Geen ontvanger bij e-mail van MozBrowser.

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Jeeeroen
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 maart 2005, 11:48
    unknown unknown

Geen ontvanger bij e-mail van MozBrowser.

Bericht door Jeeeroen »

Een vraagje... Als ik een melding per e-mail van MozBrowser ontvang (uiteraard met Mozilla Thunderbird) over nieuwe reacties bij mijn topics, dan staat er bij "Ontvanger" niets ingevuld. Volgens mij ligt dit niet aan Mozilla Thunderbird. Wat is hier de reden/oorzaak van? Bij mijn aanmeldingse-mail van MozBrowser was dit overigens niet het geval.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik kan me voorstellen dat de bedoeling is dat je er niet op kan antwoorden op die mails. Of bedoel je enkel de naam die erbij staat?
Jeeeroen
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 maart 2005, 11:48
    unknown unknown

Bericht door Jeeeroen »

Ik probeer het nog een keer uit te leggen.

Als iemand normaal een e-mail naar mij stuurt, bijvoorbeeld op het adres mijn@adres.ext, dan staat er bij het openen van het e-mail bericht bij Aan: mijn@adres.ext. Bij e-mail meldingen over nieuwe reacties op het forum van MozBrowser is het Aan-veld echter leeg. Ik zie dus niet aan welk e-mail adres de e-mail melding is gestuurd. Dit is geen probleem, want dit kan ik natuurlijk achterhalen, maar toch vraag ik me af wat hiervan de reden/oorzaak is.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik zie het ook in oude berichten die ik nog ff opgezocht heb (tegenwoordig staat de e-mail notificatie uit, omdat ik hier vaak genoeg langskom om op nieuwe berichten te controleren).

Dit komt hoe PhpBB dit geimplementeerd heeft en op andere fora die hetzelfde systeem draaien zul je het ook tegenkomen. Bij iedere reactie wordt namelijk een e-mail gestuurd naar de mensen die dat aangegeven hebben en daarbij wordt blijkbaar niet iedere geadresseerde los in het aanveld neergezet en wordt bcc oid gebruikt. Als je het precies wilt weten zul je in de code van het forum moeten duiken, dat is iig ook open source ;)
Jeeeroen
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 maart 2005, 11:48
    unknown unknown

Bericht door Jeeeroen »

Ah, vandaar. Ik heb het nooit eerder meegemaakt met phpBB forums.
Plaats reactie