url alias/blocker

Tips om handig gebruik te maken van Firefox als webbrowser.
Plaats reactie
.nl
    unknown unknown

url alias/blocker

Bericht door .nl »

Hallo,

Is er een optie om een url alias aan te maken/blokken?? Ik gebruik zelf avant browser omdat ik een aantal handigheden mis in firefox.

Dat zijn o.a. de url alias waarmee ik bv fox intype en druk op enter, vervolgens brengt avant me naar deze locatie. Gewoon erg gemakkelijk, teven kan ik als ik bv nu een pagina terug wil mijn rechtermuisknop vasthouden en een klik op de linker muisknop geven waardoor ik 1 pagina terug ga. Andersom kan ik vooruit, ook ernstig gemakkelijk en bruikbaar.

Zijn deze opties er ook voor firefox?? Of zie ik ze over het hoofd??

Groet,

.nl
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: url alias/blocker

Bericht door nirwana »

.nl schreef:Dat zijn o.a. de url alias waarmee ik bv fox intype en druk op enter, vervolgens brengt avant me naar deze locatie.
Maak van deze site een bookmark en vul in de eigenschappen ervan een keyword (trefwoord) in. Dat kun je vervolgens in de adresbalk gebruiken en dan werkt het net als in AB.
.nl schreef:teven kan ik als ik bv nu een pagina terug wil mijn rechtermuisknop vasthouden en een klik op de linker muisknop geven waardoor ik 1 pagina terug ga. Andersom kan ik vooruit, ook ernstig gemakkelijk en bruikbaar.
Diverse mogelijkheden (kijk maar wat goed bevalt):
easyGestures
MouseGestures
RadialContext
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
.nl
    unknown unknown

Bericht door .nl »

Ik ga op zeker je tips proberen!!

merci,

.nl
.nl
    unknown unknown

Bericht door .nl »

De url alias werkt prima!!! Echter, de .xpi extenties kan ik niet implementeren. Ik heb ze binnengehaald en middels extra>>extensies proberen te installeren, maar daar kan ik niet bij komen.

Heb tevens geprobeerd om ze te installeren via de site [dus naar de Afbeelding en vervolgens installeer]. Maar ook dat werkt niet, althans nog niet...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

.nl schreef:Echter, de .xpi extenties kan ik niet implementeren. Ik heb ze binnengehaald en middels extra>>extensies proberen te installeren, maar daar kan ik niet bij komen.
Je kunt de XPI bijvoorbeeld via Bestand > Openen in Firefox importeren, slepen naar de extensiebeheerder werkt ook.
Heb tevens geprobeerd om ze te installeren via de site [dus naar de Afbeelding en vervolgens installeer]. Maar ook dat werkt niet, althans nog niet...
Waarom werkt het installeren via de site niet? Verschijnt er een venster met de titel programmatuur installatie? Daarna moet de extensie goed geïnstalleerd zijn. Verschijnt er eventueel een grote gele balk bovenaan je scherm (zou eigenlijk niet de bedoeling moeten zijn, maar misschien is het het geval)
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Gert-Paul schreef:
.nl schreef:Echter, de .xpi extenties kan ik niet implementeren. Ik heb ze binnengehaald en middels extra>>extensies proberen te installeren, maar daar kan ik niet bij komen.
Je kunt de XPI bijvoorbeeld via Bestand > Openen in Firefox importeren, slepen naar de extensiebeheerder werkt ook.
Heb tevens geprobeerd om ze te installeren via de site [dus naar de Afbeelding en vervolgens installeer]. Maar ook dat werkt niet, althans nog niet...
Waarom werkt het installeren via de site niet? Verschijnt er een venster met de titel programmatuur installatie? Daarna moet de extensie goed geïnstalleerd zijn. Verschijnt er eventueel een grote gele balk bovenaan je scherm (zou eigenlijk niet de bedoeling moeten zijn, maar misschien is het het geval)
Ok, ik ben overtuigd!!!!!

Via bestand openen kon het toevoegen, dat werkte niet toen ik het via de site wilde doen. Er kwam een melding over certificaten die niet juist waren.

Echter, nu het wel werkt en ik het heb kunnen proberen ben ik over de streep_______ !

Ik ga me eens in de verschillende topics verdiepen om enigzins op de hoogte te komen van alles dat nog meer mogelijk is.

Voor de "helpende handen" hastikke bedankt voor de [/snelle] hulp !!
.nl
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 februari 2005, 18:17
    unknown unknown

Bericht door .nl »

Tja, ik word al een beetje een l*lletje rozewater vermoed ik, maar als ik extenties wil opslaan gaat het iets lastig worden:


Afbeelding
Afbeelding

Het downloaden van de extentie gaat in elk ander browser wel, ik neem aan dat ik iets niet juist geconfigureerd heb, heb ook al gezocht maar:

http://www.mozbrowser.nl/forum/search.php?mode=results

Maar misschien kijk ik er over heen... Iemand een idee?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb net ook even BlogThis gedownload vanaf http://extensionroom.mozdev.org/list.php/Firefox/blog en dat werkt zonder problemen. Ik begrijp daarom niet waarom dat bij jou fout gaat.

Overigens gebruik ik doorgaans http://addons.mozilla.org of http://extensionsmirror.nl om extensies te downloaden, maar via ExtensionRoom moet het natuurlijk ook lukken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
.nl
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 februari 2005, 18:17
    unknown unknown

Bericht door .nl »

Tja, ik ben wezen lezen en lezen maar buiten dat de browser echt de meest veelzijdige opties en toeters en bellen heeft kom ik er niet echt uit.

Als ik bv een srt file wil binnenhalen kan ik ook daar niets uithalen, als ik er gewoon op klik krijg ik de melding dat het geblokt is.
Ook het toevoegen als bladwijzer of in vertrouwde sites maakt geen verschil. Het surfen met is echt geweldig, maar om telkens voor een download avant te moeten gebruiken is enigzins omslachtig...

Tips zijn welkom!!
.nl
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 februari 2005, 18:17
    unknown unknown

Bericht door .nl »

Het probleem is opgelost, dankzij wouter van zuilekom zijn vraag (wilde wat indruk maken) kwam ik bij javascript uit. Daar bleek dat ook ik bepaalde sites niet kon benaderen.

Nadat ik in extra>>opties>>webfuncties

java inschakelen, uitgevinkt heb en in javascript eigenlijk alle opties aangevinkt had, kan ik alles benaderen + alle bovenstaande problemen zijn opgelost...

Bijzonder!!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

.nl schreef:...kwam ik bij javascript uit. Daar bleek dat ook ik bepaalde sites niet kon benaderen.
Staat Javascript standaard niet aangevinkt dan? Ik dacht altijd dat het standaard aan stond. Je zal het dus misschien ooit eens om één of andere reden uitgevinkt hebben...
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ByteWarrior schreef:
.nl schreef:...kwam ik bij javascript uit. Daar bleek dat ook ik bepaalde sites niet kon benaderen.
Staat Javascript standaard niet aangevinkt dan? Ik dacht altijd dat het standaard aan stond. Je zal het dus misschien ooit eens om één of andere reden uitgevinkt hebben...
Lol, je zult gelijk hebben. Ik een oude image terug zetten om ff standaard te laten zijn, alles netjes bijlangs gelopen zoals de afgelopen 2 dagen...
En tadaa, zelfde probleem als eerder, sterker, de eeredere oplossing helpt dus niet en we zijn opnieuw terug bij punt 1 :?

Ik kan dus niet "koppeling opslaan als" doen op wlke pagina dan ook, dan krijg ik een pop up (zie boven) waar verteld wordt dat het er niet is/niet bestaat...

Opnieuw een srt geprobeerd, toegevoegd aan veilige sites, nada noppes...

Heb de oude backup terug gezet... ook niets.. tja
.nl
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 februari 2005, 18:17
    unknown unknown

Bericht door .nl »

Nou ik ben eruit... pfff

Om mensen met hetzelfde probleem uit de brand te helpen geef ik de oplossing (werkelijke oplossing) even hier aan..

Ten eerste heb ik gewoon niet alles goed genoeg gelezen, want:

http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... downloaden

Daar was een topic die ik al talloze malen doorgelopen ben...

Het probleem zat hem in zonealarm... tja, kom er maar op...

http://forum.zonelabs.org/zonelabs/boar ... 5770#M5770

Een quote van de "meester";
nirwana schreef:http://forum.zonelabs.org/zonelabs/boar ... 5770#M5770 werkt waarschijnlijk verhelderend. Het schijnt dat je 'Mobile Code Support' moet uitschakelen en dat het daarna wel weer werkt.
Plaats reactie