Woordafbreking in Flash

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
geertbruijnes
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 april 2004, 14:53
    unknown unknown

Woordafbreking in Flash

Bericht door geertbruijnes »

Ik zie bij het gebruik van Firefox dat het afbreekstreepje bij wooordafbreking consequent op de volgende regel verschijnt, i.p.v. na de laatste lettergreep op de eerste regel dus: woord
-afbreking.
Bij IE gaat het wel goed woord-
afbreking.
Wat is er een de hand?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Geert,

Heb je een voorbeeld van een website waarop je dit bent tegengekomen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
geertbruijnes
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 april 2004, 14:53
    unknown unknown

Bericht door geertbruijnes »

Het gaat over een project waar ik op m'n werk mee bezig ben, kijk op home.hccnet.nl/bruijnes/test.
Rommel eventueel wat met de pijltjes onderaan en de 'back'-knop van de browser.
cat
Berichten: 29
Lid geworden op: 7 maart 2004, 1:09
    unknown unknown

Bericht door cat »

bedoel je:
lucht-
splitser

en

tempe-
ratuur?

Wordt bij mij (firefox 0.8 ) bij de eerste keer laden goed afgebroken, zoals ik hierboven heb geschreven. Als ik weer terugkeer naar de pagina, gaat het mis en verschijnt het koppeltken op de volgende regel. vreemd ....
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Cat,

Ja, bij mij gebeurt precies hetzelfde. Dat is wel heel vreemd. Overigens werk ik op Internet nooit met afbreekstreepjes, want hoe kan ik nu weten met welke resolutie men komt aangesurft ? En ik heb weinig zin om achter elke regel een linebreak te plaatsen om het geheel zo met afbreekstreepjes aan elkaar te plakken.

Daarom plaats ik gewoon een stuk tekst en vervolgens bepaalt de browser de uitlijning. De breedte van tabellen wordt dan ook vaak in percentages gespecificeerd zodat de browser alle vrijheid heeft qua optimale uitlijning van het geheel. Dat gebeurt in het geval van Hoek Loos niet. Daar ben je volgens mij erg afhankelijk van:
- de gebruikte schermresolutie (hoeveel past er in de breedte op het scherm)
- het gebruikte lettertype (wat bepaalt hoeveel er op een regel past)
Al lukt het mij overigens niet om daaraan in mijn browser bij de Hoek Loos-site iets aan te passen. De rest van de pagina lukt nog wel, maar dat tekst-stukje blijft dezelfde grootte houden. :)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie