inloggen demon

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    unknown unknown

inloggen demon

Bericht door PK »

kan iemand mij vertellen wat ik in moet vullen in NVU om in te loggen op mijn eigen "homepage" bij demon?

Ik klik op "sites bewerken"

Ik geef een naam aan mijn site

onder "serverinformatie" voer ik het het internet-adres van onze homepage in. Dus: www.onzenaam.demon.nl of onzenaam.demon.nl of http://www.onzenaam.demon.nl/ ik heb veel geprobeerd.

onder "login informatie" vul ik in: ftp://homepages.demon.nl/ of homepages.demon.nl of ftp://ftp.hompages.demon.nl

Dan vul ik het wachtwoord in en dan krijg ik foutmeldingen. Wat doe ik fout? Wie weet het?
Bedankt alvast Pieter
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

serverinformatie ftp://homepages.demon.nl/
logininformatie: uw gebruikersnaam
wachtwoord: uw wachtwoord

aangezien ik geen ervaring heb met demon.nl, en met de sitemanager van nvu ( en ik nvu momenteel niet kan opstarten ) kan ik dit niet uittesten of dit werkt, maar normaal gezien wel.
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    unknown unknown

Bericht door PK »

Bedankt voor je super-snelle reactie. Naar aanleiding daarvan heb ik weer vele nieuwe mogelijkheden gecombineerd. Niets werkte.

Maar waar het op neer komt is dit:

Voor die "home-site" hebben we twee dingen
- het gewone internetadres, dat kunnen jullie in je browser intypen en dan moet je er komen én
- de servernaam van de provider (demon). Deze servernaam is in Filezilla alleen maar: homepages.demon.nl. Ik heb het gevoel dat dit "homepages.demon.nl" thuishoort onder Login-informatie.

Ik heb het gevoel dat onder Serverinformatie dan ons eigen internet-adres thuishoort. Maar dit werkt niet dus ik heb het vast bij het verkeerde eind.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Serverinformatie
-----------------
Httpa-adres: http://www.onzenaam.demon.nl/

Logininformatie
----------------
FTP-adres ftp://homepages.demon.nl/
gebruikersnaam: uw gebruikersnaam
wachtwoord: uw wachtwoord

Dit zou normaal gezien moeten werken.

Maar aangezien ik nvu terug werkend heb gekregen en het met mijn eigen host ( skynet ) heb uitgeprobeerd, en ik ook niet kon inloggen ( Onjuiste aanmelding ), maar wel met filezilla ( en dezelfde gegevens ). Denk ik dat het te maken heeft met een beperking van de FTP-manager van Nvu.
Ik heb namelijk bij Filezilla Mode setting op passive staan, anders werkt het daar ook niet, waarschijnlijk ondersteunt Nvu passieve modus niet.

Nog één detail, ls ik mijn wachtwoord laat opslaan, dan krijg ik niet direct de melding: "Onjuiste aanmelding", maar blijft Nvu verbinden totdat ik op stop klik, dan krijg ik "FTP verbing mislukt"
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    unknown unknown

Bericht door PK »

Weer bedankt voor je reactie. Maar ik heb nu een iedee hoe het zou kunnen komen. Als ik probeer in te loggen op mijn homespace van demon moet ik als server-informatie invullen: homepages.demon.nl en niet ftp.homepages.demon.nl. Als je die "ftp" ervoor zet, werkt het ook in Filezilla niet.

Welnu, bij het invoeren van de aanmeldings-gegevens vult NVU (te) ijverig die "http"s" en "ftp's" zelf in. Ik denk dat dàt de kwaal is. Op de site van Demon lees je ook dat je echt niet "ftp" ervoor moet zetten.

Als we NVU van dat "auto-aanvullen" af zou kunnen krijgen, hadden we vast succes! Weet je of dat kan?

Groeten Pieter
Plaats reactie