flash hyperlinks

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ael
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 april 2004, 0:51
Locatie: geldrop
    unknown unknown

flash hyperlinks

Bericht door ael »

als ik op deze site http://www.nrc-rwh.nl klik kan ik niet verder met de menu-items. Wat kan ik hieraan doen?
ps ik ben maar een beginner met FF.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: flash hyperlinks

Bericht door nirwana »

ael schreef:ps ik ben maar een beginner met FF.
Beginner of gevorderde maakt bij deze website niet uit, want ook een gevorderde Firefox-gebruiker komt hier niet verder mee. De links in het Flash-menu zijn volgens mij erg knullig opgegeven.

Zo wordt in het rechterstuk http://www.nrc-rwh.nl/rwh/htm/..\htm\trainingen.htm geopend,
waar het eigenlijk http://www.nrc-rwh.nl/rwh/htm/trainingen.htm zou moeten zijn. Het gaat fout op het volgende: in het Flash-menu zijn de slashes de verkeerde kant op gezet. Zouden deze zijn opgegeven als http://www.nrc-rwh.nl/rwh/htm/../htm/trainingen.htm dan zou het namelijk goed zijn gegaan. Dat lijkt misschien een erg kromme manier om iets te adresseren, maar het werkt in elk geval wel. En het huidige werkt niet. Nu zal Internet Explorer ongetwijfeld zo aardig zijn om de slashes de andere kant op te lezen, maar zo hoort het natuurlijk niet.

De fout ligt dus bij de maker van het Flash-menu en ik raad je aan om de maker van de website hiervan op de hoogte te stellen. Het is slechts een kleine aanpassing: even de schuine streepjes de andere kant op zetten in het Flash-menu, dus dat moet niet veel moeite kosten. En het bespaart natuurlijk een hoop ergernis, want op de huidige manier is de site niet echt bruikbaar.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ael
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 april 2004, 0:51
Locatie: geldrop
    unknown unknown

Bericht door ael »

alles is opgelost , maker van de site heeft dit gecorrigeerd en het werkt!

ps. bedankt voor je reactie!
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

werd alles in het leven maar zo soepeltjes opgelost.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ael schreef:alles is opgelost , maker van de site heeft dit gecorrigeerd en het werkt!
Wow, that was fast ! In eerste instantie zag ik zojuist nog dezelfde fouten als gisteren, maar toen heb ik de browser-cache geleegd en de browser voor de zekerheid opnieuw gestart. Daarna zag ik het nieuwe resultaat.

Ik denk dat ik ook de volgende wijziging van de site al wel ken: de foto's kleiner maken. Althans, het werken met thumbnails. Als je nu namelijk een pagina met foto's opvraagt, dan worden al die foto's op hun grote formaat ingeladen. Dat is niet bepaald efficient en vergroot de laadtijd van de pagina aanzienlijk. De grote afbeeldingen worden namelijk ingeladen, maar de afmetingen daarvan zijn aangepast zodat je ze op klein formaat ziet. Dit is echter alleen handig wanneer een bezoeker vervolgens al die foto's wil opvragen. Dan staan die namelijk al in de browser-cache en kunnen ze van daaruit snel getoond worden.
Maar voor alle anderen vertraagt het het inladen van die pagina's behoorlijk. Stel je klikt op een bepaalde link (niet wetende wat zich daar precies achter bevindt) en in plaats van een kleine webpagina, krijg je een pagina voorgeschoteld die zo met afbeeldingen is opgebouwd. De browser laadt die wel in, maar in plaats van dat deze een kleine pagina inlaadt met daaraan toegevoegd nog enkele kleine afbeeldingen, worden alle afbeeldingen op groot formaat naar je toe gestuurd. Als ik het via een breedband-verbinding bekijk dan gaat dat nog wel, maar ik zou het niet als inbellende internetter willen bekijken.

Overigens bieden geavanceerdere webdesign-programma's mogelijkheden voor het automatisch invoegen van thumbnails (van Microsoft Frontpage weet ik dat het erin zit en het zou me verbazen als het niet in Macromedia Dreamweaver zit). Van de andere webdesign-programma's zou ik het zo niet durven zeggen.
Uiteraard zou ik bij voorkeur een programma uit de Mozilla-stal aanraden, maar ik weet niet of Composer of Nvu al zover is qua mogelijkheden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Op http://www.martinhwatson.co.uk/collection.html las ik net het volgende:
The software used for creating the web pages with thumbnails and then as large pictures in a second browser is called IrfanView. It allows you to select a group of images, generate thumbnails from them and then automatically generate the HTML to display the thumbnails and allow the user to click on an image to see a higher-resolution version.
Daar heeft men dus Irfanview gebruikt om snel een pagina met thumbnails samen te stellen. Irfanview is een gratis programma voor het weergeven en bewerken van afbeeldingen. Zie www.irfanview.com
Naast gratis is het programma nog erg goed en snel ook, dus eigenlijk zou het op geen enkele PC mogen ontbreken.
Hiermee zou je dus ook zonder dat je over een (doorgaans duur) programma als Microsoft Frontpage of Macromedia Dreamweaver beschikt toch snel een pagina met thumbnails samenstellen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie