Mail/Instellingen weer netjes in een profiel krijgen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Tsjeard
    unknown unknown

Mail/Instellingen weer netjes in een profiel krijgen

Bericht door Tsjeard »

Al enige tijd maak ik "in principe" :wink: dankbaar gebruik van Thunderbird, maar na wat gekl**t, lukt 't me niet meer mijn mail, adresboek en instellingen te gebruiken. Ik heb sinds ik Thunderbird (05-nl momenteel) gebruik nooit netjes gebruik gemaakt van de profielen, dus het is nu een zooitje.

Er staan nu 3 verschillende .slt-mappen onder thunderbird>profielen in de 'application data'. Dat werkte eerst wel, maar nadat ik versie 06 heb geprobeerd was de taal-instelling van 05 niet meer ok (nl en eng doorelkaar) dus heb ik 05 weer geïnstalleerd en de application data-map leeggegooid, wél eerst ff gekopieërd. De taal is weer in orde, maar ik weet niet hoe ik de gegevens uit die 3 mappen weer in thunderbird moet importeren....
Ik had 't vast allemaal anders moeten doen, maar zou iemand me misschien uit de brand willen helpen? :roll:
Tsjeard
    unknown unknown

toevoeging

Bericht door Tsjeard »

Mijn belangrijkste mailbox is IMAP, dus het gaat me vooral om het adresboek...(ik heb nl. zo'n gevoel dat 't vrij lastig is om 't geheel weer op orde te krijgen :cry:)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Als ik het goed begrijp, heb je 1 profiel met daarin 3 verschillende .slt-mappen.

Als al je informatie verdeelt is over deze slt-mappen (met verschillende info in iedere map) zit je met een probleem denk ik. Ik dacht trouwens dat je maar één slt-map per profiel kon hebben...

Anders: verplaats de drie mappen naar een tijdelijke directory. Als je Thunderbird nu opstart met de "-p" optie, kan je een nieuw profiel maken. Nu heb je één profiel (de 'oude' profielen staan in de tijdelijke map). Kopieer nu de informatie uit één van de slt-mappen naar het nieuwe profiel.

Verwijder de tijdelijke directory niet voor je er zeker van bent dat je al je informatie nog hebt.
Tsjeard
    unknown unknown

Bericht door Tsjeard »

Mijn adresboek heb ik teruggevonden, al stond alles wel doorelkaar en kon ik niet alle accounts terughalen, wat absoluut geen ramp is, ik ben allang blij dat mijn adresboek er nog is.
Er was inderdaad 1 profiel met meerdere .slt-mappen, 4 om precies te zijn, eentje zat verstopt in een andere. Thunderbird gebruikte alles doorelkaar. 't Werkte voorheen wel naar behoren, het is alleen wat lastig met updaten :wink:. Bedankt voor je advies, al heb ik 't niet precies op die manier opgelost, ik moest tóch dingen bijelkaar gooien om 't werkende te krijgen.

Gr. Tsj.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

In dit geval lijkt Mozilla Backup me handig om hier weer orde in te krijgen. Een van de krachtigste onderdelen van Mozilla Backup is namelijk dat je een backup selectief terug kunt zetten. Je maakt dus een backup van ieder profiel en besluit vervolgens in welk profiel wat teruggezet moet worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie