7-zip versies van de Nederlandse vertalingen

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Als je natuurlijk zelf bestanden wilt gaan aanbieden, moet je natuurlijk wel iets meer kennis van zaken hebben, maar al bij al blijft het nog vrij simpel...
Daarover gaat het me natuurlijk. We willen uiteindelijk bestanden gaan aanbieden en via de tracker op de site aankondigen. Downloaden dat moet inderdaad wel goed gaan en de downloadsnelheid die BitTorrent haalt bevalt me doorgaans wel (vergeleken met andere p2p-systemen).

Wat ik tot op heden van BitTorrent weet:
je uploadt een bestand en dat moet iemand vervolgens downloaden. Daarna is het op het netwerk aanwezig of iets in die trant. En ik neem aan dat je steeds meer punten krijgt via welke het bestand wordt aangeboden.

Maar ik zal de vermelde gidsen eens doorlezen en hopelijk wordt ik daar wijzer van...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Daarna is het op het netwerk aanwezig of iets in die trant. En ik neem aan dat je steeds meer punten krijgt via welke het bestand wordt aangeboden.
Jep, dat klopt. Je download een bestand en je wordt tegelijk aanbieder van het bestand. Op die manier wordt je 'gedwongen' het bestand te delen. Je hebt dus geen leechers meer (mensen die enkel downloaden en geen enkele upload toestaan).

BitTorrents zijn vooral geschikt bij bestanden die iedereen tegelijk wilt downloaden (hierdoor gaan veel servers plat). Slashdot maakt sinds enige tijd hier ook gebruik van.

Wat je met die punten bedoelt snap ik wel niet... :?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Wat je met die punten bedoelt snap ik wel niet... :?
Oh, ik bedoel gewoon iets in de trant van nodes in het netwerk. Niet iets van punten die je kunt winnen of strafpunten ofzoiets.

Waarvoor gebruikt /. het dan ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Waarvoor gebruikt /. het dan ?
Toen de Animatrix filmpjes uitkwamen werden deze 'uitgedeeld' met BitTorrent. Het vermijdt een hoop zever met websites die plat gaan door het aantal bezoekers van /. (het zogenaamde slashdoteffect ;-) ).

Hier vind je een paar torrents...
Plaats reactie