Datum weergave

Thunderbird-tips voor het handig lezen van e-mails, nieuwsgroepen en RSS-feeds.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerardb
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 november 2004, 12:29
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown

Bericht door gerardb »

Bedankt voor je reactie Mozquito. Antwoord in volgorde: nee, ik heb geen user.js. De andere twee werken perfect. De Engelse tekst was in het eerste geval duidelijker dan het Nederlandse. Er staat nl. Als ik reageer, citeer de originele tekst automatisch. Aan de hand hiervan viel bij mij het kwartje niet dat ze het door mij gevraagde bedoelden. Het laatste vond ik wat minder duidelijk omschreven, maar dank zij jou hulp werkt het nu zoals ik het wilde.
Wat de tijd/datum betreft: daar leer ik wel mee leven.
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

Voor het aanpassen van de datumweergave bestaat nu ook een extensie: ConfigDate. Te vinden op onderstaande link:
https://update.mozilla.org/extensions/m ... 50&vid=684

Is vooralsnog alleen 'gecertificeerd' voor TB 0.9, update voor 1.0 zal wel snel komen. Je kan evt. uitproberen of deze versie ook gewoon onder 1.0 werkt.
Gebruikersavatar
MartinFF
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 januari 2005, 22:29
    unknown unknown

Bericht door MartinFF »

Mozquito schreef:Als je er niet voor terugschrikt om configuratiebestanden te openen :P :

Open de prefs.js in je profiel-map onder Thunderbird, zoek de onderstaande regel op, en wijzig de waarde aan het einde in 2. Dan worden de mailtjes van vandaag ook met de datum weergegeven!

user_pref("mail.ui.display.dateformat.today", 2);
Ik wil bovenstaande ook, maar waarmee kan ik editen? URL wordt genoemd hier i de topic, maar dat about:config heeft toch alleen betrekking met Firefox??
Go with FireFox!!
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

MartinFF schreef:
Mozquito schreef:Als je er niet voor terugschrikt om configuratiebestanden te openen :P :

Open de prefs.js in je profiel-map onder Thunderbird, zoek de onderstaande regel op, en wijzig de waarde aan het einde in 2. Dan worden de mailtjes van vandaag ook met de datum weergegeven!

user_pref("mail.ui.display.dateformat.today", 2);
Ik wil bovenstaande ook, maar waarmee kan ik editen? URL wordt genoemd hier i de topic, maar dat about:config heeft toch alleen betrekking met Firefox??
Je kunt bv de extensie ChromEdit gebruiken daarvoor. Anders moet je handmatig user.js bewerken in je Thunderbird profiel.

Als je verder about:config mist is die ook in de vorm van een extensie beschikbaar.
grijzewolf
Berichten: 151
Lid geworden op: 30 december 2004, 13:47
    unknown unknown

Bericht door grijzewolf »

Mozquito schreef:Als je er niet voor terugschrikt om configuratiebestanden te openen :P :

Open de prefs.js in je profiel-map onder Thunderbird, zoek de onderstaande regel op, en wijzig de waarde aan het einde in 2. Dan worden de mailtjes van vandaag ook met de datum weergegeven!

user_pref("mail.ui.display.dateformat.today", 2);
waar kan ik dit vinden????
greezt vanuit de meer
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

grijzewolf schreef:
Mozquito schreef:Als je er niet voor terugschrikt om configuratiebestanden te openen :P :

Open de prefs.js in je profiel-map onder Thunderbird, zoek de onderstaande regel op, en wijzig de waarde aan het einde in 2. Dan worden de mailtjes van vandaag ook met de datum weergegeven!

user_pref("mail.ui.display.dateformat.today", 2);
waar kan ik dit vinden????
Lees de eerdere berichten in dit draadje nog eens door, daarin worden al enkele extensies genoemd waarmee je hetzelfde kan doen.
grijzewolf
Berichten: 151
Lid geworden op: 30 december 2004, 13:47
    unknown unknown

Bericht door grijzewolf »

Mozquito schreef:
grijzewolf schreef:
Mozquito schreef:Als je er niet voor terugschrikt om configuratiebestanden te openen :P :

Open de prefs.js in je profiel-map onder Thunderbird, zoek de onderstaande regel op, en wijzig de waarde aan het einde in 2. Dan worden de mailtjes van vandaag ook met de datum weergegeven!

user_pref("mail.ui.display.dateformat.today", 2);
waar kan ik dit vinden????
Lees de eerdere berichten in dit draadje nog eens door, daarin worden al enkele extensies genoemd waarmee je hetzelfde kan doen.
ConfigDate 0.2.0 geeft aan dat het niet compatible is met firefox. verder zie ik geen andere extensie staan? of ehh gaan mijn ogen nu echt zo achteruit
handmatig durf ik niks meer te doen,(net gedaan maar gelijk alles kwijt ,mail ,concepten enz. denk dat ik iets fout heb gedaan) kon alles weer opnieuw instellen zoals accounts enz
greezt vanuit de meer
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

grijzewolf schreef:
Mozquito schreef:Als je er niet voor terugschrikt om configuratiebestanden te openen :P :

Open de prefs.js in je profiel-map onder Thunderbird, zoek de onderstaande regel op, en wijzig de waarde aan het einde in 2. Dan worden de mailtjes van vandaag ook met de datum weergegeven!

user_pref("mail.ui.display.dateformat.today", 2);
waar kan ik dit vinden????
Lees de quote. Zoek je profiel op, pas prefs.js aan. Start TB en het is opgelost. ;-)
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

grijzewolf schreef: ConfigDate 0.2.0 geeft aan dat het niet compatible is met firefox. verder zie ik geen andere extensie staan? of ehh gaan mijn ogen nu echt zo achteruit
Probeer anders eens wat hieronder staat. De meest recente versie van de extensies kan je vaak vinden op Mozilla Update
Gert-Paul schreef: Je kunt bv de extensie ChromEdit gebruiken daarvoor. Anders moet je handmatig user.js bewerken in je Thunderbird profiel.

Als je verder about:config mist is die ook in de vorm van een extensie beschikbaar.
grijzewolf
Berichten: 151
Lid geworden op: 30 december 2004, 13:47
    unknown unknown

Bericht door grijzewolf »

ByteWarrior schreef:
grijzewolf schreef:
Mozquito schreef:Als je er niet voor terugschrikt om configuratiebestanden te openen :P :

Open de prefs.js in je profiel-map onder Thunderbird, zoek de onderstaande regel op, en wijzig de waarde aan het einde in 2. Dan worden de mailtjes van vandaag ook met de datum weergegeven!

user_pref("mail.ui.display.dateformat.today", 2);
waar kan ik dit vinden????
Lees de quote. Zoek je profiel op, pas prefs.js aan. Start TB en het is opgelost. ;-)
ok ,zie nergens user_pref("mail.ui.display.dateformat.today", 2) staan.
dus hoe aan te passen,in een eerder antwoord zag ik staan dat het onder de 3e regel moet. dat had ik gedaan en kon gelijk alles opnieuw invoeren.
dus wil wel zeker weten waar en hoe. misschien dat je het me iets uitgebreider uit wil leggen
greezt vanuit de meer
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Vanaf de Extensionmirror kun je de extensie ook downloaden. Let wel op dat je hem eerst download en dan in Thunderbird installeert (via Extra > Extensies > Installeren).

Als je het verder wel op de manier via user.js wilt doen, moet je via Extra > Wijzig instellingsbestanden in het tabblad user.js de code plakken. Zorg ervoor dat iedere instelling op 1 regel staat en op welke positie is dan niet belangrijk. (je voegt de regel dus toe en hoeft waarschijnlijk geen andere instelling te wijzigen)
grijzewolf
Berichten: 151
Lid geworden op: 30 december 2004, 13:47
    unknown unknown

Bericht door grijzewolf »

Gert-Paul schreef:Vanaf de Extensionmirror kun je de extensie ook downloaden. Let wel op dat je hem eerst download en dan in Thunderbird installeert (via Extra > Extensies > Installeren).
bedankt zo werkt het wel..
greezt vanuit de meer
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

grijzewolf schreef:ok ,zie nergens user_pref("mail.ui.display.dateformat.today", 2) staan.
dus hoe aan te passen,in een eerder antwoord zag ik staan dat het onder de 3e regel moet. dat had ik gedaan en kon gelijk alles opnieuw invoeren.
dus wil wel zeker weten waar en hoe. misschien dat je het me iets uitgebreider uit wil leggen
Ok, ik merk dat je de oplossing al hebt, maar ik leg het toch nog even uit.

In prefs.js staan je voorkeuren. Ook de voorkeuren die je in de opties instelt, worden daarin opgeslagen. Het bevat echter niet alle voorkeuren, enkel diegene die gewijzigd worden, zodat het geheel overzichtelijk blijft.

Je mag dus de regel user_pref(... gewoon copy/pasten in prefs.js. Ik denk zelfs dat de plaats niet uitmaakt (het moet wel op een nieuwe regel staan).

De volgende keer dat je TB opstart, lees hij de nieuwe voorkeuren uit prefs.js in, en is je probleem opgelost!

Hopelijk is het gebruik van prefs.js nu een beetje duidelijker...
Plaats reactie