Gedeeltelijke nl vertaling

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Tijs67
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 april 2004, 20:47
    unknown unknown

Gedeeltelijke nl vertaling

Bericht door Tijs67 »

Hoi, ik heb vanavond Thunderbird 0.5 NL geinstalleerd, maar wanneer ik de tips volg op dit forum en vervolgens opstart, dan is een deel toch nog in het Engels. Maar als ik bijvoorbeeld Tools en dan Options aanklik, dan verschijnt er wel een hulp window in het Nederlands. Ook de buttons Get Mail, Write etc staan nog in het Engels. Wat moet ik nog doen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Tijs,

Welke stappen heb je allemaal uitgevoerd ? Heb je het installatieprogramma gebruikt of uit het ZIP-bestand geinstalleerd ? Ik neem overigens aan dat je onder Windows draait.

ThunderbirdNL geeft zelf al de nodige stappen aan:
http://thunderbirdnl.mozdev.org/installeren.htm

Het volgende kan van belang zijn:
- nieuwe Thunderbird in een nieuwe map installeren (niet over de oude heen)
- bestand chrome.rdf verwijderen uit de chrome-map van Thunderbird (als je al eerder een Nederlandse vertaling hebt gebruikt)
- Thunderbird opstarten met de opties -UILocale nl-NL -contentLocale NL
- als het dan nog niet goed gaat, dan kun je eens proberen of je Thunderbird met een nieuw profiel wel goed gestart kunt krijgen

Het is lastig als je al deze stappen zou moeten uitvoeren om uiteindelijk Thunderbird geinstalleerd te krijgen, maar er kunnen diverse situaties zijn waarop een installatie fout kan lopen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tijs67
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 april 2004, 20:47
    unknown unknown

Bericht door Tijs67 »

Hoi Martijn,

Het is gelukt. Ik had eerst het ZIP-bestand geinstalleerd, maar heb nu een nieuwe installatie gedaan via het installatieprogramma.

Bedankt voor je hulp.
Plaats reactie