Breedte vensters

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Breedte vensters

Bericht door frits »

Ik heb een klein 'probleem' met Thunderbird, en misschien weet iemand de oplossing:
Bij het opstellen van een mail is het venster van Thunderbird verdeeld in ruimte voor de geadresseerde, ruimte voor de tekst en het adresboek (aan de linkerkant). Bij het adresboek is de scrollbalk niet te zien, behalve als ik die handmatig tevoorschijn tover. Start ik een volgende keer Thunderbird op, en wil ik andermaal een mail opstellen en versturen, dan is die scrollbalk weer verdwenen. Als je 10 namen in het adresboek hebt staan is het niet zo erg, maar als dat er 60 zijn wordt het al minder. Wie weet een oplossing waardoor de scrollbalk in beeld blijft, met andere woorden: dat de vensters ook de 'waarden' houden die jij ingeeft?
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Eigenaardig, bij mij treedt dit probleem niet op. Ik gebruik Scragz' optimized build van de officiele Thunderbird 0.6
Misschien ligt het aan je schermresolutie? Als ik het window kleiner maak dan blijft er minder ruimte over voor de contact list sidebar, en inderdaad, als die maar smal genoeg is verdwijnt de scrollbalk. Maar als ik hem iets breder maak, en daarna opnieuw een email ga typen, verschijnt hij in de breedte die hij had (en zie ik de scrollbalk gewoon dus). :roll:
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Resolutie is 1024x768, maar dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat het de breedte niet weet vast te houden. Ik werk met Thunderbird, versie 0.6 (20040502).
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Ik gebruik Thunderbird version 0.6 (20040503) 1 dag nieuwer dan de jouwe, maar het is exact dezelfde als het goed is (want deze Scragz' build is gebaseerd op de officiele 0.6 final).

Hoe dan ook ik merk het volgende: als ik Tbird tussendoor niet afsluit, onthoudt hij de precieze locatie en grootte van het composer window als je nieuwe mails typt. Als ik TBird helemaal afsluit, maakt hij bij een nieuwe mail daarna de contact sidebar weer smal. maar toch breed genoeg om alles te tonen, inclusief de scrollbalk.

Heb je wel je "chrome" dir uit je profiel gewist voordat je de nieuwe TBird installeerde?
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Probleem is opgelost. Ik heb nieuwe versie gedownload (die van vandaag), en probleem doet zich niet meer voor. Toch bedankt Irmen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frits schreef:Probleem is opgelost. Ik heb nieuwe versie gedownload (die van vandaag), en probleem doet zich niet meer voor. Toch bedankt Irmen.
Gewoon iedere nacht een nieuwe TB downloaden en installeren en je hebt nooit meer problemen ? Dat zou mooi zijn...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie