Plaatjes positioneren met Composer

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik zal eens kijken, bedankt :)
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Z_God schreef:Composer wordt atm door Lindows.com gefinancieerd als Nvu (http://www.nvu.com/).
In de download sectie staat ook een Windows versie.
Die ziet er erg bekend uit. Hij heeft een mooie kleurenkaart.:)
Ik was de naam al eerder tegengekomen, maar dacht dat het net zoiets was als Amaya.
Er zal wel niet veel mis zijn met Amaya, maar ik kon de simpelste features niet vinden.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ria schreef:Er zal wel niet veel mis zijn met Amaya, maar ik kon de simpelste features niet vinden.
Amaya vind ik zelf ook hopeloos in gebruik. Je zult er ongetwijfeld veel mee kunnen en ze zijn altijd wel goed bij de tijd, maar veel gebruiksgemak zit er volgens mij niet in. Het concept werkt nogal anders dan wat je gewend bent en het programma ziet er niet uit. Ik heb het wel eens bekeken, maar er nooit echt iets mee kunnen doen. Maar misschien komt dat nog eens...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
    unknown unknown

Foto als achtergrond in kolom

Bericht door Ria »

Een vraag doemt weer op: hoe kan ik in een bepaalde kolom een foto instellen als achtergrond?

Bij voorbaat dank,
Ria
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Foto als achtergrond in kolom

Bericht door moZes »

Ria schreef:Een vraag doemt weer op: hoe kan ik in een bepaalde kolom een foto instellen als achtergrond?
Volgens mij kan dat alleen maar gelden voor de gehele tabel.
Dus als je in een complexe tabel in 1 cel een foto als achtergrond wil, dan moet je in die cel een tabel maken met 1 cel en daarvan in de eigenschappen de foto als achtergrond instellen met:
<TABLE BORDER="1" STYLE="background-image: url(foto.jpg);"><TR>.
Deze optie zit niet in composer, dus zul je even in de bron moeten gaan werken. Zie ook:
http://handleidinghtml.nl/html/tabellen/tabellen08.html
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Foto als achtergrond in kolom

Bericht door nirwana »

moZes schreef:Deze optie zit niet in composer, dus zul je even in de bron moeten gaan werken. Zie ook:
http://handleidinghtml.nl/html/tabellen/tabellen08.html
Kun je dit niet met Advanced Edit bewerken ? Daarmee is volgens mij altijd de CSS in vergaande mate aan te passen. Hoewel het op mijn niet echt gebruiksvriendelijk overkomt (iets meer houvast voor een beginnend gebruiker zou hier welkom zijn), maar dat terzijde.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Beide aangedragen suggesties heb ik geprobeerd, maar dit leidde niet tot resultaat.

Op het internet heb ik dus een webpagina gezocht die de gewenste constructie had (achtergrondafbeelding alleen in middelste kolom) en die heb in Composer ingevoerd en van alle tekst en andere objecten ontdaan tot alleen de kale blokken er nog maar stonden; de achtergrondafbeelding heb ik vervangen door mijn eigen afbeelding en voilà, een geheel nieuwe creatie.

Een receptenlijst is het geworden, met de gerechten op de bleke achtergrond er vaag doorheen schijnend.
Wordt overigens niet gepubliceerd.

Groeten,
Ria
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ria schreef:Een receptenlijst is het geworden, met de gerechten op de bleke achtergrond er vaag doorheen schijnend.
Wordt overigens niet gepubliceerd.
Wel ben ik benieuwd naar de HTML-code van dat stukje code. Misschien kun je de code van de table met ons delen door die naar hier op het forum te kopiëren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
    unknown unknown

HTML-code

Bericht door Ria »

Hier is-ie:

Code: Selecteer alles

<html>
<head>
<!--

function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized

if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {

document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}

else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();

}

MM_reloadPage(true);

//-->
<link href="/favicon.ico" rel="shortcut icon">
<title>Zoete glutenvrije recepten</title>
</head>
<body style="color: rgb(0, 0, 0); background-color: rgb(255, 255, 255);"
marginheight="0" marginwidth="0" topmargin="0" leftmargin="0">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="782">
<tbody>
<tr>
<td width="137" background="back2.gif" valign="top" height="1047"><br>
</td>
<td valign="top" height="1047" width="641">
<center>
<center></center>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600">
<tbody>
<tr>
<td width="426" height="50"><br>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</center>
<div align="center">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600">
<tbody>
<tr>
<td background="tback.gif" height="26" valign="middle"
align="center"><br>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>
<div align="center">
<center>
<table width="600" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"
bordercolor="#111111" style="border-collapse: collapse;">
<tbody>
<tr>
<td width="98%" background="glutenvrij.jpg"><br>
<br>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p>&nbsp;</p>
</center>
</div>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</body>
</html>
Kan zijn dat er nog resten in staan van de eigenaar.

Groeten,
Ria
Ria
    unknown unknown

Correctie

Bericht door Ria »

Het stuk tussen <head> en <title> had nog weggekund, merk ik achteraf.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik zie 3 tabellen met 3 verschillende afbeeldingen als achtergrond.
Die MM-functies heb je inderdaad niet meer nodig (schijnen van Macromedia-software afkomstig te zijn). En als je geen favicon voor je website hebt, dan heb je die ook niet nodig.

Een favicon is het plaatje dat in de adresbalk voor de website getoond kan worden. Zoals in ons geval een rode lizard (het symbool van Mozilla). In jouw geval zou dat iets eetbaars kunnen worden ofzoiets. Maar een favicon is verder optioneel, dus daar hoef je je nog niet druk over te maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie