Pas mail markeren als gelezen bij openen

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Tijs67
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 april 2004, 20:47
    unknown unknown

Pas mail markeren als gelezen bij openen

Bericht door Tijs67 »

Is het mogelijk om nieuwe mail pas als gelezen te markeren wanneer ik via dubbelklik het bericht daadwerkelijk geopend heb?
En niet zoals nu wanneer ik de nieuwe mail alleen maar (enkel) aanklik
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Wat bij mij wel werkt is in de opties inschakelen dat het bijv. 10 seconden duurt voordat een een bericht gemarkeerd wordt als gelezen. Als je een bericht echt opent is het wel gelijk gemarkeerd als gelezen.

Die waarde kun je instellen in je tools - options (volgensmij via extra in de nederlandse vertaling) en dan onderste advanced (of geavanceerd in het nederlands). Onder General Settings (algemene instellingen oid) kun je de waarde instellen en moet je ook op het vinkje daarvoor klikken zodat ie aangevinkt komt te staan.

PS Ik gebruik zelf de Engelse dus heb de NL termen ff globaal vertaald. Aangezien je het in dit forum post, neem ik aan dat je de NL versie gebruikt.
Tijs67
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 april 2004, 20:47
    unknown unknown

Bericht door Tijs67 »

Ok bedankt, staat ingesteld. Ik weet niet of dit de enige methode is, maar het werkt wel.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik gebruik hier nu de nieuwste Thunderbird (20040406) en daar werkt het zoals ik het verwacht. Ik heb eerst het preview-venster uitgezet (via F8). Vervolgens heb ik die instelling onder Geavanceerd ingesteld. Daarna een bericht geselecteerd en deze wordt na de ingestelde aantal seconden niet als Gelezen gemarkeerd. De status blijft netjes Ongelezen.

Pas als ik de Preview (weer met F8) weer zichtbaar maak en dan het ingestelde aantal seconden wacht, dan wordt verandert de status in Gelezen.
Of werkt dat in eerdere versies misschien anders ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie