan de plugins-map had ik nog niet gedacht. Daarom bedankt voor deze suggestie, want hiermee is mijn voornaamste probleem zojuist verholpen (dat lucht op).

PS: ik zal ook even jouw update-link bekijken.
Update: die link is inderdaad een aanrader. Ik heb nu de Mozilla AcitveX-plugin weer teruggeplaatst en in de activex.js alleen Windows Mediaplayer geactiveerd. Nu doet Flash het weer goed. Bedankt voor de tip.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Probleem met linkjes in flash

Bericht door nirwana »

nirwana schreef:die link is inderdaad een aanrader. Ik heb nu de Mozilla AcitveX-plugin weer teruggeplaatst en in de activex.js alleen Windows Mediaplayer geactiveerd. Nu doet Flash het weer goed. Bedankt voor de tip.
Maar inmiddels heb ik die plugin er weer uit gehaald, want hij gaf weer dezelfde problemen met de Flash-plugin. Gelukkig heb ik de Mozilla ActiveX-plugin ook niet nodig, dus maakt het niet uit als ik deze verwijder.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
ekid
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 april 2004, 7:05
Locatie: Almere
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Probleem met linkjes in flash

Bericht door ekid »

nirwana schreef:Maar inmiddels heb ik die plugin er weer uit gehaald, want hij gaf weer dezelfde problemen met de Flash-plugin. Gelukkig heb ik de Mozilla ActiveX-plugin ook niet nodig, dus maakt het niet uit als ik deze verwijder.
Wat voor problemen ervaar je precies?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Weer dezelfde foutmelding op Flash-sites. Alsof het activex.js-bestand opeens niet meer gevonden kan worden ofzoiets.

Ik had de volgende regels onderin dat bestand geplaatst:
pref("general.useragent.vendorComment", "ax");
pref("security.xpconnect.activex.global.hosting_flags", 9);
pref("security.classID.allowByDefault", false);
pref("capability.policy.default.ClassID.CID6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6", "AllAccess");
pref("capability.policy.default.ClassID.CID22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95", "AllAccess");
Later heb ik ook deze op False ingesteld:
pref("security.classID.allowByDefault", false);
Maar ook dat mocht volgens mij niet echt baten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie