Is het mogelijk...

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Is het mogelijk...

Bericht door Robby »

Dag allemaal,

Ik heb net Firefox geïnstalleerd. Werkt prima! Ik zou alleen een paar dingen kunnen die ik eerder in ie ook kon.
- de history met een knop op de werkbalk activeren (menu heb ik wel ontdekt
- histori map op een andere schijf plaatsen (E:)
- automatisch verbinden met internet, nu krijg ik een foutmelding dat het adres niet bestaat
- verbindingen aanpassen / instellen
- autoupdate als er een nieuwe versie is.

Weet iemand of het kan en hoe?

Groeten Robby
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Is het mogelijk...

Bericht door Mad Maks »

Robby schreef:Dag allemaal,

Ik heb net Firefox geïnstalleerd. Werkt prima! Ik zou alleen een paar dingen kunnen die ik eerder in ie ook kon.
- de history met een knop op de werkbalk activeren (menu heb ik wel ontdekt
rechter muisknop op je knoppenbalk klikken en kiezen voor customize :-)
Robby schreef: - histori map op een andere schijf plaatsen (E: )
volgens mij is de history een onderdeel van je profiel dus je zou een nieuwe profiel kunnen aanmaken op je E schijf
Robby schreef: - automatisch verbinden met internet, nu krijg ik een foutmelding dat het adres niet bestaat
- verbindingen aanpassen / instellen
weet ik niet (ben altijd online)
Robby schreef: - autoupdate als er een nieuwe versie is.

Weet iemand of het kan en hoe?
dit kan (nog) niet.

Groet

MM
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Auto-update komt in Mozilla Firefox 0.9 (wordt nu hard aan gewerkt).

Wat de netwerk-instellingen betreft:
Firefox zou op dit gebied ook iets voor modemgebruikers moeten bieden. Ik ben daarom even in Bugzilla gedoken. Dat is het systeem waarin alle wijzigingen voor Mozilla worden bijgehouden.
Daarin staan enkele dialup-gerelateerde bugs, maar ik kom steeds tegen dat men niet van plan is om daarvoor iets in Firefox in te bouwen omdat dit al via Windows ingesteld kan worden.
Maar ik zou zeggen "als er geen verbinding is, dan mag Firefox toch best vragen om een verbinding op te zetten ?"

In http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=165335 wordt gesproken over een instelling met de naam network.autodial-helper.enabled die je via about:config kunt instellen.

http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=93002#c95 zegt dat een gebruiker het via de Internet Options in het configuratiescherm moet kunnen instellen.

http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=110876 gaat ook ongeveer hierover, maar daar is verder weinig mee gebeurd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

nog te moeilijk

Bericht door Robby »

De historyknop is me gelukt (uiteraard), de rest is nog net even iets te ingewikkeld.

Eerst maar even wat langer wennen aan het nieuwe programma.

Bedankt alvast voor de response.

Robby
temptation
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 februari 2004, 18:54
    unknown unknown

Re: Is het mogelijk...

Bericht door temptation »

Robby schreef:Dag allemaal,

- automatisch verbinden met internet, nu krijg ik een foutmelding dat het adres niet bestaat
- verbindingen aanpassen / instellen

Groeten Robby
Misschien kun je dit proberen. Ik gebruik het zelf niet omdat mijn router de verbinding zelf opzet, ik weet dus ook niet hoe en of het goed werkt.
Bij de "services" kom je b.v. door services.msc uit te voeren.

Ik veronderstel dat hierdoor elk willekeurig programma in principe de internet verbinding open zou kunnen, misschien iets om over na te denken in de hoek van security.(?)
Peter(6)
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 april 2004, 14:12
Locatie: Maassluis
    unknown unknown

Re: Is het mogelijk...

Bericht door Peter(6) »

Robby schreef:autoupdate als er een nieuwe versie is.
Komt met Firefox 0.9, over een maand of zo.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Vreemd

Bericht door Robby »

Ik heb via windows mijn locatie van de tijdelijke internetbestanden op een andere partitie gezet (E). Maar nu komen daar wat bestanden te staan en de rest komt in de cache van de phoenix map.

Tja..., da's niet de bedoeling. Kan dit anders?

Suggesties zijn welkom,

Groeten Rob
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Robby,

Hoe bedoel je dat ?
"Tijdelijke Internet-bestanden" is een map van IE en daar doet Firefox niets mee. Firefox zet zijn bestanden in het Firefox-profiel (of Phoenix als je versie 0.8 gebruikt). Van dat profiel kun je zelf bepalen waar het geplaatst moet worden. Zet je dat op schijf E, dan komt daar ook de Internet-cache van Firefox terecht.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Echt wel

Bericht door Robby »

Via het configuratiescherm van windows en dan internet opties en dan tijdelijke internetbestanden -> bestanden verplaatsen. -> verplaatst naar partitie E:

Daar zitten tijdelijke bestanden in die vandaag nog geopend zijn. IE kan het niet geweest zijn die dat heeft gedaan, want die heb ik van mijn systeem gedeïnstalleerd. De rest zit in in de cache en dat zijn er veel meer.

Dus ik weet niet hoe ze erop komen Nirwana maar het gebeurt echt!

Groeten Rob
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Echt wel

Bericht door ByteWarrior »

Robby schreef:Via het configuratiescherm van windows en dan internet opties en dan tijdelijke internetbestanden -> bestanden verplaatsen. -> verplaatst naar partitie E:
Dan heb je je tijdelijke internet bestanden van Internet Explorer verplaatst, niet diegene van Firefox.
IE kan het niet geweest zijn die dat heeft gedaan, want die heb ik van mijn systeem gedeïnstalleerd.
Kun je ons eens zeggen hoe je juist IE gedeinstalleerd hebt? Ik zou het namelijk ook graag willen weten ;-)

Dat even terzijde: je kan je profiel (met je cache en je favorieten van Firefox) verplaatsen naar eender welke map. Heel de uitleg staat beschreven in deze post op de MozillaZine fora.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Echt wel

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Kun je ons eens zeggen hoe je juist IE gedeinstalleerd hebt? Ik zou het namelijk ook graag willen weten ;-)
Zover ik weet kun je IE alleen verwijderen met speciale tools a la www.xplite.com enzo.
Je kunt natuurlijk de snelkoppeling verwijderen, maar daarmee kom je er zeker niet. En volgens mij wordt Windows redelijk kreupel zonder de Internet Explorer, want alles is zo mooi geintegreerd...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Tja,

Bericht door Robby »

Het blijft vreemd dat die bestanden dan steeds ververst worden. Ik gebruik IE al een tijdje niet meer.

Ik heb ook gelezen dat IE niet verwijderd kan worden. Ik was dan ook verbaasd dat ik de optie tegen kwam bij het deinstalleren van software. Ik neem aan dat het alleen gaat om de "schil" die voor het browsen op internet zorgt. Ik denk dat ik de (vele) beveiligingsupdates van SP1 er nu ook wel af kan gooien.

Bedankt voor de tip Bytewarrior ik ga eens uitzoeken hoe dat werkt.

Groeten Robby
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Tja,

Bericht door nirwana »

Robby schreef:Ik denk dat ik de (vele) beveiligingsupdates van SP1 er nu ook wel af kan gooien.
Dat zou ik niet doen, want IE is niet het enige bug-product van Microsoft. Denk maar eens aan Outlook Express of aan de RPC-service die het Blaster-virus vrolijk onder handen heeft genomen. Laat die updates dus maar lekker staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

o,

Bericht door Robby »

Dag Martijn,

Ik gebruik natuurlijk Thunderbird i.p.v. Outlook. Naast de sygate firewall en Escan zijn dat de enige producten die zelfstandig contact maken met internet. Ik weet niet wat de RPC-service is..., maar ik kan me niet voorstellen dat ik het gebruik.

Ik heb zo'n window-versie waarvan de licentie begint met FCK... (je weet wel) dus SP-1 staat er maar gedeeltijk op. Ik was in de veronderstelling dat windows dan steeds instabieler wordt. Ik overweeg om een dual boot te makenmet SUSE 9.1 maar ik twijfel nog of dat niet een stap te ver is voor mij.

Maar als jij zegt dat ik ze beter kan laten staan, dan geloof ik je op je woord. Bedankt voor de suggestie.

Groet, Rob
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: o,

Bericht door nirwana »

Robby schreef:Ik gebruik natuurlijk Thunderbird i.p.v. Outlook. Naast de sygate firewall en Escan zijn dat de enige producten die zelfstandig contact maken met internet. Ik weet niet wat de RPC-service is..., maar ik kan me niet voorstellen dat ik het gebruik.
Ja, dat dachten wel meer mensen, maar Windows schijnt weinig te zijn zonder die service. Totdat hun RPC-service onder handen werd genomen zonder dat ze er weet van hebben. Je hoeft er geen email of attachment voor te openen. Deze worm klopt gewoon aan en als je nog niet hebt gepatcht dan ben je het haasje. RPC-service geeft Buffer-overflow; Windows constateert dat deze service is gestopt en kondigt aan te gaan rebooten. En zo kun je lekker bezig zijn. Reken maar dat dat irritant is.
Robby schreef:Ik heb zo'n window-versie waarvan de licentie begint met FCK... (je weet wel) dus SP-1 staat er maar gedeeltijk op. Ik was in de veronderstelling dat windows dan steeds instabieler wordt. Ik overweeg om een dual boot te makenmet SUSE 9.1 maar ik twijfel nog of dat niet een stap te ver is voor mij.
Als je nu een gekraakte Windows XP hebt, dan is dat misschien nog helemaal niet zo'n gekke stap (in elk geval goedkoper dan een XP-licentie aanschaffen). Dan heb je tenminste iets achter de hand. Want ook met SP2 voor XP wil Microsoft die check blijven handhaven (werd vandaag duidelijk).
Robby schreef:Maar als jij zegt dat ik ze beter kan laten staan, dan geloof ik je op je woord. Bedankt voor de suggestie.
In mijn andere hoedanigheid beheer ik de WindowsXP-startpagina ( http://windowsxp.pagina.nl ), dus ik denk wel dat ik weet waar ik over praat.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie