Inkomend bericht met grote bijlage blokkeert mails in TB 1.0

Thunderbird-tips voor het handig lezen van e-mails, nieuwsgroepen en RSS-feeds.
Plaats reactie
HCvdBurg
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 december 2004, 22:28
Locatie: Ermelo
    unknown unknown

Inkomend bericht met grote bijlage blokkeert mails in TB 1.0

Bericht door HCvdBurg »

Sinds enige tijd gebruikt ik Thunderbird 1.0 NL. Vandaag blokkeerde een mailbericht met een grote bijlage van circa 6,5 Mb al het inkomende mailverkeer.
Bij Outlook 2003 was er in ieder geval geen beperking daar ontving ik in december nog een bericht met een bijlage van 11 Mb.
Via de webmail heb ik het bericht gedeleted en vervolgens werd alle mail weer ontvangen.
Zit er ergens in Thunderbird een beveiliging die (te) grote bijlagen in een mail blokkeert?
Wie kan mij daar uitsluitsel over geven??

Met dank,
Henk van der Burg
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door pw1 »

Er zit in Thunderbird geen blokkering die grote attachments tegenhoudt. Het zou dus gewoon moeten kunnen om deze te ontvangen.
Wanneer blokkeerde het grote bericht. Tijdens het downloaden daarvan? Of nadat het bericht was gedownload?
HCvdBurg
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 december 2004, 22:28
Locatie: Ermelo
    unknown unknown

Bericht door HCvdBurg »

Nadat in TB op de knop 'Email ophalen' is gedrukt, verschijnt op de statusbalk een bewegende balk ten teken dat de mailbox bekeken wordt. Na enige tijd stopt deze bewegende balk zonder dat er berichten zijn binnen gekomen.
Bij controle via webmail blijkt wel een groot attachement in de mailbox te staan.
Deze klachten kwamen vaker voor en overal werd het advies gegeven om iets te wijzigen aan virusscanners dan wel firewalls.
Bij mij draaide hier als firewall Kerio Pro NL. Deze heb ik uitgezet, de mail opgehaald zonder problemen. Daarna de firewall weer aangezet en de verzender verzocht zijn mail nogmaals te sturen. Ook deze mail werd toen zonder problemen binnen gehaald.

Probleem is derhalve verlopen. Toch bedankt voor de reactie en mogelijk hebben anderen iets aan deze oplossing.

Met vriendelijke groet,
Henk van der Burg
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

pw1 schreef:Er zit in Thunderbird geen blokkering die grote attachments tegenhoudt. Het zou dus gewoon moeten kunnen om deze te ontvangen.
Wel kan het helpen om de timeout die in het POP-protocol gebruikt wordt iets hoger te zetten:
go ahead and shut down thunderbird, edit prefs.js, and add the following line:
user_pref("mail.pop3_response_timeout", 120);
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=283455
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

Een ander vergelijkbaar probleem is dat Thunderbird bij mij nogal eens wilde vastlopen als ik een mail met 5 MB aan afbeeldingen (foto's) wilde bekijken. Ik heb dat opgelost door View -> Display Attachments Inline af te vinken. (Dat is in de Nederlandse versie wrs. het 8e item in het "Beeld"-menu).

De afbeeldingen worden dan niet meer weergegeven, en kan je de bijlagen rustig saven naar de harde schijf om met een ander programma te bekijken.
Plaats reactie