Fire fox

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Smirnoffke
    unknown unknown

Fire fox

Bericht door Smirnoffke »

ik heb overlaatst fire fox gedowload en ik wil dat er af mer
ik krijg er alleen de internet ex af :cry: hoe krijg ik alles zo als vroeger plz help mij,
want da is klote man :? pff
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Internet Explorer eraf krijgen lijkt me nogal een opgave. Als je duidelijk uitlegt wat je hebt en wat je zou willen.
Mozilla Firefox is echt de moeite waard (scheelt een hoop gezeur met IE). Mocht je problemen hebben met het gebruik van Mozilla Firefox, dan willen we je daar graag bij helpen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Peter(6)
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 april 2004, 14:12
Locatie: Maassluis
    unknown unknown

Bericht door Peter(6) »

Internet Exploder eraf halen is alleen onder Win95 mogelijk, voor zover ik weet.
IE is namelijk in het operating systeem geintegreerd, haal je wat weg dan loop je het risico dat je computer niet meer werkt
Koraalduivel
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 oktober 2003, 22:04
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Koraalduivel »

Je kunt internet explorer ook verwijderen in Windows XP. Maar dan maak je het jezelf wel heel erg moeilijk.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zie http://www.litepc.com/ voor een programma om IE echt te verwijderen (alleen weet ik niet wat je dan overhoudt).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Paul Siemons
Berichten: 43
Lid geworden op: 1 april 2004, 20:59
Locatie: Wommelgem Belgie
    unknown unknown

Bericht door Paul Siemons »

Koraalduivel,

Heb je methode om OE6 te verwijderen van een Pc met XP?

Ik zit steed met een foutmelding als ik OE gebruik en dan wordt OE afgesloten.
Gebruik nu MT; maar ik zou graag te weten komen hoe ik OE kan verwijderen om daarna terug een werkende versie op te zetten.

Mvg;

Paul
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Paul,

Misschien kun je via het configuratie scherm - software - windows onderdelen toevoegen en verwijderen eerst Outlook Express verwijderen. En dan later weer op dezelfde manier installeren?

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik verwacht dat het wel moet werken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb hier even geen Windows XP bij de hand, maar volgens mij moet het als volgt werken:
1) maak Outlook Express zichtbaar in de lijst met Windows Componenten
2) verwijder vervolgens Outlook Express, zodat je het opnieuw kunt installeren

Stap 1 is daarbij uiteraard het lastigst. Dat werkt als volgt in XP:
- zorg ervoor dat systeembestanden in Windows Verkenner (Explorer) worden weergegeven. Dit kun je inschakelen via het Extra-menu in Verkenner en dan Map-opties kiezen. Op het Beeld-tabblad kun je al dat soort zaken instellen.
- vervolgens ga je naar de inf-map onder de Windows-map (bijvoorbeeld C:\windows\inf)
- daar zoek je het bestand sysoc.inf
- open dit in Kladblok (Notepad) of een andere tekst-editor
- hierin zie je allemaal regeltjes staan
- verwijder daar alle woorden hide, maar zorg er wel voor dat de komma's daar omheen gewoon blijven staan.
- sla het bestand op en sluit Kladblok af
- als je nu naar Configuratiescherm > Software gaat en dan de optie Windows Componenten aanklikt, dan zie je opeens dat in die lijst veel meer opties staan. Er staan mogelijk zelfs opties in zonder dat er een naam bij vermeld staat. Dit omdat die nooit bedoeld zijn om in die lijst voor te komen, maar door deze kleine wijziging worden ze daar toch getoond.

In die lijst zie je echter ook Outlook Express staan en dus moet je dit op die manier kunnen verwijderen en vervolgens opnieuw installeren. Zorg er dan wel voor dat je het programma daarna patcht, want net als Internet Explorer is ook Outlook Express een grote gatenkaas waar al veel virussen voor zijn gemaakt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Paul Siemons
Berichten: 43
Lid geworden op: 1 april 2004, 20:59
Locatie: Wommelgem Belgie
    unknown unknown

Bericht door Paul Siemons »

Hallo,
De reden van mijn vraag i.v.m. OE6 is de volgende; omdat ik een foutmelding kreeg in OE6 >> "fout in MSIMN (of zoiets) zat er na wat rondvragen niets anders op om OE6 terug te installeren. Gemakkelijker
gezegd dan gedaan.
Verwijderen van OE6 (XP) : als je dit niet toepast werkt het niet:
http://support.microsoft.com/default.as ... US;q318378
O.K.: aanwijzingen gevolgd >> downloaden OE6 >>Installeren>>
FOUTMELDING: Iets met XP logo en dat de gedownloade software NIET wordt geinstalleerd== installatieprocedure wordt afgebroken!!!!

Nog wat rondgesurft en kom ik dit tegen in verband met dat niet voldoen aan het XP logo:

http://support.microsoft.com/?id=828031

Het probleem: een hotfix nr. zoveel effe verwijderen en dan gaat het wel
alleen bij mij was deze hotfix niet geinstalleerd= terug naar af.

Verder zoeken:
Dit gevonden: http://support.microsoft.com/?id=822798

Daar ben ik nog niet eens aan begonnen (overgeschakeld op MT)
Is dit niet te gek om los te lopen: zomaar eventjes acht (of ben ik de tel kwijt) mogelijke oplossingen voor mijn probleem voor een in mijn ogen simpel probleem: OE6 terug installeren.

Niettemin ik tevreden ben met MT laat het probleem me niet los en ik wil dit oplossen.

Iemand onder ons met raad?

Mvg,

Paul
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Leuker kan Microsoft het niet maken; wel makkelijker. Van hun vergaande integratie wordt je als gebruiker niet vrolijk. Maar gelukkig is er Mozilla om alles weer terug naar normaal te brengen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie