Geen 0.6 voor mij!

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Geen 0.6 voor mij!

Bericht door Robby »

:lol:
Jullie komen allemaal kijken wat ik kan hebben tegen de nieuwe versie he!
Niets hoor....
IK krijg alleen steeds de volgende melding:

Not Found
The requested URL /thunderbirdnl/releases/0.6/thunderbirdsetup-nlNL.exe was not found on this server.

Apache/1.3.29 Server at mozdev.sweetooth.org Port 80 :?

Is de server down?
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Het lijkt wel....

Bericht door Robby »

Even een testje

Mijn poorten werden gescaned op het moment dat ik dit berichtje stuurde. Het zal wel toeval geweest zijn. IK kreeg de volgende melding van mijn firewall

Somebody is scanning your computer.
Your computer's TCP ports:
2745, 1025, 3127, 6129 and 139 have been scanned from 62.20.246.153.


% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
%
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/ripencc/pub-service ... right.html

inetnum: 62.20.238.0 - 62.20.255.255
netname: TELIANET
descr: Telia Network services
descr: ISP
country: SE
admin-c: TR889-RIPE
tech-c: TR889-RIPE
status: ASSIGNED PA
notify: IP@telia.net
mnt-by: TELIANET-LIR
changed: anna.s@telia.net 19990304
source: RIPE

route: 62.20.0.0/16
descr: TELIANET-BLK
origin: AS3301
mnt-by: TELIANET-RR
changed: rr@telia.net 19970521
source: RIPE

role: TeliaNet Registry
address: TeliaSonera AB Networks
address: Carrier & Networks
address: Marbackagatan 11
address: SE-123 86 Farsta
address: Sweden
fax-no: +46 8 6047006
e-mail: ip@telia.net
e-mail: registry@telia.net
e-mail: dns@telia.net
e-mail: backbone@telia.net
admin-c: AA90-RIPE
tech-c: AA90-RIPE
tech-c: LK221-RIPE
tech-c: YL39-RIPE
tech-c: IC106-RIPE
tech-c: ACA-RIPE
tech-c: UL302-RIPE
tech-c: EC1084-RIPE
tech-c: JS7984-RIPE
tech-c: OE207-RIPE
tech-c: EER2-RIPE
tech-c: RR6890-RIPE
tech-c: PJ2540-RIPE
tech-c: IF264-RIPE
tech-c: LS483-RIPE
tech-c: AF145-RIPE
tech-c: AA1220-RIPE
nic-hdl: TR889-RIPE
notify: mntripe@telia.net
mnt-by: TELIANET-LIR
changed: fia@telia.net 20020319
changed: eva@telia.net 20020821
changed: eva@telia.net 20031014
changed: eva@telia.net 20040419
source: RIPE


.... nu is de melding weer weg
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Geen 0.6 voor mij!

Bericht door ByteWarrior »

Robby schreef:Is de server down?
Er zijn de laatste dagen inderdaad al wat problemen geweest met de MozDev servers. Blijkbaar is de rsync server helemaal de kluts kwijt. Even geduld uitoefenen. Over een paar dagen is het waarschijnlijk wel opgelost.
Mijn poorten werden gescaned op het moment dat ik dit berichtje stuurde.
MozBrowser heeft een service draaien die automatisch alle IE-gebruikers aanvalt. Het heeft geen effect op Firefox/Mozilla-gebruikers. Je kan dus rustig verdersurfen :-)

Serieus: je denk toch niet dat die portscan iets met deze website te maken heeft? (Daarbij: het feit dat je firewall de portscan ontdekt, bewijst dat je er niets voor hoeft te vrezen.)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Wij doen inderdaad niets met portscans (lijkt me nog lastig vanaf een website, maar zouden we dat echt willen doen dan zal het vast wel mogelijk zijn). Dat lijkt me niet zo'n leuk welkom.

Aangezien je in de Whois niets tegenkomt over MozBrowser.nl of Netground.nl (dat is ons website-host), durf ik gerust te zeggen dat de portscan niet van ons afkomstig is. Jij komt bij Telia in Zweden terecht en als ik een tracert-commando geef, dan kom ik ook ergens in Zweden uit (comhem.se).

De 404-melding die je kreeg komt helaas doordat de mirroring van Mozdev niet meer werkt. Ik zal het proberen uit te leggen: als op Mozdev een bestand wordt aangeboden, dan wordt het (via rsync) aan de diverse mirror-servers aangeboden. Dit houdt in dat het bestand via meerdere downloadservers beschikbaar wordt gesteld. Als je wilt downloaden dan wordt je willekeurig naar een van deze servers gestuurd. Zo wordt het totale download-volume over deze servers verdeeld. Maar nu werkt dat centrale distributie-mechanisme van Mozdev niet meer.
Dan zou je zeggen "maakt niet uit, stuur me maar het bestand vanaf de mozdev-servers en dan vergeten we dat mirror-gedeelte even", maar zo schijnt het helaas niet te zijn opgezet.
Dat houdt feitelijk in dat er op dit moment niets via mozdev gedownload kan worden en dat is wel erg lastig.

PS: als iemand voldoende bandbreedte heeft om de downloads van ThunderbirdNL en/of MozillaNL te hosten, dan lijkt dat me een mooie tijdelijke oplossing. Als MozBrowser delen we de server met anderen en hebben we een maandelijkse limiet qua bandbreedte. Daarom lijkt het me even minder handig om de downloads via hier aan te gaan bieden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Oke

Bericht door Robby »

Bedankt voor jullie uitleg. Overigens was het niet tijdens het downloaden, maar precies op het moment dat op de verzendknop van het eerste berichtje drukte (het berichtje dat ik niets kon downloaden). Dat leek wel al te toevallig.

En natuurlijk verdenk ik jullie nergens van, maar jullie kunnen ook ge-Hijacked worden. Daarom toch maar even melding van gemaakt, mochten andere gebruikers gelijksoortige ervaringen krijgen, dan is er pas echt reden tot ongerustheid.

Groeten Rob
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

nirwana schreef: PS: als iemand voldoende bandbreedte heeft om de downloads van ThunderbirdNL en/of MozillaNL te hosten, dan lijkt dat me een mooie tijdelijke oplossing. Als MozBrowser delen we de server met anderen en hebben we een maandelijkse limiet qua bandbreedte. Daarom lijkt het me even minder handig om de downloads via hier aan te gaan bieden.
Hier hou ik me zeker voor aanbevolen :-)

ik heb al gekeken hoe bittorent werkt maar als ik het goed begrepen heb moet je daar een server voor hebben.

groet

MM
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Mad Maks schreef:
nirwana schreef: PS: als iemand voldoende bandbreedte heeft om de downloads van ThunderbirdNL en/of MozillaNL te hosten, dan lijkt dat me een mooie tijdelijke oplossing. Als MozBrowser delen we de server met anderen en hebben we een maandelijkse limiet qua bandbreedte. Daarom lijkt het me even minder handig om de downloads via hier aan te gaan bieden.
Hier hou ik me zeker voor aanbevolen :-)
Bittorrent moet in ieder geval werken.
ik heb al gekeken hoe bittorent werkt maar als ik het goed begrepen heb moet je daar een server voor hebben.
Het Bittorrent systeem werkt met behulp van 'trackers'. Op deze trackers staat precies wie welk deel van het bestand heeft, en het dus kan delen.

MozBrowser heeft kort geleden ook een eigen Bittorrent tracker opgezet. Deze is te bereiken via: http://www.mozbrowser.nl/bt/tracker.php

Via deze tracker is het dus mogelijk om bijvoorbeeld Thunderbird 0.6 NL beschikbaar te stellen.

Ik zal eens kijken hoe ver ik kom met Bittorrent.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Een probleempje; ik heb zelf de installer van v 0.6 niet. Kan deze dus ook niet ophalen nu. Zou iemand thunderbird0.6 installer aan mij kunnen sturen? Dan kan ik em op BitTorrent gaan delen.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Erik schreef:Een probleempje; ik heb zelf de installer van v 0.6 niet. Kan deze dus ook niet ophalen nu. Zou iemand thunderbird0.6 installer aan mij kunnen sturen? Dan kan ik em op BitTorrent gaan delen.
mail me even je adres dan mail ik het je vannacht (moet nu gaan werken).

groetjes

MM
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mad Maks schreef:ik heb al gekeken hoe bittorent werkt maar als ik het goed begrepen heb moet je daar een server voor hebben.
Nou, MozBrowser is een server en daarop staat dus een Bittorrent-tracker geinstalleerd. Het enige waarvoor die server gebruikt wordt is om de download aan te kondigen. Daarop plaats je volgens mij een .torrent-bestand. Dat is een klein bestandje met wat metadata over de download. Als de server goed is geconfigureerd (en dus weet wat ie met het .torrent-bestand moet doen), dan kun je gewoon een .torrent-link aanklikken. Die worden dan opgepikt door Bittorrent-clients en die weten op hun beurt weer welke download gewenst is. Althans, dat is wat ik er tot op heden van heb begrepen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

maar hoe maak ik dan de bestanden die ik heb via bittorent beschikbaar?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mad Maks schreef:maar hoe maak ik dan de bestanden die ik heb via bittorent beschikbaar?
Zie http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=453#2446 en als je nog vragen/problemen hebt dan horen we het vanzelf.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

<a href="http://www.xs4all.nl/~ddegroen/los/Emul ... tml">Emule Handleiding</a>

<a href="ed2k://|file|thunderbird-0.6-os2-nlNL.zip|11808585|8EF0C19E05A3CAC1E0D88BCE05FC05C8|/">thunderbird-0.6-os2-nlNL.zip</a> 11.26MB
<a href="ed2k://|file|thunderbird-0.6-i686-linux-gtk2+xft-nlNL.tar.bz2|10087174|208C58334776C0051CDA40AAFF0CBCC2|/">thunderbird-0.6-i686-linux-gtk2+xft-nlNL.tar.bz2</a> 9.62MB
<a href="ed2k://|file|thunderbird-0.6-win32-nlNL.zip|8795671|EF55A9B3AABC25FC6A7F4363FEFB48EE|/">thunderbird-0.6-win32-nlNL.zip</a> 8.39MB
<a href="ed2k://|file|thunderbird-0.6-win32-nlNLz.exe|6376527|58947F5361E6D14563EF1AFA4A0F3A08|/">thunderbird-0.6-win32-nlNLz.exe</a> 6.08MB
<a href="ed2k://|file|thunderbirdsetup-0.6-nlNL.exe|8847360|B1B9638B71B4CE3D50EE305046A688AB|/">thunderbirdsetup-0.6-nlNL.exe</a> 8.44MB
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

--------------------------------------------------------------------------------

Emule Handleiding

thunderbird-0.6-os2-nlNL.zip 11.26MB
thunderbird-0.6-i686-linux-gtk2+xft-nlNL.tar.bz2 9.62MB
thunderbird-0.6-win32-nlNL.zip 8.39MB
thunderbird-0.6-win32-nlNLz.exe 6.08MB
thunderbirdsetup-0.6-nlNL.exe 8.44MB

Dit zijn zeker geen links naar downloadsites? Er gebeurt nl niets als ik er op klick.

Zou Tucows (enz) ze niet willen aanbieden?
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

Robby schreef:--------------------------------------------------------------------------------

Emule Handleiding

thunderbird-0.6-os2-nlNL.zip 11.26MB
thunderbird-0.6-i686-linux-gtk2+xft-nlNL.tar.bz2 9.62MB
thunderbird-0.6-win32-nlNL.zip 8.39MB
thunderbird-0.6-win32-nlNLz.exe 6.08MB
thunderbirdsetup-0.6-nlNL.exe 8.44MB

Dit zijn zeker geen links naar downloadsites? Er gebeurt nl niets als ik er op klick.

Zou Tucows (enz) ze niet willen aanbieden?
Dit zijn Emule links. Als Emule draait en je klikt dan worden ze gedownload.
Plaats reactie