NVU 0.2: andere file types?

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

NVU 0.2: andere file types?

Bericht door Irmen »

Hoi,
is het iemand gelukt om in NVU 0.2 files die niet op .html eindigen, toch te openen in 'html modus' ?
Bij file->open zie ik maar 3 filetypes: html, html template (wat is dit trouwens?) en text file.
Maar stel ik wil een .jsp file openen (wat in feite html is) of mijn eigen .y files (wat in feite ook html files zijn met tags), dan behandelt NVU die allemaal als text files...
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb ook even een HTML-bestand getikt en dit op .y laten eindigen. Volgens mij wordt het net als een HTML-bestand geopend in Nvu 0.2. Ik kan het selecteren als ik voor All Files kies.
Of bedoel je met HTML-modus nog iets anders ? Het zou ook kunnen dat Nvu moeite heeft om .y-bestanden als HTML te herkennen ofzoiets. Ik weet niet op welke basis Nvu bestanden herkent. Moet iets bijvoorbeeld valide (X)HTML zijn ofzo ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Hm, je hebt gelijk. Het ligt niet direct aan de file extensie.
Ik heb gemerkt dat Nvu kijkt naar een eventueel aanwezig DOCTYPE, zoals:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
Als dat niet op de eerste regel staat, beschouwt hij het document als kale tekst. En de meeste van mijn .y files beginnen niet met zo'n doctype declaratie, omdat ze binnen een template gelezen worden. Deze template heeft de benodigde doctype voor de pagina's.... :cry:
Eens denken hoe ik hier omheen kan werken...

PS: welke extensie zoekt NVU als je in het dialog "html template" kiest?
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Irmen schreef:PS: welke extensie zoekt NVU als je in het dialog "html template" kiest?
Uit http://www.nvu.com/download.html :
Creation/load/save of a template (*.mzt files).
Hiermee kunnen uiteindelijk website-sjablonen gemaakt worden en nog interessanter... ook uitgewisseld worden... Beetje vergelijkbaar met de Frontpage-sjablonen, maar hopelijk dan zodanig dat je ze niet vanaf een kilometer afstand als een Nvu-website kunt herkennen (zoals nu bij Frontpage het geval is). Het zou mooi zijn als het een lekker flexibel template-systeem wordt (met CSS en positioning ?) ipv dat iedere Nvu-website eenzelfde structuur gaat krijgen ofzoiets.

Uiteindelijk gaat Nvu de strijd met Frontpage aan, maar dan wel zodanig dat hetgeen je ermee maakt ook in andere browsers er goed uitziet (ook dit itt Frontpage).

Overigens heb ik nog geen Nvu-templates gezien, maar Nvu is ook nog wat vroeg in z'n ontwikkeling...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Over de Nvu-templates schrijft Daniel zelf het volgende: http://webperso.easyconnect.fr/danielglazman/whyNvu/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie