Bestaat deze plugin toevallig?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
temptation
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 februari 2004, 18:54
    unknown unknown

Bestaat deze plugin toevallig?

Bericht door temptation »

Goede avond,

Ik hoop dat iemand deze uitbreiding is tegengekomen:

Een plugin die url's kan opslaan vanuit b.v. een phpBB topic.
Dus als je de links selecteerd, dat je dan in het RMB menu een optie krijgt om deze links ergens op te slaan.(in de bookmarks ergens of in een *.txt/*.html bestand?)

Zou echt werelds zijn namelijk :)
bestaat dit?

prettig weekeinde all!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik ken geen extensie die dit doet. Waarom heb je dit eigenlijk nodig? Ik zie er het nut niet van in...

Het probleem met zo'n extensie zou zijn dat het enkel de URL's in de post moet opnemen (zo'n forumpagina staat namelijk vol met url's).

Je kan evt. wel de links gewoon naar je toolbar slepen. :idea:
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ByteWarrior schreef: Het probleem met zo'n extensie zou zijn dat het enkel de URL's in de post moet opnemen (zo'n forumpagina staat namelijk vol met url's).
True, daarom dacht ik aan eerst de tekst waarachter de url zit te selecteren, waarna je via rmb een optie krijgt om de url's ergens op te slaan. ([ url=bla]LINK[/url ] selecteren)

Opzich zou het te maken zijn toch? Plaatjes en teksten "copy-pasten" gaat ook Xkeer mastelijker dan in b.v. IE omdat firefox veel preciezer copied.

Was maar een gedachte, was toevallig te lui om 150 url te gaan verslepen :wink:
ByteWarrior schreef: Je kan evt. wel de links gewoon naar je toolbar slepen. :idea:


Done! :)
Blogthis bedoel je? Ga ik proberen thnx! :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

temptation schreef:Blogthis bedoel je? Ga ik proberen thnx!
Ik denk niet dat BlogThis je veel gaat helpen. Dat lijkt me een specifieke extensie voor Blogger-gebruikers. Wat dat betreft vraag ik me af wat Irmen met die link heeft bedoeld.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

temptation schreef:True, daarom dacht ik aan eerst de tekst waarachter de url zit te selecteren, waarna je via rmb een optie krijgt om de url's ergens op te slaan.
Wat bedoel je toch met RMB ?
temptation schreef:Opzich zou het te maken zijn toch?
Technisch gezien lijkt me het inderdaad geen probleem: je selecteert wat tekst, gaat daarin op zoek naar de links en die voeg je bijvoorbeeld aan een nieuwe map onder de Favorieten toe. Dat zou zeker moeten kunnen. Je kunt ook meerdere tabs die je open hebt staan als een map onder Favorieten laten plaatsen, dus wat jij voorstelt moet ook goed te doen zijn.
Alleen ben je de eerste die op dat idee komt en kennen wij geen extensie die dat al mogelijk maakt. Je zou natuurlijk de 150 links in een nieuwe tab kunnen openen en daar dan een bookmark-groep van kunnen maken, maar dat lijkt me persoonlijk wat overkill.
Zou je later die bookmark-groep weer openen, dan krijg je er opeens 150 tabs bij in Firefox (of zou er een waarschuwing in zitten dat dat waarschijnlijk iets teveel van het goede wordt ?).
temptation schreef:Plaatjes en teksten "copy-pasten" gaat ook Xkeer mastelijker dan in b.v. IE omdat firefox veel preciezer copied.
Dat is altijd prettig om te horen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Wat bedoel je toch met RMB ?
"Right mouse button" misschien?
temptation schreef:Zou je later die bookmark-groep weer openen, dan krijg je er opeens 150 tabs bij in Firefox (of zou er een waarschuwing in zitten dat dat waarschijnlijk iets teveel van het goede wordt ?).
Er zit inderdaad een beperking op. Deze kan je zelf wel aanpassen (naargelang de hoeveelheid geheugen je ter beschikking hebt). Ik geloof dat het standaard op 8 staat (of was het 12). Ik zou zeggen: probeer het eens ;-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:
nirwana schreef:Wat bedoel je toch met RMB ?
"Right mouse button" misschien?
Hmm, ja, dat klinkt plausibel.
ByteWarrior schreef:Er zit inderdaad een beperking op. Deze kan je zelf wel aanpassen (naargelang de hoeveelheid geheugen je ter beschikking hebt). Ik geloof dat het standaard op 8 staat (of was het 12). Ik zou zeggen: probeer het eens ;-)
Ik lees net op de site van TabBrowser Extension:
You can customize width of tabs, style of labels, maximum number of tabs in a window. And you can open new tabs over the limit in new windows automatically.
Overigens kon ik deze instelling niet direct vinden in de instellingen (ook niet met Preferential).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

nirwana schreef:
temptation schreef:Blogthis bedoel je? Ga ik proberen thnx!
Ik denk niet dat BlogThis je veel gaat helpen. Dat lijkt me een specifieke extensie voor Blogger-gebruikers. Wat dat betreft vraag ik me af wat Irmen met die link heeft bedoeld.
Ik wist niet precies wat de topicstarter bedoelde met "ergens opslaan". Wat mij betreft is het direct bloggen van de link ook "ergens opslaan"... maar waarschijnlijk is die extensie wel specifiek voor Blogger ja.
Ik zou zeggen, trek de source open in je fav. editor en hacken maar zodat hij hem ook ergens anders "kan opslaan" :wink:
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Irmen schreef:Ik zou zeggen, trek de source open in je fav. editor en hacken maar zodat hij hem ook ergens anders "kan opslaan" :wink:
Of zelf die extensie gaan schrijven zodat ook anderen er nog eens iets aan kunnen hebben :lol:
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
temptation
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 februari 2004, 18:54
    unknown unknown

Bericht door temptation »

nirwana schreef:
Irmen schreef:Ik zou zeggen, trek de source open in je fav. editor en hacken maar zodat hij hem ook ergens anders "kan opslaan" :wink:
Of zelf die extensie gaan schrijven zodat ook anderen er nog eens iets aan kunnen hebben :lol:
zou ik best willen doen, helaas lijk ik een simpele site nog niet klaar te kunnen spelen :oops:
Hebben jullie hier misschien tips voor? Hoe maak je een goede, niet te moeilijke start die ook nog leuk blijft? Erg moeilijke vraag denk ik... :lol:

Top trouwens mensen :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

temptation schreef:zou ik best willen doen, helaas lijk ik een simpele site nog niet klaar te kunnen spelen.
Hebben jullie hier misschien tips voor? Hoe maak je een goede, niet te moeilijke start die ook nog leuk blijft? Erg moeilijke vraag denk ik...
Hoe je een eenvoudige site maakt ? Ik zou zeggen: houd het vooral eenvoudig (een leuk lettertype en wat kleurtjes kunnen al heel wat doen). Alles wat je nu niet hoeft te specificeren, gaat je later ook niet in de weg zitten. Op dit moment zijn er voldoende sites die in de problemen komen omdat ze op Internet Explorer gebaseerd iets heel leuks hebben gemaakt en dat dat met Mozilla voor geen ene meter werkt.
Je kunt met een beetje HTML en wat CSS echt een heel eind komen en er zo voor zorgen dat het eigenlijk door alle browsers wordt begrepen. Ik zie soms hele mooie weblogs die echt uitblinken in eenvoud. Zo blijft het ook leuk om er eens een andere draai aan te geven.

Maar hoe begin je daarmee ? Anderen zouden zeggen: pak Microsoft Frontpage en leef je uit. Ik zou zeggen: begin eens met een cursus HTML. Dat is de opmaaktaal van webpagina's en als je dat een beetje in de vingers krijgt dan kom je een heel eind.

Bijkomend voordeel is dat je dan redelijk weet wat je op het Internet publiceert. Dit in tegenstelling tot degenen die vertrouwen op wat Frontpage voor hen op het web publiceert. Daarin zit vaak een hoop ellende die in IE er nog wel uit ziet, maar je moet het doorgaans niet met een echt goede browser proberen te bekijken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie