Snelheid?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Pierre
    unknown unknown

Snelheid?

Bericht door Pierre »

Ben recent overgestapt maar hhet lijkt of Thunderbird mijn systeem meer belast (heb een wat oudere laptop met XP). Zijn hier ervaringen mee?
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Ik lever graag een beetje snelheid in voor een veel fijnere en veiligere email applicatie. Trouwens, hoe snel kun je nou typen en lezen? Het interessert me werkelijk niets dat Thunderbird misschien wat langzamer is c.q. meer geheugen gebruikt dan andere niet nader te noemen email clients.
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik heb het er ook graag voor over.
Qua openen en opstellen van mails is Thunderbird zeker zo snel als de concurrentie. Enkel het opstarten duurt eventjes, maar zelfs dit is sterk afhankelijk van de snelheid en het geheugen van je computer...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Er zullen vast snellere mailprogramma's zijn, maar op mijn Pentium III met 128 MB geheugen (ook alweer enkele jaren oud) met Windows XP vind ik het prima draaien.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie