overgestapt naar firefox en thunderbird..

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Gebruikersavatar
danielle
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 februari 2004, 20:49
    unknown unknown

overgestapt naar firefox en thunderbird..

Bericht door danielle »

hallooo

ik wil vertellen hoe ik er terecht ben gekomen om een andere browser en email programma eens te proberen.. ik zag een artikel over de firefox die heel snel zou zijn, en ik had al een tijdje firebird maar toen dacht ik, ik probeer firefox eens.. en whoeii ik wist niet wat ik zag dat ging snel zeg ... :D
dus toen snel ingesteld als standaardbrowser in plaats van het trage explorer...

toen werd ik nieuwsgierig naar de thunderbird.. die wou ik ook weleens proberen en het leek me veel veiliger ik had er al over gelezen op de mozilla site. ik ben blij dat ik t gedaan heb ik hoef geen outlook express meer dit is veel leuker en je kan er skins in zetten hoef je niet steeds tegen t zelfde aan te kijken... :lol: en de extensies maken t veel handiger.
ik denk dat thunderbird ook veel stabieler is enzo bij outlook express zie ik zoveel topics met problemen.. nou ik hoef het niet meer terug hoor

kortom ik ben er binnen de korste keren aan verslingerd geraakt :lol
het is wel even wennen maar dat alles sneller gaat maakt veel goed, en je moet alles eens geprobeerd hebben :D
Tux Brothers
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 januari 2004, 10:18
    unknown unknown

Re: overgestapt naar firefox en thunderbird..

Bericht door Tux Brothers »

danielle schreef:en je moet alles eens geprobeerd hebben :D
Hoi Danielle, tijd voor Linux ? :wink:
Groetjes Gerard

www.mandrakeclub.nl
Gebruikersavatar
danielle
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 februari 2004, 20:49
    unknown unknown

Bericht door danielle »

heu dat is mij te moeilijk hoor... :lol:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

danielle schreef:heu dat is mij te moeilijk hoor...
Ook dat hoeft gelukkig niet meer. Ik ken mensen die al goed met Lindows overweg kunnen en die zijn niet per definitie erg technisch ingesteld ofzo. Linux ondersteunt steeds meer en, nog belangrijker, dat wordt steeds eenvoudiger beschikbaar gesteld via de nieuwste Linux-distributies.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tux Brothers
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 januari 2004, 10:18
    unknown unknown

Bericht door Tux Brothers »

danielle schreef:heu dat is mij te moeilijk hoor... :lol:
Tuurlijk niet joh, zeker niet het installeren van software, dat is zelfs 10 x makkelijker dan in welke windows versie dan ook :D
Groetjes Gerard

www.mandrakeclub.nl
Gebruikersavatar
danielle
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 februari 2004, 20:49
    unknown unknown

Bericht door danielle »

jaaa maar dan ermee leren omgaan is niet zo eenvoudig heb ik begrepen ...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

danielle schreef:jaaa maar dan ermee leren omgaan is niet zo eenvoudig heb ik begrepen ...
Soms merk je niet eens dat je onder een ander besturingssysteem werkt, omdat het gewoon allemaal erg makkelijk gaat. Maar sommige dingen zijn nog niet even eenvoudig als onder Windows. Daarom wordt er ook dagelijks aan Linux gewerkt, zodat het voortdurend beter wordt. En ook als men het even eenvoudig heeft als onder Windows dan nog zal er verder aan ontwikkeld worden. Want een goed besturingssysteem is nooit af. De computer-wereld is immers voortdurend in beweging.

Maar daar kunnen de heren en dames van MandrakeClub.nl je ongetwijfeld alles over vertellen (mocht je daar eens in geinteresseerd raken). Mandrake versie 10.0 zal binnenkort wel uitkomen.
Onlangs las ik iets over iemand die wat problemen had met de ondersteuning van FAT32-schijven onder een ReleaseCandidate van Mandrake, maar ook dat zal men wel snel weten op te lossen:
http://weblogs.mozillazine.org/djst/arc ... 05003.html
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Josh
    unknown unknown

Lindows

Bericht door Josh »

Lindows is nou niet echt het beste voorbeeld van een Linux distributie, denk ik persoonlijk. :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Lindows

Bericht door nirwana »

Josh schreef:Lindows is nou niet echt het beste voorbeeld van een Linux distributie, denk ik persoonlijk.
Het is wel een vorm van Linux die dicht in de buurt komt van wat een Windows-gebruiker van een Linux-systeem verwacht. Wel de kracht, maar niet de ingewikkeldheid waarin sommige Linux-distro's kunnen uitblinken. Zo biedt Lindows een goede distributie die aansluit bij de wensen van enkele overstappers. Daar lijkt mij niets mis mee; ook al zou ik zelf eerder een Fedora Core of Mandrake installeren...

Overigens wil ik hier geen discussie opstarten over wat nu een goede Linux-distro is, want dan zijn we volgende maand nog bezig en is er nog geen ideale distro uitgekomen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tux Brothers
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 januari 2004, 10:18
    unknown unknown

Re: Lindows

Bericht door Tux Brothers »

nirwana schreef:en is er nog geen ideale distro uitgekomen.
Ik heb net in 2 bladen (waarvan de ene Linux Format is) een review gelezen van Xandros 2 maar dat is toch echt wel een vervanger voor windos.
Je moet het maar eens lezen, is echt heel intressant.
Groetjes Gerard

www.mandrakeclub.nl
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Lindows

Bericht door nirwana »

Tux Brothers schreef:
nirwana schreef:en is er nog geen ideale distro uitgekomen.
Ik heb net in 2 bladen (waarvan de ene Linux Format is) een review gelezen van Xandros 2 maar dat is toch echt wel een vervanger voor windos.
Je moet het maar eens lezen, is echt heel intressant.
Ik bedoelde daarmee te zeggen dat voor iedereen geldt dat weer een andere distributie de beste is. Zo heeft iedereen zijn favoriet (daarom zijn er ook zoveel) en zal uiteindelijk iedereen weer een andere distributie aanprijzen.

Xandros is de distributie die ooit als Corel Linux is begonnen (dat werd bijna Corels ondergang). Die heb ik de laatste tijd niet zo gevolgd. Ik zal er eens een review over lezen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Het zou handig zijn.

Bericht door Robby »

Ik overweeg ook om een dual-bootsysteem te maken. Ik heb nog nooit een LINUX omgeving gezien

Ik zou het best prettig vinden om ergens de voor en nadelen van de verschillende distributies in een tabelletje te vinden. Of een forum / review van de verschillende distributies te vinden. Ik heb wel wat gevonden, maar niet echt bevredigend.

Ik heb ook iets gelezen over een live CD om het eens te proberen... maar via een telefoonlijn dat binnenhalen is niet echt een optie lijkt me. Je zou het eigenlijk die installatie-cd's een een tijdje moeten kunne proberen om een idee te krijgen of het niet een brug te ver is voor mij en welke distributie het beste bij me past. Maar voorlopig ben ik ook al blij met wat links naar sites. Kan iemand me daar bij helpen?

Groeten Robby
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Probeer ergens een Knoppix boot-cd te scoren, of een MandrakeMove boot cd. Dan kun je een volledige linux installatie uitproberen zonder ook maar iets aan je systeem te hoeven wijzigen of te installeren.
Mandrake Linux gebruik ik al een paar jaar, ik ben er goed tevreden mee.
http://www.mandrakelinux.com/nl/
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Het zou handig zijn.

Bericht door ByteWarrior »

Robby schreef:Ik zou het best prettig vinden om ergens de voor en nadelen van de verschillende distributies in een tabelletje te vinden. Of een forum / review van de verschillende distributies te vinden. Ik heb wel wat gevonden, maar niet echt bevredigend.
DistroWatch.com: zeer uitgebreide Engelstalige website met voor- en nadelen van iedere distro. Hier vind je de meest uitgebreide lijst van Linuxdistro's
OSNews: veel reviews en screenshots. Altijd leuk als je een tweede mening wilt.

Ik vind het natuurlijk heel fijn als iemand met Linux wilt leren werken, maar toch een kleine waarschuwing. Als je met Linux wilt leren werken, moet je wel wat meer moeite doen om iets op te zoeken. Als je bovenstaande informatie al niet zelf gevonden had, zou ik er niet aan beginnen... Met Linux (met iedere distro) moet je zelf moeite doen om iets op te zoeken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Irmen schreef:Probeer ergens een Knoppix boot-cd te scoren, of een MandrakeMove boot cd. Dan kun je een volledige linux installatie uitproberen zonder ook maar iets aan je systeem te hoeven wijzigen of te installeren.
Een Lindows (ok, Linspire) Live-CD schijnt net iets beter te zijn om mee te beginnen. Dat systeem heeft wat minder scherpe kantjes in vergelijking met andere Linux-distributies en is daardoor voor een beginner interessant.
Mensys heeft zo'n CD al voor 7 euro (ex BTW):
http://shop.mensys.nl/lindows/

Zie http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?id=1374 voor Lindows-ervaringen van iemand die jarenlang Windows heeft gebruikt.

Oh, http://www.osnews.com/story.php?news_id=7030 staat net op OSNews en gaat over een ervaring met Knoppix...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie